Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Λάβροι οι Έλληνες εφοπλιστές κατά των scrubbers στο συνέδριο της Capital Link

tags :
Λάβροι οι Έλληνες εφοπλιστές κατά των scrubbers στο συνέδριο της Capital Link
Ti συζητήθηκε στο συνέδριο που παρουσιάζει την Επιχειρησιακή Αριστεία στον Τομέα των Θαλάσσιων Μεταφορών και διερευνά τις Βέλτιστες Πρακτικές του κλάδου σε όλους τους σημαντικούς λειτουργικούς τομείς της ναυτιλίας.
Έχοντας στο ενεργητικό της σειρά επιτυχημένων διοργανώσεων Ναυτιλιακών Συνεδρίων μεγάλης κλίμακας στα σημαντικότερα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου, η Capital Link διοργάνωσε το “8th Annual Operational Excellence in Shipping – Best Industry Practices” Forum την Τρίτη, 30, Οκτωβρίου, 2018 στο Hilton Athens Hotel.
Με ένα 8ετές ιστορικό, αποτελεί το μοναδικό Συνέδριο που παρουσιάζει την Επιχειρησιακή Αριστεία στον Τομέα των Θαλάσσιων Μεταφορών και διερευνά τις Βέλτιστες Πρακτικές του κλάδου σε όλους τους σημαντικούς λειτουργικούς τομείς της ναυτιλίας.
Οι Έλληνες εφοπλιστές ήσαν λάβροι κατά της χρήσης των scrubbers

Keeping Our Eye on The Ball: Shipping & The Environment - A Realistic & Practical Approach
Παρουσίαση: Κ. George Procopiou, Founder – Dynacom Tankers, Sea Traders – Dynagas
Ο κ. George Procopiou ανέφερε: «Θα ήθελα να αναφερθώ στο ζήτημα του ανώτατου ορίου θείου στο πλαίσιο IMO2020, στη χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο και στη χρήση scrubbers. Το σκεπτικό είναι λανθασμένο, η μεταφορά της ρύπανσης από την ατμόσφαιρα στη θάλασσα δεν αποτελεί πρόοδο. Η σωστή προσέγγιση θα ήταν η εξ αρχής αποφυγή της ρύπανσης. Παράλληλα με τις λύσεις α) της χρήσης καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο – αν υπάρχουν, ή β) της εγκατάστασης scrubbers – ξανά, αν υπάρχουν διαθέσιμα (καθώς η υπάρχουσα διαθεσιμότητα καλύπτει μόνο το 6-8% του παγκόσμιου στόλου έως το 2020), προτείνω άλλη μια λύση, γ) τη μείωση της ταχύτητας. Από την πρώτη μέρα εφαρμογής, η μείωση της ταχύτητας περιορίζει την κατανάλωση καυσίμων κατά 60%. Αυτό σημαίνει 60% λιγότερο CO2, NOx, SOx και σωματίδια, λαμβάνοντας υπόψη τις επιπλέον μεταφορές που απαιτούνται – οι λεπτομερείς μαθηματικοί υπολογισμοί είναι διαθέσιμοι. Προς το παρόν, θα πρέπει να δοθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα στους κατασκευαστές κινητήρων και τα ναυπηγεία, ώστε να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις.»

Quo Vadis? – The Industry at Crossroads
Παρουσίαση: κ. Nikos Tsakos, Chairman – INTERTANKO; President & CEO - Tsakos Energy Navigation
Ο κ. Nikos Tsakos ανέφερε: «Η ιδέα του κ. Προκοπίου για τη μείωση ταχύτητας είναι σωστή, απλά δεν έχει λάβει ανάλογη υποστήριξη με τις υπόλοιπες. Στη σύσκεψη του IMO υπήρχαν χώρες που ζήτησαν τη παράταση της εφαρμογής των νέων μέτρων έως το 2025, αλλά λίγοι ανέφεραν τη μείωση ταχύτητας.
Από την πλευρά μας, το 2020 θα έπρεπε να είναι ένα ζήτημα για τα διυλιστήρια, όχι για τους πλοιοκτήτες. Δεν είμαστε παρά μόνον οι χρήστες! Μας αντιμετωπίζουν σαν πειραματόζωα, επιβάλλοντας όλα αυτά τα μέτρα. Έχουμε ζητήσει από τον IMO μια πρακτική περίοδο δοκιμής των νέων καυσίμων, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει δεκτό μέχρι στιγμής.
Τέλος, μη ξεχνάμε πως η Ελλάδα έχει μεγαλύτερο συμφέρον και το θέμα την αγγίζει περισσότερο, σε σχέση με άλλες χώρες.»

Challenges for European Shipping in a Changing World
Παρουσίαση: κ. Panagiotis Laskaridis, President – European Community Shipowners Associations; CEO - Lavinia Corporation / Laskaridis Shipping Company Ltd.
Ο κ. Panagiotis Laskaridis ανέφερε: «Η ομιλία μου θα εστιάσει στην διαφορετική σημασία του όρου ‘ναυτιλία’ στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Επίσης, θα περιγράψει τη γενικότερη κατάσταση στην Ευρώπη και θα υπογραμμίσει τη σημασία του ευρωπαϊκού στόλου tramp βαθέων υδάτων, που αντιστοιχεί στο 40% της παγκόσμιας φέρουσας ικανότητας, όντας το μόνο στρατηγικό στοιχείο ενεργητικού διεθνούς σημασίας της Ευρώπης, με την ικανότητα να προστατέψει τη στρατηγική της θέση στον πλανήτη.»

O κ. Nicolas Bornozis, President of Capital Link Inc., τόνισε ότι: «Το φετινό Συνέδριο επικεντρώθηκε στο «σταυροδρόμι» στο οποίο βρίσκεται η Nαυτιλία καθώς θα πρέπει να επιλέξει και εφαρμόσει στρατηγικές για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του άμεσου μέλλοντος. Γι’ αυτό το λόγο το Συνέδριο επικεντρώθηκε σε τρία σημαντικά θέματα, τα οποία θέτουν νέους κανόνες:
Το πρώτο είναι ο μετασχηματιστικός αντίκτυπος της Τεχνολογίας και της Ψηφιοποίησης. Το δεύτερο αφορά τη σπουδαιότητα και την αναγκαιότητα της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Και το τρίτο, στο οποίο αφιερώθηκε και το μεγαλύτερο μέρος του Συνεδρίου, αφορά τη συμμόρφωση με τους νέους Περιβαλλοντικούς Κανονισμούς και πώς αυτοί θα επηρεάσουν τη Nαυτιλία από την επιχειρησιακή, επενδυτική και χρηματοοικονομική άποψη. Ειδική βαρύτητα δόθηκε στο θέμα των Περιβαλλοντικών Κανονισμών, με ειδικά πάνελ συζητήσεων σε θέματα όπως Ballast Water Treatment, Sulfur Cap and Decarbonization, καθώς επίσης και τις προοπτικές όσον αφορά τα Marine Fuels.»
Στο Συνέδριο συμμετείχαν και φέτος 29 κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρίες, 3 σημαντικοί νηογνώμονες (Bureau Veritas – DNVGL - Lloyd’s Register), το μεγαλύτερο διεθνές νηολόγιο – Liberian Registry, o IMO – International Maritime Organization, η Αμερικανική Ακτοφυλακή (US Coast Guard), οι επικεφαλής 4 Διεθνών Οργανισμών του κλάδου (BIMCO, European Community Shipowners Associations, INTERCARGO, INTERTANKO), Διεθνείς Τράπεζες (ΑΒΝ AMRO, DVB BANK), η EXXON MOBIL, κορυφαίοι εφοπλιστές καθώς και ανώτατα στελέχη του κλάδου.

2018 CAPITAL LINK MARITIME CSR LEADERSHIP AWARD

Στo πλαίσιο του Συνεδρίου απονεμήθηκε το “2018 Capital Link Maritime CSR Leadership Award” στον κ. Philippe Louis-Dreyfus, Chairman - Louis Dreyfus Armateurs S.A.S.; Former President – BIMCO, σε αναγνώριση της προσφοράς του στην παγκόσμια Nαυτιλία και της αφοσίωσής του στην εφαρμογή και προώθηση των Βέλτιστων Πρακτικών. Τον κ. Philippe Louis-Dreyfus προλόγισε ο κ. Panagiotis Laskaridis, President - European Community Shipowners Associations; CEO - Lavinia Corporation/Laskaridis Shipping Co. Ltd.

Ο κ. Panagiotis Laskaridis ανέφερε: «Είμαστε σήμερα εδώ για να τιμήσουμε έναν πιστό φίλο. Την πρώτη φορά που γνώρισα τον κ. Philippe Louis-Dreyfus, αναρωτιόμουν ποιος είναι αυτός ο κύριος, που πάντοτε μου επισημαίνει τι είναι σωστό και τι λάθος. Σήμερα, δεν ανοίγω το στόμα μου πριν ζητήσω την άποψή του. Είχε δύο επιτυχημένες καριέρες, στον τραπεζικό και το ναυτιλιακό τομέα, και είναι μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

Μεταξύ άλλων τιμητικών διακρίσεων, είναι μέλος του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής της Γαλλίας, και του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας. Η ειλικρίνεια και η αποφασιστικότητα του έχουν αφήσει το στίγμα τους στη ναυτιλία και του έχουν χαρίσει πολλούς φίλους στην Ελλάδα.
Παρακαλώ υποδεχτείτε θερμά τον κ. Louis-Dreyfus, έναν άνθρωπο που δικαιούται απόλυτα τούτο το βραβείο.»

Ο κ. Philippe Louis-Dreyfus ανέφερε: «Η Ελλάδα είναι ιστορικά η σπουδαιότερη χώρα στην παγκόσμια ναυτιλία, δεδομένου του στόλου της αλλά και της εκπροσώπησής της στους διεθνείς οργανισμούς. Ευχαριστώ τον κ. Λασκαρίδη για τα καλά του λόγια, αλλά και τους οργανωτές για τα εγκώμια που συχνά αποδίδονται μόνο μετά θάνατον. Ευτυχώς, εγώ είμαι ακόμη ζωντανός.
Η ναυτιλία είναι ένα από τα αρχαιότερα επαγγέλματα παγκοσμίως. Κατά τη γνώμη μου όμως, είναι και το καλύτερο. Μας δίνει την ευκαιρία να χτίσουμε κάτι στέρεο και αειφόρο, και να γνωρίσουμε καλούς, αφοσιωμένους και παθιασμένους ανθρώπους. Η ναυτιλία χαρακτηρίζεται από τις αξίες της: Την αλληλεγγύη και την οικογένεια.
Σας ευχαριστώ και πάλι όλους για τη μεγάλη αυτή τιμή.»

(Ολόκληρη η ομιλία του κ. Philippe Louis-Dreyfus είναι διαθέσιμη στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://forums.capitallink.com/csr/2018athens/.)

Η απονομή του Βραβείου “Capital Link Maritime CSR Leadership Award” ξεκίνησε πριν από 6 χρόνια με στόχο την αναγνώριση ενός ατόμου ή ενός οργανισμού για την επίδειξη του υψηλότερου επιπέδου αφοσίωσης στην Επιχειρηματική Δεοντολογία και τις Βέλτιστες Πρακτικές στον Κλάδο. Τιμώμενα πρόσωπα προηγούμενων ετών ήταν οι κκ. Jeremy Penn, Dr. Nikos Tsakos, Efthimios Mitropoulos, Clay Maitland και John Platsidakis.
INDUSTRY PANEL & PRESENTATION TOPICS

Digitalization & Cybersecurity – Panel Discussion
Technological Innovation - Transforming Shipping
Συντονιστής: κ. Nick Brown, Marine & Offshore Director – Lloyd’s Register
Ομιλητές:
•    κ. Salvatore d’Amico, Fleet Director - d’Amico Societa di Navigazione
•    κ. Andreas Hadjipetrou, Managing Director - Columbia Shipmanagement
•    κ. Theofanis Sallis, Head of Operations & Technology - Gaslog Ltd
•    κ. Mark Pearson, Managing Director - Maran Tankers
•    κα. Despina Panayiotou Theodosiou, Chief Executive Officer – Tototheo Maritime Ltd

Ο κ. Nick Brown, Marine & Offshore Director – Lloyd’s Register, ανέφερε: «Η υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών παρέχει τις απαιτούμενες λύσεις για την επιθυμητή διαφάνεια, την ενσωμάτωση πληροφοριών και τη συνεργασία, ώστε να αυξηθεί η συνολική παραγωγή στη βιομηχανία μας, να μειωθεί ο κίνδυνος αποτυχίας και να αυξηθεί ο χρόνος λειτουργικότητας.
Η αποτελεσματικότητα μπορεί να βελτιωθεί τόσο σε επίπεδο στοιχείων ενεργητικού όσο και αλυσίδας εφοδιασμού – με οφέλη για τον πλοιοκτήτη, τον εφοπλιστή, αλλά και για τα ναυπηγεία, τους σχεδιαστές, τους κατασκευαστές εξοπλισμού, τους παρόχους, τα λιμάνια και τους πελάτες. Για μας, πρόκειται για μια μετάβαση προς μια πιο έξυπνη διαδικασία, εφικτή χάρη στις ψηφιακές τεχνολογίες οι οποίες βελτιστοποιούν τα συστήματα και την ανθρώπινη αποδοτικότητα, αλλά και προς μια ισορροπία μεταξύ του κατάλληλου τεχνολογικού επιπέδου και της απαιτούμενης ανθρώπινης δραστηριότητας, η επίτευξη της οποίας θα αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα για τη ναυτιλία μετά το 2020.»

Ο κ. Salvatore d’Amico, Fleet Director - d’Amico Societa di Navigazione, ανέφερε: «Στην d’Amico είμαστε πεπεισμένοι πως τα metadata (μεταδεδομένα) θα μας επιτρέψουν να μειώσουμε το απρόβλεπτο στοιχείο του ανθρώπινου παράγοντα στην καθημερινή λειτουργία του σκάφους. Μέσω υπεύθυνης χρήσης της τεχνολογίας αυτής, οι μεταφορές μπορούν να γίνουν ασφαλέστερα και πιο οικολογικά. Σήμερα η τεχνολογία είναι διαθέσιμη στην κατάλληλη τιμή και μένει να βρεθεί ο καταλληλότερος τρόπος χρήσης ώστε να μην δυσχεραίνεται η καθημερινή εργασία όσων απαρτίζουν το πλήρωμα.»

Ο κ. Andreas Hadjipetrou, Managing Director - Columbia Shipmanagement, ανέφερε: «Ως διαχειριστής πλοίου, κανείς συναντά διαφορετικούς πελάτες: Παραδοσιακές εταιρείες, που δεν έχουν ακόμη αποφασίσει κατά πόσο η τεχνολογία είναι ευλογία ή κατάρα, και πιο εξοικειωμένους με τη τεχνολογία πελάτες, οι οποίοι είναι πιο πρόθυμοι να επενδύσουν. Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να επιτύχουμε τον καλύτερο δυνατό έλεγχο, δημιουργώντας εκθέσεις που περιλαμβάνουν την απόδοση του σκάφους, τη βελτιστοποίηση, τη κατανάλωση καυσίμων, κ.α.»

Ο κ. Theofanis Sallis, Head of Operations & Technology - Gaslog Ltd, ανέφερε: «Ενόσω οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας εξελίσσουν τη ναυτιλία, αναδύονται ταυτόχρονα κίνδυνοι και ευκαιρίες που πρέπει να

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης