Όπως αναφέρεi «ο κλάδος της ναυτιλίας έχει να αντιμετωπίσει δυσκολίες μέσα στο 2017, καθώς το ΔΝΤ προβλέπει, ότι η παγκόσμια ανάπτυξη θα κυμανθεί στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009».
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις της παγκόσμιας ένωσης πλοιοκτητών Baltic and International Maritime Council (BIMCO) για τους τρεις κύριους τομείς της ναυτιλίας το 2017, καλώντας τους εφοπλιστές να είναι προετοιμασμένοι για άλλη μία δύσκολη χρονιά.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της BIMCO «ο κλάδος της ναυτιλίας έχει να αντιμετωπίσει δυσκολίες μέσα στο 2017, καθώς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) προβλέπει, ότι η παγκόσμια ανάπτυξη θα κυμανθεί στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009».
Προβλέπει δε, ότι «το 2017 θα είναι άλλο ένα έτος σκληρού ανταγωνισμού, ο οποίος θα περιλαμβάνει πλέον και τον τομέα των δεξαμενόπλοιων».
Η έκθεση κάνει λόγο για άστοχες κυβερνητικές παρεμβάσεις στον τομέα και προβλέπει ότι «η πλήρης αποκατάσταση των ναυτιλιακών αγορών θα χρειαστεί αρκετά χρόνια και βελτιώσεις, για να φθάσουμε σε ποσοστά πλήρους χρησιμοποίησης των στόλων».
Για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου η BIMCO αναφέρει, ότι ήταν ζωτικής σημασίας η πώληση το 2016 για scrap πλοίων συνολικής χωρητικότητας 3 εκατομμυρίων dwt, καθώς υπάρχει μεγάλος αριθμός παραγγελιών νέων πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας στα ασιατικά ναυπηγεία το 2017 και το 2018.
Ωστόσο επισημαίνει, ότι η επιβράδυνση της οδήγησης των πλοίων στα διαλυτήρια από τον Ιούνιο του 2016 και μετά «αποτελεί αιτία να σημάνει συναγερμός» για υπερπληθώρα διαθέσιμων πλοίων.
Η BIMCO αναμένει, ότι η προσφορά πλοίων ξηρού φορτίου θα αυξηθεί κατά περίπου 1,6% το 2017, σε σύγκριση με 2,2% το 2016.
Όσον αφορά στα δεξαμενόπλοια, η BIMCO αναμένει μια αύξηση του στόλου της τάξης του 3% το 2017 σε σύγκριση με 6% το 2016.
Τέλος, όσον αφορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η BIMCO αναμένει μια αύξηση του στόλου της τάξης του 3,1% το 2017 σε σύγκριση με 1,1% το 2016.
www.worldenergynews.gr
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της BIMCO «ο κλάδος της ναυτιλίας έχει να αντιμετωπίσει δυσκολίες μέσα στο 2017, καθώς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) προβλέπει, ότι η παγκόσμια ανάπτυξη θα κυμανθεί στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009».
Προβλέπει δε, ότι «το 2017 θα είναι άλλο ένα έτος σκληρού ανταγωνισμού, ο οποίος θα περιλαμβάνει πλέον και τον τομέα των δεξαμενόπλοιων».
Η έκθεση κάνει λόγο για άστοχες κυβερνητικές παρεμβάσεις στον τομέα και προβλέπει ότι «η πλήρης αποκατάσταση των ναυτιλιακών αγορών θα χρειαστεί αρκετά χρόνια και βελτιώσεις, για να φθάσουμε σε ποσοστά πλήρους χρησιμοποίησης των στόλων».
Για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου η BIMCO αναφέρει, ότι ήταν ζωτικής σημασίας η πώληση το 2016 για scrap πλοίων συνολικής χωρητικότητας 3 εκατομμυρίων dwt, καθώς υπάρχει μεγάλος αριθμός παραγγελιών νέων πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας στα ασιατικά ναυπηγεία το 2017 και το 2018.
Ωστόσο επισημαίνει, ότι η επιβράδυνση της οδήγησης των πλοίων στα διαλυτήρια από τον Ιούνιο του 2016 και μετά «αποτελεί αιτία να σημάνει συναγερμός» για υπερπληθώρα διαθέσιμων πλοίων.
Η BIMCO αναμένει, ότι η προσφορά πλοίων ξηρού φορτίου θα αυξηθεί κατά περίπου 1,6% το 2017, σε σύγκριση με 2,2% το 2016.
Όσον αφορά στα δεξαμενόπλοια, η BIMCO αναμένει μια αύξηση του στόλου της τάξης του 3% το 2017 σε σύγκριση με 6% το 2016.
Τέλος, όσον αφορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η BIMCO αναμένει μια αύξηση του στόλου της τάξης του 3,1% το 2017 σε σύγκριση με 1,1% το 2016.
www.worldenergynews.gr