Ναυτιλία

Σε παραγγελία 74 scrubbers προχώρησε ο Αγγελικούσης - Στις 206 οι ελληνικές παραγγελίες για το 2018

Σε παραγγελία 74 scrubbers προχώρησε ο Αγγελικούσης - Στις 206 οι ελληνικές παραγγελίες για το 2018

Διαχωρίζει την θέση του με αυτήν την κίνηση ο εφοπλιστής από τους λοιπούς πλοιοκτήτες

Η MARAN GAS MARITIME του εφοπλιστή κ. Γιάννη Αγγελικούση ανατρέπει την "γραμμή" που έχει υπάρξει μέχρι τώρα από την πλευρά των Ελλήνων πλοιοκτητών σχετικά με τα scrubbers και έχει παραγγείλει ήδη 74.

Όπως είναι γνωστό τα scrubbers αναφέρονται σε τεχνολογία μηχανολογικού εξοπλισμού που θα μειώνει την ρύπανση στην ποντοπόρο από το 2020 με βάση τις κατευθύνσεις του IMO. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς η μέση τιμή του scrubber ανέρχεται στα 2 εκατ δολάρια και σαν επιλογή για την μείωση των ρύπων επικρίνεται σφόδρα από τους Έλληνες εφοπλιστές. Στην κατεύθυνση αυτή εξάλλου ήταν και η κριτική που έκαναν παρουσία του προέδρου του ΙΜΟ τις προηγούμενες ημέρες.
Σύμφωνα με πηγές του WEN η μαζική παραγγελία μπορεί να κριθεί συμφέρουσα ενώ παράλληλα ανάλογα με τις συνθήκες τα scrubbers μπορεί να αποσβέσουν γρήγορα επένδυση.
Η στρατηγική της Maran παρουσιάστηκε κατά την χθεσινή(6/6) εκδήλωση του ΙΟΒΕ στο ελληνο - κορεατικό φόρουμ.
Επικεντρώνεται σε περαγγελίες αναβαθμισμένων VLCC με στόχο την μεγιστοποίηση της απόδοσης και μείωση των ρύπων.
Σύμφωνα με την παρουσίαση που έγινε με έτος βάσης το 2002 τα μοντέλα του 2018 μειώνουν τους ρύπους κατά 53%.
Η κορεάτικη ναυπηγική βιομηχανία αποτελεί τον κύριο κατασκευαστή των ελληνικών πλοίων καθώς το 44% των παραγγελιών της προέρχεται από την Ελλάδα. Το 82% των ναυπηγήσεων της πηγαίνουν σε εξαγωγές.
Οι Κορεάτες που στόχευσαν στο να διατηρήσουν και να αναβαθμίσουν τα ναυπηγεία τους στην περίοδο της ύφεσης εμφανίστηκαν αισιόδοξοι, καθώς μάλιστα κερδίζουν μερίδιο στην διεθνή αγορά με στόχο να καθιερωθούν σαν πρώτη δύναμη.
Συγκεκριμένα ενώ το 2008 ήταν 209 ναυπηγεία σε λειτουργία το 2017 είχαν απομείνει μόνο 81.
Οι Κορεάτες κατα τις παρουσιάσεις τους  ανακοίνωσαν ότι στόχο έχουν να φτάσουν με το ευρύ πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης που έχουν εκπονήσει να παρουσιάσουν μέχρι το 2024 μοντέλα πλοίων που θα καίνει LNG θα απασχολούν μόνο 4 άτομα στο πλήρωμα και θα έχουν δυναμικότητα τουλάχιστον 1700 TEU.

Ο υπουργός ναυτιλίας κ. Π. Κουρουμπλής που χαιρέτισε την εκδήλωση, ζήτησε από τα κορεάτικα ναυπηγεία να χρησιμοποιήσουν και ελληνικά αναταλλακτικά έιτε μηχανήματα.

Την εκδήλωση προλόγισε ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ καθηγητής κ Τάκης Αθανασόπουλος, ο γενικός διεθυντής κ. Νίκος Βέττας ήταν ο συντονιστής και μεταξύ άλλων μίλησε και ο διευθυντής του Υπουργείου Εμπορίου και Ενέργειας της Κορέας αλλά και σημαντικά στελέχη.
Στην ίδια εκδήλωση ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Ναυτιλίας κ.Άγης Αναστασάκος αποκάλυψε ότι οι παραγγελίες στον ελληνικό στόλο ανήλθαν στις 206 για το 2018

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης