Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Μ. Σακέλης (Ακτοπλόοι): «Μονόδρομος» η ναυπήγηση πλοίων με δυνατότητα κατανάλωσης LNG

Μ. Σακέλης (Ακτοπλόοι): «Μονόδρομος» η ναυπήγηση πλοίων με δυνατότητα κατανάλωσης LNG
O σύνδεσμος των ακτοπλόων είναι έτοιμος να συμμετάσχει στη δημιουργία ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, απαραίτητου και χωρίς προβλήματα για ασφαλή εφοδιασμό των πλοίων με το συγκεκριμένο καύσιμο
Η ναυπήγηση πλοίων με δυνατότητα κατανάλωσης LNG θα είναι μονόδρομος για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων, αλλά και του γεγονότος ότι από το 2020 έχουμε ήδη θεσμοθετημένη υποχρέωση για κατανάλωση οικολογικότερων καυσίμων, τόνισε ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη, για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II.
Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο πρόγραμμα που αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, τόνισε ότι ο σύνδεσμος των ακτοπλόων είναι έτοιμος να συμμετάσχει στη δημιουργία ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, απαραίτητου και χωρίς προβλήματα για ασφαλή εφοδιασμό των πλοίων με το συγκεκριμένο καύσιμο.
Είπε ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έχουν ήδη μπει σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, καθώς οι τιμές των καυσίμων το 2017 αυξήθηκαν κατά 28% σε σχέση με το 2016, ενώ η αυξητική τους πορεία συνεχίζεται και την τρέχουσα περίοδο.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι το 2020 η αύξηση των καυσίμων είναι ήδη θεσμοθετημένη, λόγω της υποχρέωσης για κατανάλωση οικολογικότερων καυσίμων και αναμένεται να ξεπεράσει το 30%.
Χαρακτήρισε το θέμα σοβαρό, αναφέροντας ότι η αύξηση του κόστους εκμετάλλευσης δεν μπορεί να αντισταθμιστεί με αυξήσεις στους ναύλους, χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά το μεταφορικό έργο.
Εκανε λόγο για ασύμφορη μετατροπή των μηχανών των πλοίων για κατανάλωση οικολογικότερων και φθηνότερων καυσίμων.
Τόνισε ότι η τοποθέτηση scrubbers (π.χ. συσκευές καθαρισμού χημικών ουσιών, συσκευές καθαρισμού αερίων) είναι μία σοβαρή επένδυση, αλλά στα μεγάλης ηλικίας πλοία δεν μπορεί να αποσβεστεί.
Συμπλήρωσε, εξάλλου, ότι στην ακτοπλοΐα, πλην των πορθμειακών γραμμών, δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή 86 πλοία, 65 συμβατικού τύπου και 21 ταχύπλοα.
«Από τα 65 συμβατικά πλοία, τα 5 είναι ηλικίας μέχρι 10 ετών, τα 18 ηλικίας 11-20 ετών, τα 18 ηλικίας 21-30 και τα 24 ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών, δηλαδή την επόμενη 10ετία το 65% των συμβατικών πλοίων θα έχει ηλικία 30-50 ετών» τόνισε ο πρόεδρος των ακτοπλόων.
Ο συντονιστής διευθυντής δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών & Πληροφορικής της ΔΕΠΑ, Γιώργος Πολυχρονίου, δήλωσε ότι από το 2020 και μετά θα λειτουργούν σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (ΥΦΑ) στη Ρεβυθούσα, τουλάχιστον τρία νέα πλοία με καύσιμο υγροποιημένου φυσικού αερίου και ένα πλοίο ανεφοδιασμού (φορτηγίδα) με βάση το λιμάνι του Πειραιά και μια εγκατάσταση παροχής/αποθήκευσης ΥΦΑ στη Δυτική Ελλάδα. Σημειώνεται ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται η έκδοση σχετικού προεδρικού διατάγματος που θα περιγράφει το ρυθμιστικό πλαίσιο για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με ΥΦΑ, το οποίο, μεταξύ άλλων, θα επιτρέπει και παράλληλες δραστηριότητες (SIMOPS) υπό προϋποθέσεις.
Το πρόγραμμα Poseidon Med II συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και υλοποιείται σε τρεις χώρες -Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο-, ενώ συμμετέχουν έξι Ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο τερματικός σταθμός ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα. Στο πρόγραμμα συνεργάζονται κορυφαίοι ειδικοί από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών για τον σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης