Επιδιώκει να αξιοποιήσει τις ροές εμπορευμάτων Ανατολής-Δύσης με νέο θαλάσσιο λιμένα
Το Τουρκμενιστάν άνοιξε την Τετάρτη 2/5/2018 ένα νέο θαλάσσιο λιμάνι για επιβάτες και cargo ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Κασπία Θάλασσα, με στόχο την τόνωση των εσόδων του από τις εξαγωγές και την θαλάσσια διακίνηση εμπορευμάτων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Η χώρα της Κεντρικής Ασίας δέχθηκε ισχυρό πλήγμα στις εξαγωγές φυσικού αερίου, όταν η Ρωσία, βασικός πελάτης της, σταμάτησε όλες τις αγορές το 2016 μετά από διαφωνία για την τιμολόγηση.
Το λιμάνι, στην πόλη του Turkmenbashi, θα υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητα του Τουρκμενιστάν στα φορτία η οποία θα φθάσει σε 25-26 εκατομμύρια τόνους ετησίως, ανακοίνωσε η κυβέρνηση.
Μιλώντας πριν από την επίσημη τελετή έναρξης, ο Πρόεδρος του Τουρκμενιστάν Kurbanguly Berdymukhamedov δήλωσε ότι η Ashgabat είναι έτοιμη να συζητήσει τη χρήση του λιμένα με τους γείτονες της Ουζμπεκιστάν και Αφγανιστάν.
Το Τουρκμενιστάν έχει ήδη μια σιδηροδρομική σύνδεση με την Κίνα μέσω του Καζακστάν και το νέο λιμάνι θα μπορούσε να βοηθήσει Ashgabat να κερδίσει ένα κομμάτι από τη ροή των φορτίων που κινείται ανάμεσα στην Κίνα, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.
Η Ρωσία, το Αζερμπαϊτζάν, το Καζακστάν και το Ιράν διαθέτουν επίσης λιμάνια στην Κασπία.
Η νέα πύλη διαθέτει επίσης εγκαταστάσεις διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και τερματικό πολυπροπυλενίου, το οποίο θα χειρίζεται προϊόντα από κοντινό εργοστάσιο το οποίο πρόκειται να λειτουργήσει αργότερα φέτος.
Το Τουρκμενιστάν δεν αναφέρει πόσο φορτίο χειρίζεται σήμερα το υπάρχον λιμάνι της Κασπίας.
www.worldenergynews.gr
Η χώρα της Κεντρικής Ασίας δέχθηκε ισχυρό πλήγμα στις εξαγωγές φυσικού αερίου, όταν η Ρωσία, βασικός πελάτης της, σταμάτησε όλες τις αγορές το 2016 μετά από διαφωνία για την τιμολόγηση.
Το λιμάνι, στην πόλη του Turkmenbashi, θα υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητα του Τουρκμενιστάν στα φορτία η οποία θα φθάσει σε 25-26 εκατομμύρια τόνους ετησίως, ανακοίνωσε η κυβέρνηση.
Μιλώντας πριν από την επίσημη τελετή έναρξης, ο Πρόεδρος του Τουρκμενιστάν Kurbanguly Berdymukhamedov δήλωσε ότι η Ashgabat είναι έτοιμη να συζητήσει τη χρήση του λιμένα με τους γείτονες της Ουζμπεκιστάν και Αφγανιστάν.
Το Τουρκμενιστάν έχει ήδη μια σιδηροδρομική σύνδεση με την Κίνα μέσω του Καζακστάν και το νέο λιμάνι θα μπορούσε να βοηθήσει Ashgabat να κερδίσει ένα κομμάτι από τη ροή των φορτίων που κινείται ανάμεσα στην Κίνα, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.
Η Ρωσία, το Αζερμπαϊτζάν, το Καζακστάν και το Ιράν διαθέτουν επίσης λιμάνια στην Κασπία.
Η νέα πύλη διαθέτει επίσης εγκαταστάσεις διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και τερματικό πολυπροπυλενίου, το οποίο θα χειρίζεται προϊόντα από κοντινό εργοστάσιο το οποίο πρόκειται να λειτουργήσει αργότερα φέτος.
Το Τουρκμενιστάν δεν αναφέρει πόσο φορτίο χειρίζεται σήμερα το υπάρχον λιμάνι της Κασπίας.
www.worldenergynews.gr