H αισιοδοξία επέστρεψε στην αγορά των dry bulks στο τέλος της χρονιάς, με όχημα την αυξημένη ζήτηση.
Το 2016 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τα αγορά dry bulks (ξηρού φορτίου), με τα ναύλα να υποχωρούν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Η κατάσταση βελτιώθηκε αισθητά από τον Μάιο, όταν η ναυτιλιακή αγορά άρχισε να ανακάμπτει, καθώς οι πελάτες έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές.
Το ράλι ολοκλήρωσε την πορεία του τον Σεπτέμβριο, καθώς στη συνέχεια κυριάρχησε η ανησυχία για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με τον φόβο να πηγάζει από τις τάσεις που κυριάρχησαν στο δ΄ τρίμηνο του 2015 και στο α΄ τρίμηνο του 2016.
Παρόλα αυτά η αισιοδοξία επέστρεψε στην αγορά των dry bulks στο τέλος της χρονιάς, με όχημα την αυξημένη ζήτηση.
Οι αναλυτές της Capital Link στην εβδομαδιαία έκθεσή τους καταγράφουν τις κινήσεις στις ναυτιλιακές γραμμές, για την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 13 Δεκεμβρίου, με τις κατηγορίες Panamax και Supramaxes να καταγράφουν ισχυρές αποδόσεις, σε αντίθεση με τα Capesize.
Ειδικότερα, στην κατηγορία Capesize, σημειώθηκε μία από τις μεγαλύτερες εβδομαδιαίες πτώσεις στα ναύλα για το 2016.
Είναι ενδεικτικό ότι οι νέες ναυλώσεις σημείωσαν κατακόρυφη πτώση, με τους ιδιοκτήτες στις περισσότερες περιοχές να αναζητούν εναγωνίως κάλυψη για τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στη διακίνηση φορτίων στον Ατλαντικό.
Στην κατηγορία Panamax αντιθέτως, διατηρήθηκε το θετικό κλίμα των τελευταίων εβδομάδων.
Στην κατηγορία Supramax, η εβδομάδα έκλεισε με θετικό πρόσημο, με μόνο κάποιες διαδρομές στον Ειρηνικό να χάνουν έδαφος και να δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης.
Τέλος η κατηγορία Handysize κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με τα Supramax, με κάποιες διαδρομές στην Ανατολή να δείχνουν αδυναμίες.
Ο δείκτης Baltic Dry, λαμβάνει υπόψη 23 ναυτιλιακές γραμμές καλύπτει τα πλοία Handysize, Supramax, Panamax και Capesize που μεταφέρουν μια ποικιλία προϊόντων, όπως άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματα και σιτηρά .
www.worldenergynews.gr
Η κατάσταση βελτιώθηκε αισθητά από τον Μάιο, όταν η ναυτιλιακή αγορά άρχισε να ανακάμπτει, καθώς οι πελάτες έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές.
Το ράλι ολοκλήρωσε την πορεία του τον Σεπτέμβριο, καθώς στη συνέχεια κυριάρχησε η ανησυχία για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με τον φόβο να πηγάζει από τις τάσεις που κυριάρχησαν στο δ΄ τρίμηνο του 2015 και στο α΄ τρίμηνο του 2016.
Παρόλα αυτά η αισιοδοξία επέστρεψε στην αγορά των dry bulks στο τέλος της χρονιάς, με όχημα την αυξημένη ζήτηση.
Οι αναλυτές της Capital Link στην εβδομαδιαία έκθεσή τους καταγράφουν τις κινήσεις στις ναυτιλιακές γραμμές, για την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 13 Δεκεμβρίου, με τις κατηγορίες Panamax και Supramaxes να καταγράφουν ισχυρές αποδόσεις, σε αντίθεση με τα Capesize.
Ειδικότερα, στην κατηγορία Capesize, σημειώθηκε μία από τις μεγαλύτερες εβδομαδιαίες πτώσεις στα ναύλα για το 2016.
Είναι ενδεικτικό ότι οι νέες ναυλώσεις σημείωσαν κατακόρυφη πτώση, με τους ιδιοκτήτες στις περισσότερες περιοχές να αναζητούν εναγωνίως κάλυψη για τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στη διακίνηση φορτίων στον Ατλαντικό.
Στην κατηγορία Panamax αντιθέτως, διατηρήθηκε το θετικό κλίμα των τελευταίων εβδομάδων.
Στην κατηγορία Supramax, η εβδομάδα έκλεισε με θετικό πρόσημο, με μόνο κάποιες διαδρομές στον Ειρηνικό να χάνουν έδαφος και να δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης.
Τέλος η κατηγορία Handysize κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με τα Supramax, με κάποιες διαδρομές στην Ανατολή να δείχνουν αδυναμίες.
Ο δείκτης Baltic Dry, λαμβάνει υπόψη 23 ναυτιλιακές γραμμές καλύπτει τα πλοία Handysize, Supramax, Panamax και Capesize που μεταφέρουν μια ποικιλία προϊόντων, όπως άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματα και σιτηρά .
www.worldenergynews.gr