Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Petrofin Research: Αύξηση 6,5% του ελληνικού στόλου σε αριθμό πλοίων και 10,26% σε dwt

Petrofin Research: Αύξηση 6,5% του ελληνικού στόλου σε αριθμό πλοίων και 10,26% σε dwt
Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων αυξήθηκε το 2016 σε 5.230 από 4.909 το 2015.
Ο ελληνικός ναυτιλιακός στόλος αυξήθηκε κατά 6,5% σε αριθμό πλοίων και κατά 10,26% σε dwt το 2016, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση για την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία της Petrofin Research.
Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων αυξήθηκε το 2016 σε 5.230 από 4.909 το 2015.
Ακόμη:
- Η χωρητικότητα σε dwt αυξήθηκε κατά 33.679.552 σε συνολικά 361.934.047 dwt, μια αύξηση της τάξης του 10,26%, έναντι αύξησης 7,52% το 2015.
- Ο μέσος όρος ηλικίας του συνόλου των πλοίων εξακολουθεί να μικραίνει και τώρα ανέρχεται στα 12,19 έτη σε σύγκριση με τα 12,73 έτη το 2015, τα 13,26 έτη το 2014, τα 14,05 έτη το 2013 και τα 14,7 έτη το 2012.
- Ο μέσος όρος ηλικίας του συνόλου των πλοίων χωρητικότητας μέχρι 20.000 dwt έπεσε το 2016 στα 8,39 έτη από 8,71 έτη το 2015, τα 9,14 έτη το 2014 και τα 9,83 έτη το 2013.
- Ο στόλος πλοίων ξηρού φορτίου (άνω των 20.000 dwt) αυξήθηκε κατά 111 σκάφη.
- Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων ξηρού φορτίου (άνω των 20.000 dwt) έχει πέσει κάτω από τα 8,13 έτη.
- Η χωρητικότητά σε dwt των πλοίων ξηρού φορτίου (άνω των 20.000 dwt) το 2016 ξεπέρασε τα 7,2 εκατομμύρια dwt.
- Ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (άνω των 20.000 dwt) αυξήθηκε κατά 381 σκάφη το 2016 έναντι αύξησης 274 σκαφών το 2015.
- Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (άνω των 20.000 dwt) έπεσε στα 9,34 έτη το 2016 από τα 9,38 έτη το 2015.
- Η χωρητικότητά σε dwt των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (άνω των 20.000 dwt) αυξήθηκε κατά 7,7 εκατομμύρια dwt στα 25,3 εκατομμύρια dwt
- Ο αριθμός δεξαμενοπλοίων (πλοία άνω των 20.000 dwt) κατέγραψε την μεγαλύτερη αύξηση κατά 851 πλοία το 2016 από αύξηση μόλις 43 πλοίων το 2015.
- Ο μέσος όρος ηλικίας των δεξαμενοπλοίων σημείωσε οριακή πτώση στα 9,35 έτη το 2016 από τα 9,49 έτη το 2015.
- Η χωρητικότητα σε dwt αυξήθηκε σημαντικά κατά 14,6 εκατομμύρια στα 131,6 εκατομμύρια dwt το 2016, σε σύγκριση με μια μικρή αύξηση της τάξης των 220.751 dwt το 2015.
Εντυπωσιακή είναι η αύξηση του στόλου σε χωρητικότητα dwt, αλλά και η μείωση του μέσου όρου ηλικίας των πλοίων μεταφοράς LNG.
Συγκεκριμένα:
- Τα πλοία χωρητικότητας από 26.000 έως 66.000 dwt αυξήθηκαν έως και 150% σε σχέση με το 2015.
- Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων μεταφοράς LNG έχει μειωθεί στα μόλις 4,33 έτη το 2016 από τα 13,69 έτη το 2015.
Ο ελληνόκτητος στόλος πλοίων μεταφοράς LNG δείχνει να έχει υποστεί έναν εσωτερικό ανασχηματισμό, σύμφωνα με την έκθεση, καθώς ο ίδιος αριθμός σκαφών έχει τώρα χωρητικότητα σε dwt αυξημένη κατά 12,5% σε σχέση με το 2015.
Στην έκθεση επισημαίνεται ακόμη, ότι ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να αυξάνεται σε μέγεθος, αλλά με έναν ολοένα και πιο ενοποιημένο τρόπο, καθώς ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών έχει μειωθεί κατά 10 το 2016, πέφτοντας στις 638 εταιρείες έναντι 648 εταιρειών το 2015.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης