Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από τα επισφαλή ναυτιλιακά δάνεια συνολικού ύψους 400 δισ. δολαρίων, το 25% το κατέχουν οι γερμανικές τράπεζες
Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θα γνωρίσει μία πρωτοφανή πιστωτική κρίση, αν εφαρμοστούν οι προτεινόμενοι κανόνες για τα τραπεζικά κεφάλαια σε ένα τομέα που ήδη επιβαρύνεται από τοξικό χρέος, υπογραμμίζουν οι επικεφαλής εμπλεκόμενων σε χρηματοδοτήσεις ναυτιλιακών εταιρειών τραπεζών, όπως μεταδίδει το Reuters.
Όπως αναφέρει το πρακτορείο, αν και οι κανόνες αυτοί δεν στοχεύουν συγκεκριμένα τη ναυτιλία, τα περισσότερα από τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων από τις επισφάλειες αφορούν στον ναυτιλιακό κλάδο, ο οποίος μαστίζεται από την χειρότερη ύφεση στην ιστορία του.
Σύμφωνα με πηγές του Reuters, οι ρυθμιστικές αρχές επεξεργάζονται αυτήν την εβδομάδα τις λεπτομέρειες, αναζητώντας τρόπους να εξομαλύνουν τις προτάσεις, μετά την απειλή της ΕΕ να μποϊκοτάρει τους προτεινόμενους κανόνες, φοβούμενη μεγάλες αυξήσεις στις κεφαλαιακές απαιτήσεις.
Παρά την πρόοδο στις συνομιλίες, οι οποίες εξακολουθούν να χρειάζονται θεώρηση, τραπεζικές πηγές αναφέρουν, ότι η πιθανότητα μιας σημαντικής αύξησης των κεφαλαιακών απαιτήσεων εξακολουθεί να αποτελεί τον πυρήνα ανησυχιών.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από τα επισφαλή ναυτιλιακά δάνεια συνολικού ύψους 400 δισ. δολαρίων, το 25% το κατέχουν οι γερμανικές τράπεζες, ενώ και άλλες ευρωπαϊκές τράπεζες με σταθερά χαρτοφυλάκια ναυτιλιακών φοβούνται –όπως αναφέρει το Reuters- ότι οι νέες προτάσεις θα τους στερήσουν μεγάλα κεφάλαια.
Πηγές του πρακτορείου ανέφεραν ακόμη, ότι τον Ιούλιο η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ξεκίνησε μια ανασκόπηση των χορηγήσεων των τραπεζών στον τομέα της ναυτιλίας, η οποία είχε ήδη εγείρει ανησυχίες μεταξύ των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
«Αυτό θα προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη πίεση στις τράπεζες με μεγάλα ανοίγματα προς τη ναυτιλία, που έχουν μη εξυπηρετούμενα δάνεια», δήλωσε μια πηγή χρηματοδότησης της ναυτιλίας.
Η Deutsche Bank, η HSH Nordbank και η NordLB είναι μεταξύ των γερμανικών τραπεζών με μερικά από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια των προβληματικών ναυτιλιακών δανείων.
Πηγές χρηματοδότησης ανάφεραν στο Reuters, ότι οι προσφορές εξαγοράς ναυτιλιακών δανείων που υποβλήθηκαν μέχρι τώρα, ανέρχονται στο 25% έως 35% της αξίας των δανείων.
www.worldenergynews.gr
Όπως αναφέρει το πρακτορείο, αν και οι κανόνες αυτοί δεν στοχεύουν συγκεκριμένα τη ναυτιλία, τα περισσότερα από τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων από τις επισφάλειες αφορούν στον ναυτιλιακό κλάδο, ο οποίος μαστίζεται από την χειρότερη ύφεση στην ιστορία του.
Σύμφωνα με πηγές του Reuters, οι ρυθμιστικές αρχές επεξεργάζονται αυτήν την εβδομάδα τις λεπτομέρειες, αναζητώντας τρόπους να εξομαλύνουν τις προτάσεις, μετά την απειλή της ΕΕ να μποϊκοτάρει τους προτεινόμενους κανόνες, φοβούμενη μεγάλες αυξήσεις στις κεφαλαιακές απαιτήσεις.
Παρά την πρόοδο στις συνομιλίες, οι οποίες εξακολουθούν να χρειάζονται θεώρηση, τραπεζικές πηγές αναφέρουν, ότι η πιθανότητα μιας σημαντικής αύξησης των κεφαλαιακών απαιτήσεων εξακολουθεί να αποτελεί τον πυρήνα ανησυχιών.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από τα επισφαλή ναυτιλιακά δάνεια συνολικού ύψους 400 δισ. δολαρίων, το 25% το κατέχουν οι γερμανικές τράπεζες, ενώ και άλλες ευρωπαϊκές τράπεζες με σταθερά χαρτοφυλάκια ναυτιλιακών φοβούνται –όπως αναφέρει το Reuters- ότι οι νέες προτάσεις θα τους στερήσουν μεγάλα κεφάλαια.
Πηγές του πρακτορείου ανέφεραν ακόμη, ότι τον Ιούλιο η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ξεκίνησε μια ανασκόπηση των χορηγήσεων των τραπεζών στον τομέα της ναυτιλίας, η οποία είχε ήδη εγείρει ανησυχίες μεταξύ των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
«Αυτό θα προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη πίεση στις τράπεζες με μεγάλα ανοίγματα προς τη ναυτιλία, που έχουν μη εξυπηρετούμενα δάνεια», δήλωσε μια πηγή χρηματοδότησης της ναυτιλίας.
Η Deutsche Bank, η HSH Nordbank και η NordLB είναι μεταξύ των γερμανικών τραπεζών με μερικά από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια των προβληματικών ναυτιλιακών δανείων.
Πηγές χρηματοδότησης ανάφεραν στο Reuters, ότι οι προσφορές εξαγοράς ναυτιλιακών δανείων που υποβλήθηκαν μέχρι τώρα, ανέρχονται στο 25% έως 35% της αξίας των δανείων.
www.worldenergynews.gr