Καλεί το Υπουργείο σε άμεση συνάντηση για διευθέτηση του νομικού πλαισίου και τονίζει ότι έπρεπε να είχε προηγηθεί διαβούλευση
H επιστολή που δέχτηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής από την Εννιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων στις 12.2.2018 με θέμα την διαδικασία σύναψης συμβάσεων παροχής υπηρεσιών και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου που αφορά το άρθρο 105 του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 4504/2017, ζητά τόσο ρητή αποσαφήνιση του κειμένου του νόμου όσο και άμεση συνάντηση με τους εκπροσώπους του Υπουργείου προς διευθέτηση ζητημάτων που αφορούν σε διαδικασία επιλογής αναδόχων και σχεδίων συμβάσεων.
Μάλιστα όπως αναφέρεται στην σχετική επιστολή, σκόπιμο θα ήταν να είχε προηγθεί σχετική διαβούλευση πριν την υιοθέτηση της διάταξης που αφορά στην παρ. 28 του ν.4504/2017, η οποία προβλέπει ότι η Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ εκδίδει πρότυπα προσκλήσεων, σχεδίων συμβάσεων καθώς και έγγραφα για την επιλογή αναδόχων με ρητή τρίμημνη προθεσμία από την δημοσίευση του νόμου, που λήγει στις 28.02.2018.
Σημειώνει δε, ότι στο συγκεκριμένο άρθρο 105 δεν προκύπτει με σαφήνεια το είδος της διαδικασίας επιλογής των αναδόχων, καθώς αυτή φαίνεται να προσιδιάζει σε σύστημα προεπιλογής του άρθρου 303 του ν. 4412/2016, χωρίς αυτό να προσδιορίζεται ρητά.
Στο πλαίσιο αυτό και με βάση ότι στον 4412 προβλέπονται διαδικασίες για την προεπιλογή των υποψηφίων ζητά για λόγους ασφαλείας δικαίου να γίνει ρητή αποσαφήνιση στο κείμενο του νόμου με σχετική τροποίηση τους είδους της διαδικασίας ανάθεσης προκειμένου να μην καταλείπεται αμφιβολία ως προς τις εφαρμοστέες διατάξεις.
Πολλαπλασιάζονται έτσι τα ερωτήματα της σπουδής με την οποία η Δημόσια Αρχή Λιμένων και ο διοικητής της Δ.Μπακόπουλος επιχειρούν να προτρέξουν στην εφαρμογή του ν.105, την ώρα που η Ανεξαρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων διαπιστώνει κενά και ασάφειες και καλεί το Υπουργείο σε συνάντηση εργασίας για άμεση διευθέτηση.
Επισημαίνει δε ότι έπρεπε να είχε υπάρξει διαβούλευση.
Όπως πρόσφατα κατέγραφε το WEN με την ψήφιση του α. 105 του ν. 4504/2017 το ΥΝΑΝΠ προσπαθεί να περάσει νέες και αμφίβολλες για την εγχώρια αγορά πρακτικές, στα πλαίσια τάχα ανοίγματος των επαγγελμάτων και εφαρμογής του κανονισμού ε.ε 352/2017.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ πρόσφατα λόγω ασυμφωνίας στα πλαίσια εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας κατέληξαν στο συμέρασμα ότι η ε.κ 2000/59 πρέπει να ξανασυζητηθεί από την αρχή, ενώ ο κανονισμός 352/2017 τίθεται σε εφαρμογή από το 2019.
Βεβαίως αυτό είναι απολύτως φυσικό να συμβαίνει καθώς τα λιμάνια δεν έχουν όλα τον ίδιο χαρακτήρα και χρήση.
Επομένως δεν μπορεί να υπάρχει μία κοινή συνταγή που να εφαρμόζεται σε όλα τα λιμάνια.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε τα θεσμικά κείμενα σε διεθνές και ευρωπαϊκό πλαίσιο δεν δεσμεύουν τα κράτη και τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών που λειτουργούν στα πλαίσια του στρατηγικού και επιχειρησιακού των σχεδιασμού.
Και ενω συμβαίνουν τα παραπάνω και παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο λειτουργεί αποτελεσματικά και με επιτυχία έρχεται με πρωτοβουλία του και πάλι ο κος Μπακόπουλος αμέσως μετά την ψήφιση του ν.4504/2017 να τροποποιήσει και την ΚΥΑ 8111.1/09.
Ο προβληματισμός βέβαια παραμένει και τα συμπεράσματα αφήνονται στον αναγνώστη, αφού σύμφωνα με πληροφορίες τα σημαντικότερα σημεία των επιχειρούμενων αλλαγών του κου Μπακόπουλου αφορούν στην ουσία στο καλούπωμα και περιορισμό των φορέων διαχείρισης των λιμανιών και κυρίως του νέου επενδυτή του ΟΛΠ, σε θέματα που κυρίως αφορούν την εφαρμογή του ν. 4504/2017, την ναυπηγοεπισκευή και την εξαφάνιση από τις ευκολίες υποδοχής των λιμανιών, των αποβλήτων που προέρχονται από τις επιχειρήσεις απορρύπανσης στα πλαίσια ατυχηματικών περιπτώσεων στην θάλασσα.
www.worldenergynews.gr
Μάλιστα όπως αναφέρεται στην σχετική επιστολή, σκόπιμο θα ήταν να είχε προηγθεί σχετική διαβούλευση πριν την υιοθέτηση της διάταξης που αφορά στην παρ. 28 του ν.4504/2017, η οποία προβλέπει ότι η Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ εκδίδει πρότυπα προσκλήσεων, σχεδίων συμβάσεων καθώς και έγγραφα για την επιλογή αναδόχων με ρητή τρίμημνη προθεσμία από την δημοσίευση του νόμου, που λήγει στις 28.02.2018.
Σημειώνει δε, ότι στο συγκεκριμένο άρθρο 105 δεν προκύπτει με σαφήνεια το είδος της διαδικασίας επιλογής των αναδόχων, καθώς αυτή φαίνεται να προσιδιάζει σε σύστημα προεπιλογής του άρθρου 303 του ν. 4412/2016, χωρίς αυτό να προσδιορίζεται ρητά.
Στο πλαίσιο αυτό και με βάση ότι στον 4412 προβλέπονται διαδικασίες για την προεπιλογή των υποψηφίων ζητά για λόγους ασφαλείας δικαίου να γίνει ρητή αποσαφήνιση στο κείμενο του νόμου με σχετική τροποίηση τους είδους της διαδικασίας ανάθεσης προκειμένου να μην καταλείπεται αμφιβολία ως προς τις εφαρμοστέες διατάξεις.
Πολλαπλασιάζονται έτσι τα ερωτήματα της σπουδής με την οποία η Δημόσια Αρχή Λιμένων και ο διοικητής της Δ.Μπακόπουλος επιχειρούν να προτρέξουν στην εφαρμογή του ν.105, την ώρα που η Ανεξαρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων διαπιστώνει κενά και ασάφειες και καλεί το Υπουργείο σε συνάντηση εργασίας για άμεση διευθέτηση.
Επισημαίνει δε ότι έπρεπε να είχε υπάρξει διαβούλευση.
Όπως πρόσφατα κατέγραφε το WEN με την ψήφιση του α. 105 του ν. 4504/2017 το ΥΝΑΝΠ προσπαθεί να περάσει νέες και αμφίβολλες για την εγχώρια αγορά πρακτικές, στα πλαίσια τάχα ανοίγματος των επαγγελμάτων και εφαρμογής του κανονισμού ε.ε 352/2017.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ πρόσφατα λόγω ασυμφωνίας στα πλαίσια εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας κατέληξαν στο συμέρασμα ότι η ε.κ 2000/59 πρέπει να ξανασυζητηθεί από την αρχή, ενώ ο κανονισμός 352/2017 τίθεται σε εφαρμογή από το 2019.
Βεβαίως αυτό είναι απολύτως φυσικό να συμβαίνει καθώς τα λιμάνια δεν έχουν όλα τον ίδιο χαρακτήρα και χρήση.
Επομένως δεν μπορεί να υπάρχει μία κοινή συνταγή που να εφαρμόζεται σε όλα τα λιμάνια.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε τα θεσμικά κείμενα σε διεθνές και ευρωπαϊκό πλαίσιο δεν δεσμεύουν τα κράτη και τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών που λειτουργούν στα πλαίσια του στρατηγικού και επιχειρησιακού των σχεδιασμού.
Και ενω συμβαίνουν τα παραπάνω και παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο λειτουργεί αποτελεσματικά και με επιτυχία έρχεται με πρωτοβουλία του και πάλι ο κος Μπακόπουλος αμέσως μετά την ψήφιση του ν.4504/2017 να τροποποιήσει και την ΚΥΑ 8111.1/09.
Ο προβληματισμός βέβαια παραμένει και τα συμπεράσματα αφήνονται στον αναγνώστη, αφού σύμφωνα με πληροφορίες τα σημαντικότερα σημεία των επιχειρούμενων αλλαγών του κου Μπακόπουλου αφορούν στην ουσία στο καλούπωμα και περιορισμό των φορέων διαχείρισης των λιμανιών και κυρίως του νέου επενδυτή του ΟΛΠ, σε θέματα που κυρίως αφορούν την εφαρμογή του ν. 4504/2017, την ναυπηγοεπισκευή και την εξαφάνιση από τις ευκολίες υποδοχής των λιμανιών, των αποβλήτων που προέρχονται από τις επιχειρήσεις απορρύπανσης στα πλαίσια ατυχηματικών περιπτώσεων στην θάλασσα.
www.worldenergynews.gr