Ναυτιλία

Clarksons: Αυτή είναι η δομή της παγκόσμιας ναυτιλίας

Clarksons: Αυτή είναι η δομή της παγκόσμιας ναυτιλίας
Ο παγκόσμιος στόλος αριθμεί 92.867 πλοία τα οποία ανήκουν σε 24.090 ναυτιλιακές εταιρίες
Τον χάρτη της παγκόσμιας ναυτιλίας σκιαγραφεί σε ανάλυσή της η Clarksons Platou Securities.
Η ναυτιλία αποτελεί μια παγκόσμια βιομηχανία, με ιδιοκτήτες οι οποίοι εκτείνονται σε όλο τον πλανήτη.
Παράλληλα ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι πρόκειται για έναν κατακερματισμένο κλάδο, με πάνω από 90 χιλ. πλοία και 24 χιλ. πλοιοκτήτες (κατά μέσο όρο 4 πλοία ανά ιδιοκτήτη).
Σύμφωνα με την Clarkson, αν και υπάρχει ένα πλήθος μικρών ναυτιλιακών εταιριών, ο σχετικά μικρός αριθμός πλοιοκτητών με μεγάλους στόλους, αποτελεί καθοριστικό παράγονται για τη ναυτιλιακή αγορά.
Ο παγκόσμιος στόλος αριθμεί 92.867 πλοία τα οποία ανήκουν σε 24.090 ναυτιλιακές εταιρίες.
Παγκοσμίως, το σύνηθες μέγεθος μιας εταιρίας, είναι «πολύ μικρό».
Συνολικά υπάρχουν 20.797 μικροί πλοιοκτήτες, με στόλο 32.781 πλοίων.
Παρά το γεγονός ότι οι μικροί πλοιοκτήτες κατέχουν το 86% των ναυτιλιακών παγκοσμίως, αντιπροσωπεύουν μόλις το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Στον αντίποδα οι «very large» και «extra large» πλοιοκτήτες, έχουν στην κατοχή τους μόλις το 1% των ναυτιλιακών εταιριών, ωστόσο αντιπροσωπεύουν το 29% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου.
Αυτή η τάση επικρατεί στις περισσότερες περιοχές του πλανήτη, αν και εντοπίζουν κάποιες ενδιαφέρουσες διαφοροποιήσεις.




Ευρώπη

Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες κατέχουν το μεγαλύτερο μέρος του στόλου, με 7.048 πλοιοκτήτες, με 30.155 πλοία.
Μόλις 268 εξ αυτών συγκαταλέγονται στη μεγάλη ή πολύ μεγάλη κατηγορία, οι οποία διαθέτουν το 50% του ευρωπαϊκού στόλου.
Πολλές από τις ευρωπαϊκές εταιρίες αποτελούν παραδοσιακές εφοπλιστικές οικογένειες, με πολύ καλά εδραιωμένους στόλους.
Οι ναυτιλιακές που ανήκουν στην extra large κατηγορία, αποτελούν και το μικρότερο ποσοστό.
Ωστόσο αντιπροσωπεύουν το 8% της χωρητικότητας στην Ευρώπη και το 3% σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ασία

Αν και ο στόλος της Ασίας είναι ελαφρώς μικρότερος από της Ευρώπης, η περιοχή συγκεντρώνει έναν μεγάλο αριθμό εφοπλιστών, με μικρούς ωστόσο στόλους (κατά μέσο όρο με τρία πλοία).
Ωστόσο οι «extra large» ναυτιλιακές, εξακολουθούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.
Το 50% των «extra large» πλοιοκτητών, προέρχονται από την Ασία.
Μόλις 12 ναυτιλιακές ελέγχουν το 17% της χωρητικότητας σε Ασία/Ειρηνικό και το 7% σε παγκόσμια βάση.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης