Οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί στην επιλογή των εταιριών που θα τους εφοδιάζουν με ναυτιλιακά καύσιμα από το τέλος του 2019
Με μοναδική επιτυχία και με συμμετοχή που ξεπέρασε τα 1200 άτομα πραγματοποιήθηκε το 9ο Ετήσιο Capital Link Greek Shipping Forum “Opportunities & Challenges”, στην Αθήνα την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018 στο Divani Caravel Hotel σε συνεργασία με το NASDAQ και το New York Stock Exchange.
Η ελληνική ναυτιλία παραμένει σημαντική αποτελώντας πάνω από το 20 τοις εκατό του παγκόσμιου στόλου. Παρά τις ασταθείς αγορές και την οικονομική ύφεση, οι Έλληνες επαγγελματίες της ναυτιλίας προσαρμόζονται συνεχώς στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, αναζητώντας την ανάπτυξη καθώς και καινούργιες ευκαιρίες.
Η ναυτιλία είναι η αρτηρία του παγκόσμιου εμπορίου μέσω της οποίας μεταφέρεται το 90% των εμπορευμάτων και η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομία.
ΠΑΝΕΛ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ
New Regulations & Compliance Affecting Shipping
Ballast Water Treatment; NOX Emissions - Tier 3; Sulfur Limits – Scrubbers; Revised Hull Common Structural Rules
Συντονιστής:
Δρ. Ισαΐας Λοίζος, Head of Maritime Service & Advisory – South East Europe, Middle East & Africa, DNVGL
Συμμετέχοντες:
κ. Κώστας Πολυδάκης, Managing Director, Shipping, Aegean Marine Petroleum Network Inc
κ. Διονύσιος Αντωνόπουλος, General Manager, Marine Solutions, Wartsila
κ. Αλέξανδρος Παναγόπουλος, CEO, Arista Shipping
κ. Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, Managing Director, ERMA FIRST ESK Engineering Solutions S.A.
κ. Sunil Kopoor, Director, FML Ship Management Limited
Ο Δρ. Ισαΐας Λοίζος, Head of Maritime Service & Advisory – South East Europe, Middle East & Africa, DNV GL ανέφερε: «Το ρυθμιστικό θεματολόγιο για το περιβάλλον περιλαμβάνει μια σειρά προϋποθέσεων που θα επηρεάσουν τις νέες κατασκευές και τους υπάρχοντες στόλους.
· Σήμερα θα επικεντρωθούμε στα ακόλουθα ζητήματα: α) SOx και πλυντρίδες, β) NOx και κινητήρες Tier III, γ) το ΥΦΑ ως καύσιμο, και δ) συστήματα BWT.
· Όλα τα παραπάνω έχουν σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο για τους ιδιοκτήτες, π.χ. το κόστος των συστημάτων BWT μπορεί να φτάσει έως το 0,5 εκατομμύριο δολάρια ανά σκάφος, η εγκατάσταση πλυντρίδων πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια ανά σκάφος, η τεχνολογία Tier III από 1-3 εκατομμύρια δολάρια και ούτω καθεξής.
· Στις συζητήσεις μας θα αναφερθούμε σε προκλήσεις όπως οι ακόλουθες:
Ανώτατο όριο Θείου 2020: Ποιες είναι οι επιλογές μας ως προς τη συμμόρφωση; Ποια η διαθεσιμότητα και η τιμή των επιτρεπόμενων καυσίμων; Σε ποια βάση θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να λάβουν τις αποφάσεις τους;
Συμμόρφωση ως προς το NOx: Ποιες είναι οι τεχνολογικές επιλογές ως προς τη συμμόρφωση; Ποιες οι προκλήσεις;
Το ΥΦΑ ως καύσιμο: Ποια είναι τα πλεονεκτήματα; Πόσο εφικτό είναι για τα υπάρχοντα σκάφη;
Συστήματα BWT: Έχουν οι κατασκευαστές και τα ναυπηγεία τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν; Να παρέχουν υποστήριξη μετά την πώληση; Διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία με τα συστήματα του πλοίου;»
Ο κ. Κώστας Πολυδάκης, Managing Director, Shipping, Aegean Marine Petroleum Network Inc., δήλωσε ότι: «Στο περιβάλλον που θα διαμορφωθεί μετά το 2020, θα δοθεί τεράστια έμφαση στον πλήρη έλεγχο όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την πηγή, στο blending, στην αποθήκευση, στον εφοδιασμό. Οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί στην επιλογή των εταιριών που θα τους εφοδιάζουν με ναυτιλιακά καύσιμα από το τέλος του 2019, διασφαλίζοντας ότι οι προμηθευτές τους διαθέτουν τα πλοία, τις εγκαταστάσεις, την εμπειρία και την τεχνογνωσία για να ελέγξουν όλες τις παραμέτρους. Η αλλαγή είναι μνημειώδης και οι ναυτιλιακές εταιρίες οφείλουν να είναι καλά προετοιμασμένες, είτε επιλέξουν να συνεχίσουν την λειτουργία με καύσιμα χαμηλού θείου είτε επιλέξουν να εγκαταστήσουν scrubbers, με την συνεπαγόμενη ανάγκη να διασφαλίσουν την διαθεσιμότητα καυσίμων υψηλού θείου.»
Ο κ. Διονύσιος Αντωνόπουλος, General Manager, Marine Solutions, Wartsila, δήλωσε: «Υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά τη συμμόρφωση με τα πρότυπα Tier III. Οι καταλύτες αποτελούν μια λύση, για την οποία έχουμε πάνω από δέκα χρόνια εμπειρίας, όπως είναι και οι ρυθμιζόμενοι κινητήρες δύο καυσίμων, οι οποίοι μειώνουν μάλιστα τις εκπομπές που συνεισφέρουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η υιοθέτηση του ΥΦΑ είναι φυσικά μια από τις καλύτερες προοπτικές. Πιθανώς απαιτήσει περαιτέρω κατάρτιση για το πλήρωμα, κάτι που μπορεί όμως να επιτευχθεί με την κατάλληλη εκπαίδευση.»
Ο κ. Αλέξανδρος Παναγόπουλος, CEO, Arista Shipping S.A., εξέφρασε τη πεποίθηση του ότι το ΥΦΑ ως καύσιμο είναι βιώσιμο και αξίζει τις απαιτούμενες επενδύσεις. Το ΥΦΑ δεν περιορίζει απλώς τις εκπομπές, αλλά μέσω του μειωμένου κόστους μεταφοράς που προσφέρει, συνεισφέρει σημαντικά στη βιώσιμη ναυτιλία, παρά τις συγκριτικά αυξημένες, αρχικά, κεφαλαιουχικές δαπάνες σε σχέση με τα συμβατικά πλοία. Η συμμόρφωση με τους όρους των περιβαλλοντικών κανονισμών θα αυξήσει αναπόφευκτα το κόστος όλων των νέων κατασκευών, αλλά αναλόγως με την επιλεχθείσα λύση υπάρχουν σημαντικές πιθανότητες για την επιστροφή αυτής της επένδυσης, για τον πλοιοκτήτη αλλά και την κοινωνία μας. Όπως ήδη έχουμε διαπιστώσει κατά την εξέλιξη από το κάρβουνο, στο πετρέλαιο, και αργότερα στην ηλεκτρική ενέργεια, η μετάβαση στο αέριο αποτελεί το επόμενο σύνορο. Πρόκειται για μια μετάβαση η οποία θα «αλλάξει το παιχνίδι», με τεράστιο περιβαλλοντικό όφελος για τον πλανήτη και τους ωκεανούς του.
Ο κ. Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, Managing Director, ERMA FIRST ESK Engineering Solutions S.A. ανέφερε: «Η μεταφορά ανεπεξέργαστου θαλασσίου έρματος έχει αναγνωριστεί ως μια από τις τέσσερις απειλές των ωκεανών. Η ERMA FIRST, χωρίς να σχολιάζει τις λεπτομέρειες της συνθήκης για την επεξεργασία του θαλασσίου έρματος, ο οποία και είναι εν ισχύ από το Σεπτέμβριο του 2017, ούτε και τις οδηγίες της Αμερικάνικης Ακτοφυλακής, αποτελεί μια λύση, διεθνώς αναγνωρισμένη, σε αυτό το περιβαλλοντικό πρόβλημα. Η ERMA FIRST παρέχει επίσης υποστήριξη στους πλοιοκτήτες οι οποίοι έχουν επωμιστεί με την ευθύνη της επιλογής, εγκατάστασης και λειτουργίας αυτού του νέου εξοπλισμού. Με περισσότερες από 200 εγκαταστάσεις και 180 υπό παραγγελία, η εμπειρία της ERMA FIRST μεγαλώνει σταθερά καθιστώντας το σύστημα της μια ασφαλή επιλογή για όλου του τύπου και μεγέθους πλοίων.»
Mr. Sunil Kopoor, Director, FML Ship Management Limited δήλωσε: «Ζούμε σε μια ενδιαφέρουσα εποχή με πολλές αλλαγές και πολλές επιχειρησιακές, περιβαλλοντικές, και πολιτικές προκλήσεις, καθώς και την πεποίθηση και προσδοκία ότι η ψηφιοποίηση θα λύσει ως δια μαγείας όλα μας τα προβλήματα. Ως διαχειριστής, υπάρχουν ακόμη περισσότερα πράγματα προς εξέταση, όπως η εφαρμογή του νέου εξοπλισμού. Λειτουργούμε πλέον ως σύμβουλοι για τους πλοιοκτήτες, έχουμε επενδύσει στην κατάρτιση του πληρώματος και διαθέτουμε μια ομάδα μηχανικών στα σκάφη ανά πάσα ώρα και στιγμή.»
New Technology and Data Analytics – The Gamechanger for Global Marine Insurance
Ο κ. Christopher M. Payne, Partner, EY Head of Insurance Technology and Alliances for EMEIA – EY, στην παρουσίασή του ανέφερε:
www.worldenergynews.gr
Η ελληνική ναυτιλία παραμένει σημαντική αποτελώντας πάνω από το 20 τοις εκατό του παγκόσμιου στόλου. Παρά τις ασταθείς αγορές και την οικονομική ύφεση, οι Έλληνες επαγγελματίες της ναυτιλίας προσαρμόζονται συνεχώς στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, αναζητώντας την ανάπτυξη καθώς και καινούργιες ευκαιρίες.
Η ναυτιλία είναι η αρτηρία του παγκόσμιου εμπορίου μέσω της οποίας μεταφέρεται το 90% των εμπορευμάτων και η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομία.
ΠΑΝΕΛ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ
New Regulations & Compliance Affecting Shipping
Ballast Water Treatment; NOX Emissions - Tier 3; Sulfur Limits – Scrubbers; Revised Hull Common Structural Rules
Συντονιστής:
Δρ. Ισαΐας Λοίζος, Head of Maritime Service & Advisory – South East Europe, Middle East & Africa, DNVGL
Συμμετέχοντες:
κ. Κώστας Πολυδάκης, Managing Director, Shipping, Aegean Marine Petroleum Network Inc
κ. Διονύσιος Αντωνόπουλος, General Manager, Marine Solutions, Wartsila
κ. Αλέξανδρος Παναγόπουλος, CEO, Arista Shipping
κ. Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, Managing Director, ERMA FIRST ESK Engineering Solutions S.A.
κ. Sunil Kopoor, Director, FML Ship Management Limited
Ο Δρ. Ισαΐας Λοίζος, Head of Maritime Service & Advisory – South East Europe, Middle East & Africa, DNV GL ανέφερε: «Το ρυθμιστικό θεματολόγιο για το περιβάλλον περιλαμβάνει μια σειρά προϋποθέσεων που θα επηρεάσουν τις νέες κατασκευές και τους υπάρχοντες στόλους.
· Σήμερα θα επικεντρωθούμε στα ακόλουθα ζητήματα: α) SOx και πλυντρίδες, β) NOx και κινητήρες Tier III, γ) το ΥΦΑ ως καύσιμο, και δ) συστήματα BWT.
· Όλα τα παραπάνω έχουν σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο για τους ιδιοκτήτες, π.χ. το κόστος των συστημάτων BWT μπορεί να φτάσει έως το 0,5 εκατομμύριο δολάρια ανά σκάφος, η εγκατάσταση πλυντρίδων πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια ανά σκάφος, η τεχνολογία Tier III από 1-3 εκατομμύρια δολάρια και ούτω καθεξής.
· Στις συζητήσεις μας θα αναφερθούμε σε προκλήσεις όπως οι ακόλουθες:
Ανώτατο όριο Θείου 2020: Ποιες είναι οι επιλογές μας ως προς τη συμμόρφωση; Ποια η διαθεσιμότητα και η τιμή των επιτρεπόμενων καυσίμων; Σε ποια βάση θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να λάβουν τις αποφάσεις τους;
Συμμόρφωση ως προς το NOx: Ποιες είναι οι τεχνολογικές επιλογές ως προς τη συμμόρφωση; Ποιες οι προκλήσεις;
Το ΥΦΑ ως καύσιμο: Ποια είναι τα πλεονεκτήματα; Πόσο εφικτό είναι για τα υπάρχοντα σκάφη;
Συστήματα BWT: Έχουν οι κατασκευαστές και τα ναυπηγεία τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν; Να παρέχουν υποστήριξη μετά την πώληση; Διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία με τα συστήματα του πλοίου;»
Ο κ. Κώστας Πολυδάκης, Managing Director, Shipping, Aegean Marine Petroleum Network Inc., δήλωσε ότι: «Στο περιβάλλον που θα διαμορφωθεί μετά το 2020, θα δοθεί τεράστια έμφαση στον πλήρη έλεγχο όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την πηγή, στο blending, στην αποθήκευση, στον εφοδιασμό. Οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί στην επιλογή των εταιριών που θα τους εφοδιάζουν με ναυτιλιακά καύσιμα από το τέλος του 2019, διασφαλίζοντας ότι οι προμηθευτές τους διαθέτουν τα πλοία, τις εγκαταστάσεις, την εμπειρία και την τεχνογνωσία για να ελέγξουν όλες τις παραμέτρους. Η αλλαγή είναι μνημειώδης και οι ναυτιλιακές εταιρίες οφείλουν να είναι καλά προετοιμασμένες, είτε επιλέξουν να συνεχίσουν την λειτουργία με καύσιμα χαμηλού θείου είτε επιλέξουν να εγκαταστήσουν scrubbers, με την συνεπαγόμενη ανάγκη να διασφαλίσουν την διαθεσιμότητα καυσίμων υψηλού θείου.»
Ο κ. Διονύσιος Αντωνόπουλος, General Manager, Marine Solutions, Wartsila, δήλωσε: «Υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά τη συμμόρφωση με τα πρότυπα Tier III. Οι καταλύτες αποτελούν μια λύση, για την οποία έχουμε πάνω από δέκα χρόνια εμπειρίας, όπως είναι και οι ρυθμιζόμενοι κινητήρες δύο καυσίμων, οι οποίοι μειώνουν μάλιστα τις εκπομπές που συνεισφέρουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η υιοθέτηση του ΥΦΑ είναι φυσικά μια από τις καλύτερες προοπτικές. Πιθανώς απαιτήσει περαιτέρω κατάρτιση για το πλήρωμα, κάτι που μπορεί όμως να επιτευχθεί με την κατάλληλη εκπαίδευση.»
Ο κ. Αλέξανδρος Παναγόπουλος, CEO, Arista Shipping S.A., εξέφρασε τη πεποίθηση του ότι το ΥΦΑ ως καύσιμο είναι βιώσιμο και αξίζει τις απαιτούμενες επενδύσεις. Το ΥΦΑ δεν περιορίζει απλώς τις εκπομπές, αλλά μέσω του μειωμένου κόστους μεταφοράς που προσφέρει, συνεισφέρει σημαντικά στη βιώσιμη ναυτιλία, παρά τις συγκριτικά αυξημένες, αρχικά, κεφαλαιουχικές δαπάνες σε σχέση με τα συμβατικά πλοία. Η συμμόρφωση με τους όρους των περιβαλλοντικών κανονισμών θα αυξήσει αναπόφευκτα το κόστος όλων των νέων κατασκευών, αλλά αναλόγως με την επιλεχθείσα λύση υπάρχουν σημαντικές πιθανότητες για την επιστροφή αυτής της επένδυσης, για τον πλοιοκτήτη αλλά και την κοινωνία μας. Όπως ήδη έχουμε διαπιστώσει κατά την εξέλιξη από το κάρβουνο, στο πετρέλαιο, και αργότερα στην ηλεκτρική ενέργεια, η μετάβαση στο αέριο αποτελεί το επόμενο σύνορο. Πρόκειται για μια μετάβαση η οποία θα «αλλάξει το παιχνίδι», με τεράστιο περιβαλλοντικό όφελος για τον πλανήτη και τους ωκεανούς του.
Ο κ. Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, Managing Director, ERMA FIRST ESK Engineering Solutions S.A. ανέφερε: «Η μεταφορά ανεπεξέργαστου θαλασσίου έρματος έχει αναγνωριστεί ως μια από τις τέσσερις απειλές των ωκεανών. Η ERMA FIRST, χωρίς να σχολιάζει τις λεπτομέρειες της συνθήκης για την επεξεργασία του θαλασσίου έρματος, ο οποία και είναι εν ισχύ από το Σεπτέμβριο του 2017, ούτε και τις οδηγίες της Αμερικάνικης Ακτοφυλακής, αποτελεί μια λύση, διεθνώς αναγνωρισμένη, σε αυτό το περιβαλλοντικό πρόβλημα. Η ERMA FIRST παρέχει επίσης υποστήριξη στους πλοιοκτήτες οι οποίοι έχουν επωμιστεί με την ευθύνη της επιλογής, εγκατάστασης και λειτουργίας αυτού του νέου εξοπλισμού. Με περισσότερες από 200 εγκαταστάσεις και 180 υπό παραγγελία, η εμπειρία της ERMA FIRST μεγαλώνει σταθερά καθιστώντας το σύστημα της μια ασφαλή επιλογή για όλου του τύπου και μεγέθους πλοίων.»
Mr. Sunil Kopoor, Director, FML Ship Management Limited δήλωσε: «Ζούμε σε μια ενδιαφέρουσα εποχή με πολλές αλλαγές και πολλές επιχειρησιακές, περιβαλλοντικές, και πολιτικές προκλήσεις, καθώς και την πεποίθηση και προσδοκία ότι η ψηφιοποίηση θα λύσει ως δια μαγείας όλα μας τα προβλήματα. Ως διαχειριστής, υπάρχουν ακόμη περισσότερα πράγματα προς εξέταση, όπως η εφαρμογή του νέου εξοπλισμού. Λειτουργούμε πλέον ως σύμβουλοι για τους πλοιοκτήτες, έχουμε επενδύσει στην κατάρτιση του πληρώματος και διαθέτουμε μια ομάδα μηχανικών στα σκάφη ανά πάσα ώρα και στιγμή.»
New Technology and Data Analytics – The Gamechanger for Global Marine Insurance
Ο κ. Christopher M. Payne, Partner, EY Head of Insurance Technology and Alliances for EMEIA – EY, στην παρουσίασή του ανέφερε:
- Ζούμε σε μια εποχή στην οποία πολλά από τα πράγματα που δεν ήμασταν σε θέση να ξέρουμε είναι πλέον γνωστά. Το γεγονός αυτό αλλάζει τις βασικές αρχές της εμπορικής ναυτιλιακής ασφάλισης. Ο έντονος ανταγωνισμός στην κορεσμένη αγορά έχει ως αποτέλεσμα οι ασφαλιστές να εξασφαλίζουν μικρότερη απόδοση εν συγκρίσει με τους κινδύνους. Κάθε πτυχή της ναυτιλιακής ασφάλισης παρακολουθείται πλέον σε πραγματικό χρόνο από αισθητήρες IoT - το κύτος, τα μηχανήματα, το φορτίο, τα εμπορεύματα και άλλα…
- Η απραξία στη ναυτιλιακή βιομηχανία και ασφάλιση δεν αποτελεί πλέον επιλογή – Η εμπορική ναυτιλιακή ασφάλιση βρίσκεται σε μια περίοδο κοσμογονικών αλλαγών.
- Από την αξιολόγηση κινδύνων και την τιμολόγηση βάσει δηλωμένης και σαφούς δημογραφίας – στην αξιολόγηση, τιμολόγηση και διαχείριση κινδύνων βάσει της παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο, ακόμη και της εκτιμώμενης συμπεριφοράς.
www.worldenergynews.gr