ο Γ.Γ.του Υπουργείου Ναυτιλίας κ.Χ.Λαμπρίδης καλείται τώρα να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά
Από τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, στην ναυμαχία στο ανατολικό Αιγαίο και τα έδρανα της βουλής για την ψήφιση του ν. 4504/2017, όπως και την ανέλκυση ναυαγίων, πρωταγωνιστικό πρόσωπο αναδείχθηκε ο διοικητής της ΔΑΛ κ. Δ. Μπακόπουλος.
Σπεύδει τώρα ο Γενικός Γραμματέας κ. Χ. Λαμπρίδης να προσπαθεί για την διευθέτηση των προβλημάτων που δημιούργησε ο Μπακόπουλος στα λιμάνια.
Το να δημιουργεί κάποιος αντιρεαλιστικές διατάξεις είναι εύκολο, όμως τελικά οι υπηρεσιακοί και ο Γ.Γ. καλούνται τώρα να βγάλουν άκρη με τα προβλήματα που δημιουργούνται, ενώ τα λιμάνια βρίσκονται σε πλήρη σύγχυση.
Σπεύδουν και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι να ερμηνεύσουν τον χρησμό του κου Μπακόπουλου, μεταξύ των οποίων και η ενιαία ανεξάρτητη αρχή δημοσίων συμβάσεων, η οποία καλείται μέσω της διάταξης παραγράφου 28 του άρθρου 105 να εκδόσει πρότυπες προσκλήσεις ενδιαφέροντος και πρότυπες συμβάσεις, για τα θέματα διαχείρισης αποβλήτων στα λιμάνια.
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν είχε γίνει προηγουμένως έστω και στοιχειώδης προσυνεννόηση με τους εμπλεκόμενους φορείς, ή αυτοί βρέθηκαν προ τετελεσμένου.
Το συνοθύλευμα των θεμάτων και των διατάξεων στον ν. 4504/2017, προφανώς δημιουργεί προβλήματα, αφού χωρίς διαβούλευση, πρόχειρα και για ανεξήγητους λόγους ψηφίστηκε εσπευσμένα.
Τα αποτελέσματα όμως πλέον φαίνονται, καθώς πλήθος διατάξεων του νόμου βρίσκονται σε αντιδιαστολή με διατάξεις άλλων νόμων, μεταξύ των οποίων ο ν.4412/16, ν.4413/16, ν. 2881/01 μέχρι και ο ν. 4404/16 που αφορά στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ.
Βέβαια, ο Γ.Γ.Λ.Π.Ν κος Χ. Λαμπρίδης, ουδόλως ασχολήθηκε με πολλά από τα θέματα που τον αφορούν ως Γ.Γ, καθώς την πρωτοβουλία στα περισσότερα από τα θέματα του ν. 4504 είχε αναλάβει ο κος Μπακόπουλος, τώρα όμως ο Γ.Γ καλείται να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά.
Θα πρέπει όμως να αναρωτηθεί και ο κος Κουρουπλής, ως υπουργός, ποια είναι τα συμφέροντα που εξακολουθούν να ασκούν πίεση για την άμεση εφαρμογή του νόμου, που επίσης πρωταγωνιστούν και στην διαχείριση των θεμάτων του Αγία Ζώνη όπως και στην διαχείριση των αποβλήτων που προέκυψαν ύστερα από την πολυσυζητημένο ακόμα και στην Βουλή ναυάγιο.
Και φυσικά προς εξάλειψη των θεμάτων που προκύπτουν αναμένεται και πάλι η πρωτοβουλία του κου Μπακόπουλου να εξαφανίσει από την ΚΥΑ 8111.1/09 τα συγκεκριμένα είδη αποβλήτων, καθώς αυτό ενοχλεί τα συμφέροντα που μέχρι σήμερα διαχειρίζονται το μεγαλύτερο μέρος αυτών των αποβλήτων.
Σχετικά με την ΚΥΑ 8111.1/09.
Είναι το θεσμικό κείμενο που ενσωματώνει την διεθνή (MARPOL) και ευρωπαική (ε.κ 2000/59) περιβαλλοντική νομοθεσία σχετικά με την αποφυγή της θαλάσσιας ρύπανσης.
Σκοπός της ΚΥΑ είναι η δρομολόγηση των θεμάτων διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και ο καθορισμός των υποχρεώσεων όλων των εμπλεκομένων φορέων, ώστε να παρέχονται κατάλληλες ευκολίες υποδοχής από τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών και να υπάρχει πλήρης και συνεχής εξυπηρέτηση των πλοίων.
Με την εφαρμογή της ΚΥΑ τα θέματα διαχείρισης αποβλήτων που προέρχονται από τα πλοία αντιμετωπίζονται με ευθύνη των φορέων διαχείρισης και των εκάστοτε αναδόχων που είναι συμβατικά υποχρεωμένοι να ακολουθούν το σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων του φορέα διαχείρισης.
Το σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων εκδίδεται από τον φορέα διαχείρισης και ύστερα από διαδικασίες εγκρίσεων άλλων εμπλεκόμενων περιφερειακών φορέων, τελικά αυτό εγκρίνεται από το ΥΝΑΝΠ.
Με την εφαρμογή της ΚΥΑ στο σύνολό των διατάξεων αυτής αποφεύγεται τόσο η ρύπανση της θάλασσας, αλλά και το κυριότερο αποφεύγεται η μεταφορά περιβαλλοντικών προβλημάτων, από την θάλασσα στην στεριά.
Από την έναρξη εφαρμογής της ΚΥΑ μέχρι και σήμερα, μόνο θετικά αποτελέσματα έχουν υπάρξει και από την φάση επιβολής προστίμων στην χώρα μας περάσαμε στην ανάδειξη πολλών Ελληνικών λιμανιών σε πράσινα λιμάνια.
Όμως αυτό φαίνεται ότι δεν ικανοποιεί το ΥΝΑΝΠ και κάποια επιχειρηματικά συμφέροντα.
Ετσι με την ψήφιση του α. 105 του ν. 4504/2017 το ΥΝΑΝΠ με πρωταγωνιστή τον διοικητή ΔΑΛ κ. Δ. Μπακόπουλο προσπαθεί να περάσει νέες και αντιρεαλιστικές για την εγχώρια αγορά πρακτικές, στα πλαίσια τάχα ανοίγματος των επαγγελμάτων και εφαρμογής του κανονισμού ε.ε 352/2017.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ πρόσφατα λόγω ασυμφωνίας στα πλαίσια εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας κατέληξαν στο συμέρασμα ότι η ε.κ 2000/59 πρέπει να ξανασυζητηθεί από την αρχή, ενώ ο κανονισμός 352/2017 τίθεται σε εφαρμογή από το 2019.
Βεβαίως αυτό είναι απολύτως φυσικό να συμβαίνει καθώς τα λιμάνια δεν έχουν όλα τον ίδιο χαρακτήρα και χρήση.
Επομένως δεν μπορεί να υπάρχει μία κοινή συνταγή που να εφαρμόζεται σε όλα τα λιμάνια.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε τα θεσμικά κείμενα σε διεθνές και ευρωπαϊκό πλαίσιο δεν δεσμεύουν τα κράτη και τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών που λειτουργούν στα πλαίσια του στρατηγικού και επιχειρησιακού των σχεδιασμού.
Και ενω συμβαίνουν τα παραπάνω και παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο λειτουργεί αποτελεσματικά και με επιτυχία έρχεται με πρωτοβουλία του και πάλι ο κος Μπακόπουλος αμέσως μετά την ψήφιση του ν.4504/2017 να τροποποιήσει και την ΚΥΑ 8111.1/09.
Ο προβληματισμός βέβαια παραμένει και τα συμπεράσματα αφήνονται στον αναγνώστη, αφού σύμφωνα με πληροφορίες τα σημαντικότερα σημεία των επιχειρούμενων αλλαγών του κου Μπακόπουλου αφορούν στην ουσία στο καλούπωμα και περιορισμό των φορέων διαχείρισης των λιμανιών και κυρίως του νέου επενδυτή του ΟΛΠ, σε θέματα που κυρίως αφορούν την εφαρμογή του ν. 4504/2017, την ναυπηγοεπισκευή και την εξαφάνιση από τις ευκολίες υποδοχής των λιμανιών, των αποβλήτων που προέρχονται από τις επιχειρήσεις απορρύπανσης στα πλαίσια ατυχηματικών περιπτώσεων στην θάλασσα.
www.worldenergynews.gr
Σπεύδει τώρα ο Γενικός Γραμματέας κ. Χ. Λαμπρίδης να προσπαθεί για την διευθέτηση των προβλημάτων που δημιούργησε ο Μπακόπουλος στα λιμάνια.
Το να δημιουργεί κάποιος αντιρεαλιστικές διατάξεις είναι εύκολο, όμως τελικά οι υπηρεσιακοί και ο Γ.Γ. καλούνται τώρα να βγάλουν άκρη με τα προβλήματα που δημιουργούνται, ενώ τα λιμάνια βρίσκονται σε πλήρη σύγχυση.
Σπεύδουν και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι να ερμηνεύσουν τον χρησμό του κου Μπακόπουλου, μεταξύ των οποίων και η ενιαία ανεξάρτητη αρχή δημοσίων συμβάσεων, η οποία καλείται μέσω της διάταξης παραγράφου 28 του άρθρου 105 να εκδόσει πρότυπες προσκλήσεις ενδιαφέροντος και πρότυπες συμβάσεις, για τα θέματα διαχείρισης αποβλήτων στα λιμάνια.
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν είχε γίνει προηγουμένως έστω και στοιχειώδης προσυνεννόηση με τους εμπλεκόμενους φορείς, ή αυτοί βρέθηκαν προ τετελεσμένου.
Το συνοθύλευμα των θεμάτων και των διατάξεων στον ν. 4504/2017, προφανώς δημιουργεί προβλήματα, αφού χωρίς διαβούλευση, πρόχειρα και για ανεξήγητους λόγους ψηφίστηκε εσπευσμένα.
Τα αποτελέσματα όμως πλέον φαίνονται, καθώς πλήθος διατάξεων του νόμου βρίσκονται σε αντιδιαστολή με διατάξεις άλλων νόμων, μεταξύ των οποίων ο ν.4412/16, ν.4413/16, ν. 2881/01 μέχρι και ο ν. 4404/16 που αφορά στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ.
Βέβαια, ο Γ.Γ.Λ.Π.Ν κος Χ. Λαμπρίδης, ουδόλως ασχολήθηκε με πολλά από τα θέματα που τον αφορούν ως Γ.Γ, καθώς την πρωτοβουλία στα περισσότερα από τα θέματα του ν. 4504 είχε αναλάβει ο κος Μπακόπουλος, τώρα όμως ο Γ.Γ καλείται να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά.
Θα πρέπει όμως να αναρωτηθεί και ο κος Κουρουπλής, ως υπουργός, ποια είναι τα συμφέροντα που εξακολουθούν να ασκούν πίεση για την άμεση εφαρμογή του νόμου, που επίσης πρωταγωνιστούν και στην διαχείριση των θεμάτων του Αγία Ζώνη όπως και στην διαχείριση των αποβλήτων που προέκυψαν ύστερα από την πολυσυζητημένο ακόμα και στην Βουλή ναυάγιο.
Και φυσικά προς εξάλειψη των θεμάτων που προκύπτουν αναμένεται και πάλι η πρωτοβουλία του κου Μπακόπουλου να εξαφανίσει από την ΚΥΑ 8111.1/09 τα συγκεκριμένα είδη αποβλήτων, καθώς αυτό ενοχλεί τα συμφέροντα που μέχρι σήμερα διαχειρίζονται το μεγαλύτερο μέρος αυτών των αποβλήτων.
Σχετικά με την ΚΥΑ 8111.1/09.
Είναι το θεσμικό κείμενο που ενσωματώνει την διεθνή (MARPOL) και ευρωπαική (ε.κ 2000/59) περιβαλλοντική νομοθεσία σχετικά με την αποφυγή της θαλάσσιας ρύπανσης.
Σκοπός της ΚΥΑ είναι η δρομολόγηση των θεμάτων διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και ο καθορισμός των υποχρεώσεων όλων των εμπλεκομένων φορέων, ώστε να παρέχονται κατάλληλες ευκολίες υποδοχής από τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών και να υπάρχει πλήρης και συνεχής εξυπηρέτηση των πλοίων.
Με την εφαρμογή της ΚΥΑ τα θέματα διαχείρισης αποβλήτων που προέρχονται από τα πλοία αντιμετωπίζονται με ευθύνη των φορέων διαχείρισης και των εκάστοτε αναδόχων που είναι συμβατικά υποχρεωμένοι να ακολουθούν το σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων του φορέα διαχείρισης.
Το σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων εκδίδεται από τον φορέα διαχείρισης και ύστερα από διαδικασίες εγκρίσεων άλλων εμπλεκόμενων περιφερειακών φορέων, τελικά αυτό εγκρίνεται από το ΥΝΑΝΠ.
Με την εφαρμογή της ΚΥΑ στο σύνολό των διατάξεων αυτής αποφεύγεται τόσο η ρύπανση της θάλασσας, αλλά και το κυριότερο αποφεύγεται η μεταφορά περιβαλλοντικών προβλημάτων, από την θάλασσα στην στεριά.
Από την έναρξη εφαρμογής της ΚΥΑ μέχρι και σήμερα, μόνο θετικά αποτελέσματα έχουν υπάρξει και από την φάση επιβολής προστίμων στην χώρα μας περάσαμε στην ανάδειξη πολλών Ελληνικών λιμανιών σε πράσινα λιμάνια.
Όμως αυτό φαίνεται ότι δεν ικανοποιεί το ΥΝΑΝΠ και κάποια επιχειρηματικά συμφέροντα.
Ετσι με την ψήφιση του α. 105 του ν. 4504/2017 το ΥΝΑΝΠ με πρωταγωνιστή τον διοικητή ΔΑΛ κ. Δ. Μπακόπουλο προσπαθεί να περάσει νέες και αντιρεαλιστικές για την εγχώρια αγορά πρακτικές, στα πλαίσια τάχα ανοίγματος των επαγγελμάτων και εφαρμογής του κανονισμού ε.ε 352/2017.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ πρόσφατα λόγω ασυμφωνίας στα πλαίσια εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας κατέληξαν στο συμέρασμα ότι η ε.κ 2000/59 πρέπει να ξανασυζητηθεί από την αρχή, ενώ ο κανονισμός 352/2017 τίθεται σε εφαρμογή από το 2019.
Βεβαίως αυτό είναι απολύτως φυσικό να συμβαίνει καθώς τα λιμάνια δεν έχουν όλα τον ίδιο χαρακτήρα και χρήση.
Επομένως δεν μπορεί να υπάρχει μία κοινή συνταγή που να εφαρμόζεται σε όλα τα λιμάνια.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε τα θεσμικά κείμενα σε διεθνές και ευρωπαϊκό πλαίσιο δεν δεσμεύουν τα κράτη και τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών που λειτουργούν στα πλαίσια του στρατηγικού και επιχειρησιακού των σχεδιασμού.
Και ενω συμβαίνουν τα παραπάνω και παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο λειτουργεί αποτελεσματικά και με επιτυχία έρχεται με πρωτοβουλία του και πάλι ο κος Μπακόπουλος αμέσως μετά την ψήφιση του ν.4504/2017 να τροποποιήσει και την ΚΥΑ 8111.1/09.
Ο προβληματισμός βέβαια παραμένει και τα συμπεράσματα αφήνονται στον αναγνώστη, αφού σύμφωνα με πληροφορίες τα σημαντικότερα σημεία των επιχειρούμενων αλλαγών του κου Μπακόπουλου αφορούν στην ουσία στο καλούπωμα και περιορισμό των φορέων διαχείρισης των λιμανιών και κυρίως του νέου επενδυτή του ΟΛΠ, σε θέματα που κυρίως αφορούν την εφαρμογή του ν. 4504/2017, την ναυπηγοεπισκευή και την εξαφάνιση από τις ευκολίες υποδοχής των λιμανιών, των αποβλήτων που προέρχονται από τις επιχειρήσεις απορρύπανσης στα πλαίσια ατυχηματικών περιπτώσεων στην θάλασσα.
www.worldenergynews.gr