Συγχωνεύσεις και συνεργασία μεταξύ των ναυτιλιακών θα σώσουν τον κλάδο, σύμφωνα με τη Moody's
Η ενοποίηση των εταιρειών, μέσω συνεργασιών ή συγχωνεύσεων, αναμένεται να στηρίξει τον ναυτιλιακό κλάδο κατά το επόμενο έτος, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ενισχύσουν το μερίδιο αγοράς, να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και να χειριστούν τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και την υπερπροσφορά, σχολιάζει σε έκθεσή της η Moody's, η οποία έχει ορίσει σταθερές προοπτικές (outlook) για τον κλάδο, επικαλούμενη τη συγκράτηση της πλεονάζουσας προσφοράς πλοίων.
Ενδεικτικά, η αύξηση της προσφοράς θα υπερβεί τη ζήτηση κατά λιγότερο από 2%.
Να σημειωθεί ότι οι προοπτικές στον τομέα των δεξαμενόπλοιων είναι αρνητικές, λόγω των υψηλών επιπέδων παραδόσεων νέων πλοίων που θα διατηρήσουν σε χαμηλό επίπεδο τα ναύλα.
Η ενοποίηση θα συμβάλει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και θα επιτρέψει στις εταιρείες να συγκεντρώσουν πόρους για να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα, χωρίς την ανάγκη αύξησης των χρεών και μεταβολής των ισολογισμών, επισημαίνεται.
Βέβαια, αν και οι πρόσφατες συγχωνεύσεις, μεταξύ των οποίων αυτή των Hapag-Lloyd και CSAV, αλλά και των CMA και NOL, έχουν οδηγήσει σε συνέργειες, η επιτυχία των μελλοντικών συγχωνεύσεων δεν εγγυάται παρόμοιο αποτέλσμα.
Η Moody's προβλέπει χαμηλό EBITDA στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, τόσο την εμπορική όσο και την τουριστική, οδηγώντας τις σταθερές προοπτικές του κλάδου.
Το τμήμα θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχίζει να ταλανίζεται από την υπερπροσφορά, αλλά η κατάσταση δεν θα επιδεινωθεί αισθητά.
Η Moody's αναμένει τα κέρδη EBITDA για τις ναυτιλιακές εταιρείες να μειωθούν περαιτέρω το 2017, έως 3%.
www.worldenergynews.gr
Ενδεικτικά, η αύξηση της προσφοράς θα υπερβεί τη ζήτηση κατά λιγότερο από 2%.
Να σημειωθεί ότι οι προοπτικές στον τομέα των δεξαμενόπλοιων είναι αρνητικές, λόγω των υψηλών επιπέδων παραδόσεων νέων πλοίων που θα διατηρήσουν σε χαμηλό επίπεδο τα ναύλα.
Η ενοποίηση θα συμβάλει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και θα επιτρέψει στις εταιρείες να συγκεντρώσουν πόρους για να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα, χωρίς την ανάγκη αύξησης των χρεών και μεταβολής των ισολογισμών, επισημαίνεται.
Βέβαια, αν και οι πρόσφατες συγχωνεύσεις, μεταξύ των οποίων αυτή των Hapag-Lloyd και CSAV, αλλά και των CMA και NOL, έχουν οδηγήσει σε συνέργειες, η επιτυχία των μελλοντικών συγχωνεύσεων δεν εγγυάται παρόμοιο αποτέλσμα.
Η Moody's προβλέπει χαμηλό EBITDA στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, τόσο την εμπορική όσο και την τουριστική, οδηγώντας τις σταθερές προοπτικές του κλάδου.
Το τμήμα θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχίζει να ταλανίζεται από την υπερπροσφορά, αλλά η κατάσταση δεν θα επιδεινωθεί αισθητά.
Η Moody's αναμένει τα κέρδη EBITDA για τις ναυτιλιακές εταιρείες να μειωθούν περαιτέρω το 2017, έως 3%.
www.worldenergynews.gr