Σε ναυπηγείο στη Σαλαμίνα το δεξαμενόπλοιο "ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ"
Ενδείξεις δολιοφθοράς "βλέπουν" οι πρώτες αυτοψίες στο πετρελαιοφόρο «Αγία Ζώνη ΙΙ», που προκάλεσε τη μεγάλη πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό, σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ.
Τα πρώτα ευρήματα των δυτών και του πραγματογνώμονα καταδεικνύουν ότι υπάρχουν ζημιές σε δύο ξεχωριστά σημεία του σκάφους, ένα ρήγμα στη δεξιά πλευρά που μπορεί να προκλήθηκε από τα βράχια όπου «κάθισε» το σκάφος κι ένα χτύπημα στην αριστερή βαρδιόλα (θέση σκοπιάς), όπου εξ όσων γνωρίζουμε δεν υπήρξε επαφή με βράχια.
Ειδικοί υποστηρίζουν ότι ρήγμα στο δεξί πλευρό θα έπρεπε να είχε πλημμυρίσει το μηχανοστάσιο, όμως νερά υπάρχουν μόνο στο διαμέρισμα που οδήγησε στην ανατροπή του πλοίου.
Η βλάβη στην αριστερή πλευρά πάντως δεν φαίνεται να έχει διαπεράσει τη λαμαρίνα του σκάφους, ενώ αντίθετα στο δεξιό πλευρό υπάρχει ρήγμα.
Σημειώνεται ότι έως τώρα δεν υπάρχει κάποιο ασφαλές συμπέρασμα και οι έρευνες ώστε να διαλευκανθούν τα αίτια του ναυαγίου συνεχίζονται.
Σημειώνεται πως αρκετές πληροφορίες για το σενάριο δολιοφθοράς προέρχονται από ανθρώπους που πρόσκεινται στον πλοιοκτήτη, ο οποίος έχει συμφέρον να αποδείξει ότι το ναυάγιο οφείλεται σε κακόβουλη πράξη, καθώς θα αποφύγει ποινικές ευθύνες και θα μπορεί να απευθυνθεί σε διεθνές ταμείο για αποζημίωση.
Νωρίτερα:
Σε ναυπηγείο στη Σαλαμίνα οδηγήθηκε το μεσημέρι με τη βοήθεια ρυμουλκών, το δεξαμενόπλοιο "ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ".
Η επιχείρηση ανέλκυσης και απομάκρυνσης του ναυαγίου, πραγματοποιήθηκε με την χρήση ενός πλωτού γερανού ελκτικής ισχύος 1300 τόνων, ρυμουλκών, αντιρρυπαντικών σκαφών και εξειδικευμένου καταδυτικού συνεργείου.
Το πλοίο συνόδευσαν απορρυπαντικά σκάφη και ρυμουλκά, καθώς και πλωτά του λιμενικού σώματος, ενώ στο σημείο όπου μεταφέρθηκε, τοποθετήθηκε πλωτό φράγμα για προληπτικούς λόγους.
Η δικαστική έρευνα της υπόθεσης βρίσκεται στα χέρια της 5ης ανακρίτριας Πειραιά, η οποία έχει ορίσει πραγματογνώμονα για την υπόθεση του ναυαγίου, ενώ δύτες της αναδόχου εταιρείας πραγματοποίησαν σήμερα μία τελευταία βιντεοσκόπηση του πλοίου και του βυθού όπου βρισκόταν εδώ και δυόμισι μήνες.
www.worldenergynews.gr
Τα πρώτα ευρήματα των δυτών και του πραγματογνώμονα καταδεικνύουν ότι υπάρχουν ζημιές σε δύο ξεχωριστά σημεία του σκάφους, ένα ρήγμα στη δεξιά πλευρά που μπορεί να προκλήθηκε από τα βράχια όπου «κάθισε» το σκάφος κι ένα χτύπημα στην αριστερή βαρδιόλα (θέση σκοπιάς), όπου εξ όσων γνωρίζουμε δεν υπήρξε επαφή με βράχια.
Ειδικοί υποστηρίζουν ότι ρήγμα στο δεξί πλευρό θα έπρεπε να είχε πλημμυρίσει το μηχανοστάσιο, όμως νερά υπάρχουν μόνο στο διαμέρισμα που οδήγησε στην ανατροπή του πλοίου.
Η βλάβη στην αριστερή πλευρά πάντως δεν φαίνεται να έχει διαπεράσει τη λαμαρίνα του σκάφους, ενώ αντίθετα στο δεξιό πλευρό υπάρχει ρήγμα.
Σημειώνεται ότι έως τώρα δεν υπάρχει κάποιο ασφαλές συμπέρασμα και οι έρευνες ώστε να διαλευκανθούν τα αίτια του ναυαγίου συνεχίζονται.
Σημειώνεται πως αρκετές πληροφορίες για το σενάριο δολιοφθοράς προέρχονται από ανθρώπους που πρόσκεινται στον πλοιοκτήτη, ο οποίος έχει συμφέρον να αποδείξει ότι το ναυάγιο οφείλεται σε κακόβουλη πράξη, καθώς θα αποφύγει ποινικές ευθύνες και θα μπορεί να απευθυνθεί σε διεθνές ταμείο για αποζημίωση.
Νωρίτερα:
Σε ναυπηγείο στη Σαλαμίνα οδηγήθηκε το μεσημέρι με τη βοήθεια ρυμουλκών, το δεξαμενόπλοιο "ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ".
Η επιχείρηση ανέλκυσης και απομάκρυνσης του ναυαγίου, πραγματοποιήθηκε με την χρήση ενός πλωτού γερανού ελκτικής ισχύος 1300 τόνων, ρυμουλκών, αντιρρυπαντικών σκαφών και εξειδικευμένου καταδυτικού συνεργείου.
Το πλοίο συνόδευσαν απορρυπαντικά σκάφη και ρυμουλκά, καθώς και πλωτά του λιμενικού σώματος, ενώ στο σημείο όπου μεταφέρθηκε, τοποθετήθηκε πλωτό φράγμα για προληπτικούς λόγους.
Η δικαστική έρευνα της υπόθεσης βρίσκεται στα χέρια της 5ης ανακρίτριας Πειραιά, η οποία έχει ορίσει πραγματογνώμονα για την υπόθεση του ναυαγίου, ενώ δύτες της αναδόχου εταιρείας πραγματοποίησαν σήμερα μία τελευταία βιντεοσκόπηση του πλοίου και του βυθού όπου βρισκόταν εδώ και δυόμισι μήνες.
www.worldenergynews.gr