Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

BBC: Η Κίνα κατακτά την Ευρώπη με αιχμή του δόρατος το λιμάνι του Πειραιά

BBC: Η Κίνα κατακτά την Ευρώπη με αιχμή του δόρατος το λιμάνι του Πειραιά
Το Πεκίνο αυξάνει συνεχώς τις επενδύσεις του στα Βαλκάνια με άμεσο στόχο να κατακτήσει την αγορά της Ευρώπης
Στην έντονη επενδυτική δραστηριότητα της Κίνας στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες βαλκανικές χώρες αναδεικνύει σε άρθρο του το BBC, τονίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο το Πεκίνο προσπαθεί να ενισχύσει τη θέση του στην παγκόσμια οικονομία.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα η Κίνα πραγματοποιεί επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων τόσο στην Ελλάδα όσο καις άλλα κράτη της βαλκανικής χερσονήσου προκειμένου να δημιουργήσει «Τον Νέο Δρόμο του Μεταξιού».
Μέσω του προγράμματος One Belt One Road (OBOR) η Κίνα φροντίζει να επενδύσει στην αναβάθμιση λιμένων, αεροδρομίων, οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων σε όλα τα Βαλκάνια.
Παράλληλα κινεζικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε εξαγορές μονάδων στην περιοχή, μεταξύ των οποίων μία χαλυβουργία κοντά στο Βελιγράδι.
Υπάρχουν, όμως, κάποιες ανησυχίες –επισημαίνει το BBC- ότι η ΕΕ θα αρχίσει να παρεμβαίνει στην όλη δραστηριότητα, καθώς θεωρεί ότι με αυτόν τον τρόπο η Κίνα πιθανώς να μετατραπεί σε σοβαρή απειλή για τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες.
Στο δημοσίευμα γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην εξαγορά από την Cosco πλειοψηφικού πακέτου στον ΟΛΠ, ενώ επένδυσε το ποσό των 385 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά προκειμένου να διευρύνει τις δυνατότητές του αλλά και το εμπόριο με την ΕΕ.
«Ο Πειραιάς υπήρξε πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Κινέζων. Η γεωγραφική του θέση είναι σημαντική, μιας και είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι για μεταφορές εμπορευμάτων από το Κανάλι του Σουέζ προς τη Μεσόγειο αλλά διαθέτει και το κατάλληλο βάθος ώστε να «φιλοξενεί» τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», τονίζεται στο άρθρο του βρετανικού δικτύου.
Παράλληλα φιλοξενούνται και δηλώσεις του κ. Νεκτάριου Δεμενόπουλου, κορυφαίου στελέχους του ΟΛΠ, ο οποίος τονίζει στο BBC ότι οι κινεζικές επενδύσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά στον Πειραιά από τη στιγμή που η Cosco απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο το 2009.
«Το 2016 διαχειριστήκαμε 3,7 εκατ. 6μετρων εμπορευματοκιβωτίων.
Πρόκειται για τον διπλάσιο όγκο σε σύγκριση με το 2009.
Και επεκτείνουμε τον τερματικό σταθμό ώστε να μπορούμε να διαχειριστούμε 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Δηλαδή θα διπλασιάσουμε εκ νέου την ικανότητά μας».
Επιπρόσθετα το BBC αναφέρει ότι πολύ συχνά οι Έλληνες δηλώνουν ότι η συνεργασία τους με τους Κινέζους οφείλεται και στις σημαντικές πολιτιστικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών.
«Ξαφνιάστηκα όταν είδα ότι πολλοί Κινέζοι γνωρίζουν για την αρχαία ελληνική κουλτούρα και πόσο τη σέβονται.
Ταυτόχρονα σέβονται τη δυτική κουλτούρα γιατί πιστεύουν –και αυτό είναι αληθές- ότι αποτελεί συνέχεια του ελληνικού πολιτισμού», εκτιμά ο Φώτης Προβατάς, στέλεχος του Ελληνό-Κινεζικού Οικονομικού Συμβουλίου.
Προσθέτει ακόμη ότι οι Κινέζοι έχουν μεγάλα επενδυτικά σχέδια για την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και η αγορά και κατόπιν η επέκταση του αεροδρομίου της Αθήνας.
Τονίζει ακόμη την αναβάθμιση τις κινεζικές επενδύσεις στην αναβάθμιση σιδηροδρομικών δικτύων σε βαλκανικές χώρες, όπως τα Σκόπια και η Σερβία.
«Η Ευρώπη επιθυμεί την οικονομική συνεργασία με την Κίνα αλλά με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι εμείς.
Δεν έχουμε βιομηχανίες και ως εκ τούτου δεν έχουμε ανταγωνισμό με την Κίνα σε αυτόν τον τομέα.
Είναι ευπρόσδεκτοι να έρθουν εδώ και να κατασκευάσουν εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων ή άλλων βιομηχανικών προϊόντων.
Δεν ισχύει το ίδιο σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Με αυτούς είναι ανταγωνιστές», προσθέτει ο κ. Προβατάς.
Σύμφωνα με το BBC η ελληνική κυβέρνηση θεωρεί ότι οι κινεζικές επενδύσεις θα βοηθήσουν τη χώρα να ανακάμψει από την βαθιά οικονομική κρίση.
Πάντως οι Έλληνες υπουργοί τονίζουν ότι δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση της Κίνας και η Ελλάδα είναι απόλυτα πιστή στις υποχρεώσεις της ως μέλος της ΕΕ.
«Νομίζουμε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να επωφεληθεί από αυτές τις νέες ευκαιρίες που ανοίγει η κινεζική στρατηγική.
Στρατηγική μας είναι να εκμεταλλευθούμε τη γεωπολιτική μας θέση και να προσελκύσουμε ξένες επενδύσεις.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι Κινέζοι επιθυμούν να έχουν έναν διάδρομο προς την Ευρώπη και την ευρωπαϊκή αγορά.
Είμαστε μία χώρα που είμαστε μέλος της ΕΕ και της Ευρωζώνης και πάντα σεβόμαστε τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς», υπογραμμίζει με τη σειρά του ο υφυπουργός Οικονομίας, Στέργιος Πιτσιόρλας.

Επενδύσεις στα Βαλκάνια

Η Κίνα, όμως, δεν επενδύει μόνο στην Ελλάδα αλλά και στα ανατολικά Βαλκάνια, σε χώρες όπως η Σερβία.
Το 2016 ο πρόεδρος της Κίνας, Xi Jinping, επισκέφθηκε την πόλη Smederevo που βρίσκεται στην ανατολική Σερβία για να παραστεί στα εγκαίνια μίας χαλυβουργίας, την οποία είχε εξαγοράσει ο κινεζικός κολοσσός Hesteel.
Σε δηλώσεις της στο BBC, η πρωθυπουργός της Σερβίας, Ana Brnabić έσπευσε να καλωσορίσει τις κινεζικές επενδύσεις και να τονίσει ότι στη χώρα της η Κίνα έχει πραγματοποιήσει πολλές επενδύσεις, μεταξύ άλλων σε οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.
Η κυρία Brnabić εμφανίστηκε πλήρως αντίθετη με την αντίληψη που θέλει την Κίνα να τα πράττει όλα αυτά προκειμένου να ενισχύσει τον πολιτικό της ρόλο στα Βαλκάνια.
«Χωρίς αμφιβολία όταν δέχεσαι ένα μεγάλο κύμα επενδύσεων από μία χώρα, τότε αυτή η χώρα μπορεί να σε επηρεάσει.
Αλλά δεν έχω προσέξει να υπάρχει κάποια διάθεση για πολιτική επιρροή», εξηγεί η πρωθυπουργός της Σερβίας.
Υπενθυμίζεται ότι η Σερβία έχει εκφράσει την επιθυμία να ενταχθεί στην ΕΕ και η πρωθυπουργός της υπογραμμίζει ότι «η Κίνα θέλει να έρθει πιο κοντά στην ΕΕ και στην αγορά της και η Σερβία είναι ευτυχής που αποτελεί μία από τις κεντρικές χώρες για το project One Road One Belt, καθώς αυτό είναι σημαντικό για την ανάπτυξή μας.
Σε πολιτικό επίπεδο δεν υπάρχει καμία παρέμβαση με την πρόθεσή μας να ενταχθούμε στην Ένωση».


Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης