Ο δείκτης παραγγελιών εξακολουθεί να υπερβαίνει το 14% και δεν πρόκειται να μειωθεί σημαντικά, καθώς εξακολουθούν να σημειώνονται νέες παραγγελίες σε αυτόν τον τομέα
Οι τιμές του αργού πετρελαίου τόσο για το Brent όσο και για το WTI έφθασαν πρόσφατα σε υψηλά επίπεδα, και σε συνδυασμό με τις διαταραχές που προκλήθηκαν στην αγορά από την καταστροφή που προκάλεσε ο τυφώνας Harvey, έδειξαν ότι υπήρχε αρκετή ανθεκτικότητα στην αγορά, και στις τιμές, καθώς τα αποθέματα προϊόντων πετρελαίου άρχισαν να υποχωρούν μετά την προσωρινή διακοπή των επιχειρήσεων επισημαίνει το Capital Link.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κινείται με ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με τις προσδοκίες, ενώ τα υπερβολικά αποθέματα αργού πετρελαίου του παρελθόντος φαίνεται να υποχωρούν με έναν υψηλότερο ρυθμό.
Τόσο οι Η.Π.Α. όσο και η Ευρώπη παρουσιάζουν συνεχώς βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη και πιθανόν να συνεχίσουν να βλέπουν μια ανοδική πορεία στην κατανάλωση πετρελαίου, ενώ η αγορά έχει αρχίσει να δείχνει καλύτερα σημάδια από αυτά πριν από ένα χρόνο.
Ταυτόχρονα, η Άπω Ανατολή εξακολουθεί να δείχνει αύξηση της ζήτησης για το ενεργειακό εμπόρευμα, δίνοντας ώθηση τους τελευταίους μήνες.
Ωστόσο, παρά την επανεξισορρόπηση της αγοράς και την έντονη βελτίωση της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου (οι προσδοκίες για το τελευταίο έτος ανάπτυξης φτάνουν τα 1,6 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως ή 1,7%), τα ποσοστά στην αγορά δεξαμενόπλοιων εξακολουθούν να μην έχουν θετικό αντίκτυπο ενώ οι περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν ότι θα παραμείνουν υπό πίεση τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Κατά τη διάρκεια του έτους, ο στόλος δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου (VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes) αυξήθηκε κατά περίπου 3,68%.
Αυτό είναι μόνο 2% περισσότερο από ό, τι η τρέχουσα προσδοκία για την αύξηση της κατανάλωσης για το σύνολο του έτους. Δεδομένου ότι υπάρχουν ακόμη τέσσερις μήνες νέων παραδόσεων κατασκευών και υποτονική δραστηριότητα διάλυσης, η τρέχουσα πρόβλεψη είναι αυτή η διαφορά θα αυξηθεί ακόμα πριν τελειώσει το έτος.
Το βιβλίο παραγγελιών εξακολουθεί να διατηρείται σε σχετικά υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με τον ενεργό στόλο, ενώ ο δείκτης παραγγελιών εξακολουθεί να υπερβαίνει το 14% και δεν πρόκειται να μειωθεί σημαντικά, καθώς εξακολουθούν να σημειώνονται νέες παραγγελίες σε αυτόν τον τομέα.
Το παγκόσμιο εμπόριο έχει σημειώσει σημαντική μεταστροφή.
Η Άπω Ανατολή έχει αναλάβει το ρόλο του κύριου εισαγωγέα αργού, παίζοντας πλέον έναν σημαντικό οδηγό στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών, καθώς η Δύση άρχισε να υποχωρεί.
Κατά τη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας, η αγορά πετρελαιοειδών έλαβε επίσης όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από το συνολικό εμπόριο, καθώς οι περισσότεροι κύριοι παραγωγοί αργού πετρελαίου θέλουν να αναλάβουν από μόνοι τους την υψηλότερη προστιθέμενη αξία των προϊόντων πετρελαίου.
Αυτό έδωσε την κύρια ώθηση στις αγορές προϊόντων πετρελαίου καθώς και το κύριο επιχείρημα για το μεγάλο επίπεδο σύναψης συμβάσεων νέας κατασκευής που αναλήφθηκε στα μεγέθη MR και LR από το 2012 έως το 2014.
Επιπλέον, αποδεικνύεται ότι η αγορά για αυτά τα τμήματα προϊόντων πετρελαίου έχει πραγματοποιήσει τους στόχους της σε σύγκριση με το ρυθμό ανάπτυξης του στόλου κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών.
Το ερώτημα είναι πόσο καλά οι αγορές πετρελαίου θα είναι σε θέση να διατηρήσουν τους θετικούς ρυθμούς στο εμπόριο πετρελαίου θαλασσίων μεταφορών και να αντιμετωπίσουν τη συνεχιζόμενη αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας μεσοπρόθεσμα. Ταυτόχρονα, θα μπορούσε να υπάρξει μια πιο αναβαθμισμένη πιθανότητα για στασιμότητα βραχυπρόθεσμα και πιο συγκεκριμένα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, καθώς ο συνδυασμός της εποχικής ακμής του χειμώνα και του αποθέματος πετρελαίου από το μεγαλύτερο μέρος της Δύσης θα μπορούσε να αλλάξει τις ισορροπίες στους ιδιοκτήτες πλοίων για άλλη μια φορά.
www.worldenerynews.gr
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κινείται με ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με τις προσδοκίες, ενώ τα υπερβολικά αποθέματα αργού πετρελαίου του παρελθόντος φαίνεται να υποχωρούν με έναν υψηλότερο ρυθμό.
Τόσο οι Η.Π.Α. όσο και η Ευρώπη παρουσιάζουν συνεχώς βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη και πιθανόν να συνεχίσουν να βλέπουν μια ανοδική πορεία στην κατανάλωση πετρελαίου, ενώ η αγορά έχει αρχίσει να δείχνει καλύτερα σημάδια από αυτά πριν από ένα χρόνο.
Ταυτόχρονα, η Άπω Ανατολή εξακολουθεί να δείχνει αύξηση της ζήτησης για το ενεργειακό εμπόρευμα, δίνοντας ώθηση τους τελευταίους μήνες.
Ωστόσο, παρά την επανεξισορρόπηση της αγοράς και την έντονη βελτίωση της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου (οι προσδοκίες για το τελευταίο έτος ανάπτυξης φτάνουν τα 1,6 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως ή 1,7%), τα ποσοστά στην αγορά δεξαμενόπλοιων εξακολουθούν να μην έχουν θετικό αντίκτυπο ενώ οι περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν ότι θα παραμείνουν υπό πίεση τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Κατά τη διάρκεια του έτους, ο στόλος δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου (VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes) αυξήθηκε κατά περίπου 3,68%.
Αυτό είναι μόνο 2% περισσότερο από ό, τι η τρέχουσα προσδοκία για την αύξηση της κατανάλωσης για το σύνολο του έτους. Δεδομένου ότι υπάρχουν ακόμη τέσσερις μήνες νέων παραδόσεων κατασκευών και υποτονική δραστηριότητα διάλυσης, η τρέχουσα πρόβλεψη είναι αυτή η διαφορά θα αυξηθεί ακόμα πριν τελειώσει το έτος.
Το βιβλίο παραγγελιών εξακολουθεί να διατηρείται σε σχετικά υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με τον ενεργό στόλο, ενώ ο δείκτης παραγγελιών εξακολουθεί να υπερβαίνει το 14% και δεν πρόκειται να μειωθεί σημαντικά, καθώς εξακολουθούν να σημειώνονται νέες παραγγελίες σε αυτόν τον τομέα.
Το παγκόσμιο εμπόριο έχει σημειώσει σημαντική μεταστροφή.
Η Άπω Ανατολή έχει αναλάβει το ρόλο του κύριου εισαγωγέα αργού, παίζοντας πλέον έναν σημαντικό οδηγό στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών, καθώς η Δύση άρχισε να υποχωρεί.
Κατά τη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας, η αγορά πετρελαιοειδών έλαβε επίσης όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από το συνολικό εμπόριο, καθώς οι περισσότεροι κύριοι παραγωγοί αργού πετρελαίου θέλουν να αναλάβουν από μόνοι τους την υψηλότερη προστιθέμενη αξία των προϊόντων πετρελαίου.
Αυτό έδωσε την κύρια ώθηση στις αγορές προϊόντων πετρελαίου καθώς και το κύριο επιχείρημα για το μεγάλο επίπεδο σύναψης συμβάσεων νέας κατασκευής που αναλήφθηκε στα μεγέθη MR και LR από το 2012 έως το 2014.
Επιπλέον, αποδεικνύεται ότι η αγορά για αυτά τα τμήματα προϊόντων πετρελαίου έχει πραγματοποιήσει τους στόχους της σε σύγκριση με το ρυθμό ανάπτυξης του στόλου κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών.
Το ερώτημα είναι πόσο καλά οι αγορές πετρελαίου θα είναι σε θέση να διατηρήσουν τους θετικούς ρυθμούς στο εμπόριο πετρελαίου θαλασσίων μεταφορών και να αντιμετωπίσουν τη συνεχιζόμενη αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας μεσοπρόθεσμα. Ταυτόχρονα, θα μπορούσε να υπάρξει μια πιο αναβαθμισμένη πιθανότητα για στασιμότητα βραχυπρόθεσμα και πιο συγκεκριμένα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, καθώς ο συνδυασμός της εποχικής ακμής του χειμώνα και του αποθέματος πετρελαίου από το μεγαλύτερο μέρος της Δύσης θα μπορούσε να αλλάξει τις ισορροπίες στους ιδιοκτήτες πλοίων για άλλη μια φορά.
www.worldenerynews.gr