Αναλύσεις

Τον Σεπτέμβριο η πρόταση της ΡΑΕ για τα νέα ΑΔΙ - Αυτόνομα η διακοψιμότητα

Τον Σεπτέμβριο η πρόταση της ΡΑΕ για τα νέα ΑΔΙ - Αυτόνομα η διακοψιμότητα
Με επιστολές της προς κοινοτικούς παράγοντες, η ΕΒΙΚΕΝ εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί το σύστημα απόκρισης στη ζήτηση να εμπλακεί στον μηχανισμό ευελιξίας
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαβουλεύσεις τόσο για τον προσωρινό, όσο και για τον μόνιμο μηχανισμό ευελιξίας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, τους οποίους προετοιμάζει η ΡΑΕ και αναμένεται να δώσει σε δημόσια διαβούλευση στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Μάλιστα εντός του Αυγούστου θα δημοσιοποιηθεί και η μελέτη ευελιξίας που έχει εκπονήσει ο ΑΔΜΗΕ.  
Την ίδια ώρα η βιομηχανία βρίσκεται σε πλήρη εγρήγορση παρακολουθώντας από κοντά τις εξελίξεις προκειμένου να αποτρέψει κάθε ενδεχόμενο σύνδεσης της διακοψιμότητας με τον προσωρινό μηχανισμό ευελιξίας.
Εδώ και μήνες η βιομηχανία με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις μέσω της Ένωσης Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας (ΕΒΙΚΕΝ), προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας, την ΡΑΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επεδίωξε και τελικώς επέτυχε την υποβολή ξεχωριστού αιτήματος παράτασης της διακοψιμότητας για τρία χρόνια ως αυτοτελή μηχανισμού.
Το αίτημα εστάλη επισήμως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 25 Ιουλίου 2017 μετά από μήνες καθυστερήσεων και αφού είχε προηγηθεί σχετική δημόσια δέσμευση από τον πρωθυπουργό Αλέξης Τσίπρα κατά την ομιλία του στη γενική συνέλευση του ΣΕΒ.

Διάσταση θέσεων μεταξύ Κομισιόν και βιομηχανίας
Ωστόσο, στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φαίνεται ότι επιμένουν να θεωρούν πως το demand response (απόκριση στη ζήτηση) πρέπει να εμπλακεί στον προσωρινό μηχανισμό ευελιξίας.

Η βιομηχανία με επιστολές της ΕΒΙΚΕΝ προς όλους τους εμπλεκομένους έχει εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους θεωρεί ότι δεν μπορεί η ζήτηση να συμμετάσχει με ίσους όρους στην ευελιξία, η οποία είναι υπηρεσία στοχευμένη για μονάδες φ.α και Υ/Η.

Όπως υποστηρίζει η συμμετοχή του demand στην αγορά, εξασφαλίζεται μέσω της διακοψιμότητας και επομένως δεν απαιτείται η ενσωμάτωσή της και στο μηχανισμό ευελιξίας.
Μάλιστα επικαλείται το παράδειγμα της Γερμανίας όπου η διακοψιμότητα εγκρίθηκε ως αυτοτελής μηχανισμός και σημειώνει ότι δεν μπορεί να υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά στην Ευρώπη, ενώ χαρακτηρίζει ως ακατανόητη την εμμονή της Κομισιόν αφού δεν γίνεται σαφές σε τι αποσκοπεί.

Στενά χρονικά περιθώρια

Η βιομηχανία σημειώνει ότι δεν υπάρχει χρονικό περιθώριο περαιτέρω εμπλοκής στη έγκριση της διακοψιμότητας, καθώς 30 Σεπτεμβρίου λήγει ο υφιστάμενος μηχανισμός και από την 1η Οκτωβρίου οι ελληνικές παραγωγικές μονάδες δεν θα είναι σε θέση να προσδιορίσουν το μεταβλητό τους κόστος, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την εμπορική τους πολιτική το επόμενο έτος και για την ανταγωνιστικότητα τους.  
Πάντως όλα δείχνουν ότι η ΡΑΕ έχει ήδη πειστεί και ο προσωρινός μηχανισμός ευελιξίας θα είναι ανεξάρτητος από την διακοψιμότητα, θα βασίζεται σε ανταγωνιστικές διαδικασίες και είναι πιθανόν να περιλαμβάνει δυο προϊόντα.
Το σχέδιο της ΡΑΕ θα δοθεί σε διαβούλευση στις αρχές Σεπτεμβρίου ενώ ταυτόχρονα θα γίνει προκοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και του μόνιμου μηχανισμού επάρκειας ισχύος.  
Στόχος της ΡΑΕ είναι να κλείσει το ταχύτερο δυνατό η εκκρεμότητα του προσωρινού μηχανισμού ευελιξίας ο οποίος θα βασιστεί στο παλιό μοντέλο που δεν περιλαμβάνει την "απόκριση στη ζήτηση", θα έχει ωστόσο ενσωματώσει τα ζητούμενα των Βρυξελλών.

 www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης