Οι επενδυτικές προοπτικές των ενεργειακών μετοχών παραμένουν ισχυρές
Μυτιληναίος και ΔΕΗ από τον ευρύτερο ενεργειακό κλάδο είναι μέσα στα top picks της των επιλογών της Eurobank Εquities που επιχειρεί μια ανάλυση για τις ενεργειακές εταιρίες.
Η ανάλυση εμφανίζεται θετική για τα διυλιστήρια, αναδεινύει τις προοπτικές του ΑΔΜΗΕ και αναφέρεται στις προοπτικές της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής.
Ξεκινώντας από την Μυτιληναίος η ανάλυση αναφέρεται ατην θετική αναθεώρηση του EBITDA κατά 5% και προβλέπει 298,3 εκατ το 2020 και 371,3 εκατ το 2021 με καθαρά κέρδη 125,6 και 171 εκατ αντίστοιχα καθώς και πρόβλεψη αύξησης του μερίσματος στα 0,43 ευρώ για το 2021.Το CAPEX για το 2021 θα ανέλθει στα 305 εκατ.
Η ανάλυση αναφέρεται σε μια σειρά από νέα projects με βάση το ξεκλείδωμα του έργου της Λιβυής ύψους 350 εκατ ευρώ, τις δραστηριότητς των κλάδων RSD και SES και τον στόχο των 1,5 GW στα έργα των ηλιακών πάρκων. Η χρονιά για το 2021 λογίζεται σαν μια καλή χρονιά για το Αλουμίνιο, με την σχέση EV/EBITDA να είναι σε discount ένανατι των διεθνών ομοειδών εταιριών.
Η τιμή - στόχος είναι τα 14,20 ευρώ.
Για την ΔΕΗ έχει γίνει αναλυτική παρουσίαση με την εκτεταμένη ανάλυση που δημοσιοποιήθηκε τον Δεκέμβριο με τιμη- στόχο τα 10 ευρώ καθώς και την αποτίμηση που εμμέσως πλην σαφώς εξήχθη για μια αξία μεταξύ 2,5 - 3 δισ του ΔΕΔΔΗΕ.Σημειώνεται ότι Eurobank και Goldman είναι οι δύο βασικοί ανάδοχοι της μερικής ιδιωτικοποίησης του 49% του ΑΔΜΗΕ, που όπως όλα δείχνουν θα καλυφθεί από funds.
Η Motor Oil επιστρέφει στον επενδυτικό χάρτη με τιμη - στόχο τα 15,7 ευρώ.
Η ανάλυση αναφέρει χαρακτηριστικά την πορεία βελτίωσης των περιθωρίων κέρδους για τα δυλιστήρια που τα εκτιμά στα 6,7 δολ /τόνο μετά και τις τελευταίες εβδομάδες.
Το στοιχείο αυτό θα επιτρέψει στον όμιλο να κάνει outperform την αγορά αυξάνοντας κατά 3% την παραγωγή του.
Το διυλιστήριο σε ισχυρή ανταγωνιστική θέση διεθνώς λειτουργεί κοντά στην πλήρη δυναμικότητα στο 80%.
Η ΜΟΗ διαπραγματεύεται σε μια σχέση EV/EBITDA 4,5 η οποία είναι λογικό να ανέβει στο 4,8. Πρόβλεψη για EBITDA 361 εκατ το 2020 και 450 εκατ το 2021 με αντίστοιχη κερδοφορία 72,2 εκατ και 248,4 εκατ ευρώ, που σημαίνει 1,83 κέρδη ανά μετοχή το 2021.Κύκλος εργασιών 6,169 δισ και 6,512 δισ αντίστοιχα.
Ανάκαμψη όμως βλέπει και για τα ΕΛΠΕ μετά την βελτίωση των περιθωρίων διύλισης, που τα εκτιμά αυξημένα 25% και με αύξηση παραγωγής κατά 5% το 2021.
Η τιμή - στόχος για την μετοχή είναι τα 7,20 ευρώ. Τα ΕΛΠΕ διαπραγματεύονται σε μια σχέση 6,5 φορές EV/EBITDA που είναι στα επίπεδα των ομοειδών διεθνών εταιριών.
Για το 2020 ο κύκλος εργασιών εκτιμάται στα 6,060 δισ με άνοδο 6,593 δισ το 2021.
Αντίστοιχα τα EBITDA στα 331,2 εκατ και το 2021 στα 518,6 εκατ με ζημιές 141 εκατ το 2020 και κέρδη 307,5 εκατ το 2021 με 122,2 εκατ καθαρές ταμειακές ροές.
Για καμία από τις δύο εταιρίες που έχουν κέντρο βάρους τα διυλιστήρια δεν γίνεται λόγος για τα σχέδιά τους στις ΑΠΕ.
Η Τέρνα Ενεργειακή διαπραγματεύεται σε μια σχέση ΕV/EBITDA της τάξης του 13,4, η οποία όμως είναι σε μικρό discount σε σχέση με τον κλάδο διεθνώς.
Η σχέση EBITDA / CAGR διαμορφώνεται στο 21% με CAPEX 800 εκατ την περίοδο 2020-2021.
Παράλληλα η σχέση καθαρό χρέος / ΕΒΙΤDA είναι στο 5,7, λόγω της χρηματοδότησης επενδύσεων και εκτιμάται, ότι λόγω των συμβολαίων FITs, FIP και PPA θα ανέβει το EBITDA στα 246 εκατ το 2021 με αύξηση σημαντική στα καθαρά κέρδη 114 εκατ το 2022. Ο στόχος των 1,8 GW είναι για το 2022.
Το 2020 η εκτίμηση είναι για EBITDA 220,6 εκατ ευρώ με καθαρά 51,6 εκατ.
Ο στόχος τα 16,50 ευρώ.
Ο ΑΔΜΗΕ με στόχο τα 3,3 ευρώ αποτελεί μια από τις πλεόν ενδιαφέρουσες επενδυτικές περιπτώσεις καθώς το Regulated Asset Base θα έχει ξεπεράσει τα 2 δισ το 2022 και τα 3 δισ το 2023 με το τελευταίο τμήμα διασύνδεσης της Κρήτης. Ο δείκτης EBITDA / CAGR θα έχει μια πορεία της τάξης του 10% για την προσεχή 5ετία, ενώ το κόστος χρηματοδότησης θα μειωθεί στο 2,5%-3% από 5-5,5% που είναι σήμερα.O δείκτης CAGR υπολογίζεται στο 13% για την περιοδο 2020 -2024. Υπολογίζεται ότι την προσεχή 5ετία θα έχει μερίσματα λόγω αμοιβής διαχειριστή 280 εκατ ευρώ από τα οποία περισσότερα από 130 εκατ θα πάνε στην ΑΔΜΗΕ Holdings. Στην αποτίμηση των 3,3 ευρώ ο ΑΔΜΗΕ αποτιμάται σε ένα discount 5-10% με βάση το RAB του 2021 στα 2,059 δισ, που προβλέπεται στα 2,406 δισ το 2022.
Τα κέρδη για το 2020 εκτιμώνται στα 84,3 εκατ και 89,6 για το 2021. Η μερισματική απόδοη προβλέπεται σταθερή στο 4%.
Η ανάλυση αναφέρει ότι η εταιρία διαπραγματεύεται σε μεγάλο discount έναντι των ομοειδών της ευρωπαϊκων και ότι αγνοείται η μεγάλη ανάπτυξη του RAB.
www.worldenergynews.gr
Η ανάλυση εμφανίζεται θετική για τα διυλιστήρια, αναδεινύει τις προοπτικές του ΑΔΜΗΕ και αναφέρεται στις προοπτικές της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής.
Ξεκινώντας από την Μυτιληναίος η ανάλυση αναφέρεται ατην θετική αναθεώρηση του EBITDA κατά 5% και προβλέπει 298,3 εκατ το 2020 και 371,3 εκατ το 2021 με καθαρά κέρδη 125,6 και 171 εκατ αντίστοιχα καθώς και πρόβλεψη αύξησης του μερίσματος στα 0,43 ευρώ για το 2021.Το CAPEX για το 2021 θα ανέλθει στα 305 εκατ.
Η ανάλυση αναφέρεται σε μια σειρά από νέα projects με βάση το ξεκλείδωμα του έργου της Λιβυής ύψους 350 εκατ ευρώ, τις δραστηριότητς των κλάδων RSD και SES και τον στόχο των 1,5 GW στα έργα των ηλιακών πάρκων. Η χρονιά για το 2021 λογίζεται σαν μια καλή χρονιά για το Αλουμίνιο, με την σχέση EV/EBITDA να είναι σε discount ένανατι των διεθνών ομοειδών εταιριών.
Η τιμή - στόχος είναι τα 14,20 ευρώ.
Για την ΔΕΗ έχει γίνει αναλυτική παρουσίαση με την εκτεταμένη ανάλυση που δημοσιοποιήθηκε τον Δεκέμβριο με τιμη- στόχο τα 10 ευρώ καθώς και την αποτίμηση που εμμέσως πλην σαφώς εξήχθη για μια αξία μεταξύ 2,5 - 3 δισ του ΔΕΔΔΗΕ.Σημειώνεται ότι Eurobank και Goldman είναι οι δύο βασικοί ανάδοχοι της μερικής ιδιωτικοποίησης του 49% του ΑΔΜΗΕ, που όπως όλα δείχνουν θα καλυφθεί από funds.
Η Motor Oil επιστρέφει στον επενδυτικό χάρτη με τιμη - στόχο τα 15,7 ευρώ.
Η ανάλυση αναφέρει χαρακτηριστικά την πορεία βελτίωσης των περιθωρίων κέρδους για τα δυλιστήρια που τα εκτιμά στα 6,7 δολ /τόνο μετά και τις τελευταίες εβδομάδες.
Το στοιχείο αυτό θα επιτρέψει στον όμιλο να κάνει outperform την αγορά αυξάνοντας κατά 3% την παραγωγή του.
Το διυλιστήριο σε ισχυρή ανταγωνιστική θέση διεθνώς λειτουργεί κοντά στην πλήρη δυναμικότητα στο 80%.
Η ΜΟΗ διαπραγματεύεται σε μια σχέση EV/EBITDA 4,5 η οποία είναι λογικό να ανέβει στο 4,8. Πρόβλεψη για EBITDA 361 εκατ το 2020 και 450 εκατ το 2021 με αντίστοιχη κερδοφορία 72,2 εκατ και 248,4 εκατ ευρώ, που σημαίνει 1,83 κέρδη ανά μετοχή το 2021.Κύκλος εργασιών 6,169 δισ και 6,512 δισ αντίστοιχα.
Ανάκαμψη όμως βλέπει και για τα ΕΛΠΕ μετά την βελτίωση των περιθωρίων διύλισης, που τα εκτιμά αυξημένα 25% και με αύξηση παραγωγής κατά 5% το 2021.
Η τιμή - στόχος για την μετοχή είναι τα 7,20 ευρώ. Τα ΕΛΠΕ διαπραγματεύονται σε μια σχέση 6,5 φορές EV/EBITDA που είναι στα επίπεδα των ομοειδών διεθνών εταιριών.
Για το 2020 ο κύκλος εργασιών εκτιμάται στα 6,060 δισ με άνοδο 6,593 δισ το 2021.
Αντίστοιχα τα EBITDA στα 331,2 εκατ και το 2021 στα 518,6 εκατ με ζημιές 141 εκατ το 2020 και κέρδη 307,5 εκατ το 2021 με 122,2 εκατ καθαρές ταμειακές ροές.
Για καμία από τις δύο εταιρίες που έχουν κέντρο βάρους τα διυλιστήρια δεν γίνεται λόγος για τα σχέδιά τους στις ΑΠΕ.
Η Τέρνα Ενεργειακή διαπραγματεύεται σε μια σχέση ΕV/EBITDA της τάξης του 13,4, η οποία όμως είναι σε μικρό discount σε σχέση με τον κλάδο διεθνώς.
Η σχέση EBITDA / CAGR διαμορφώνεται στο 21% με CAPEX 800 εκατ την περίοδο 2020-2021.
Παράλληλα η σχέση καθαρό χρέος / ΕΒΙΤDA είναι στο 5,7, λόγω της χρηματοδότησης επενδύσεων και εκτιμάται, ότι λόγω των συμβολαίων FITs, FIP και PPA θα ανέβει το EBITDA στα 246 εκατ το 2021 με αύξηση σημαντική στα καθαρά κέρδη 114 εκατ το 2022. Ο στόχος των 1,8 GW είναι για το 2022.
Το 2020 η εκτίμηση είναι για EBITDA 220,6 εκατ ευρώ με καθαρά 51,6 εκατ.
Ο στόχος τα 16,50 ευρώ.
Ο ΑΔΜΗΕ με στόχο τα 3,3 ευρώ αποτελεί μια από τις πλεόν ενδιαφέρουσες επενδυτικές περιπτώσεις καθώς το Regulated Asset Base θα έχει ξεπεράσει τα 2 δισ το 2022 και τα 3 δισ το 2023 με το τελευταίο τμήμα διασύνδεσης της Κρήτης. Ο δείκτης EBITDA / CAGR θα έχει μια πορεία της τάξης του 10% για την προσεχή 5ετία, ενώ το κόστος χρηματοδότησης θα μειωθεί στο 2,5%-3% από 5-5,5% που είναι σήμερα.O δείκτης CAGR υπολογίζεται στο 13% για την περιοδο 2020 -2024. Υπολογίζεται ότι την προσεχή 5ετία θα έχει μερίσματα λόγω αμοιβής διαχειριστή 280 εκατ ευρώ από τα οποία περισσότερα από 130 εκατ θα πάνε στην ΑΔΜΗΕ Holdings. Στην αποτίμηση των 3,3 ευρώ ο ΑΔΜΗΕ αποτιμάται σε ένα discount 5-10% με βάση το RAB του 2021 στα 2,059 δισ, που προβλέπεται στα 2,406 δισ το 2022.
Τα κέρδη για το 2020 εκτιμώνται στα 84,3 εκατ και 89,6 για το 2021. Η μερισματική απόδοη προβλέπεται σταθερή στο 4%.
Η ανάλυση αναφέρει ότι η εταιρία διαπραγματεύεται σε μεγάλο discount έναντι των ομοειδών της ευρωπαϊκων και ότι αγνοείται η μεγάλη ανάπτυξη του RAB.
www.worldenergynews.gr