Η μεγαλύτερη πληγή για τους πλοιοκτήτες δεξαμενοπλοίων δεν είναι η μείωση της παραγωγής πετρελαίου του ΟΠΕΚ, αλλά η υπερπληθώρα πλοίων.
Ο ναυτιλιακός τομέας της μεταφοράς πετρελαίου αποδεικνύεται ανθεκτικός στη μείωση της παραγωγής και των εξαγωγών του ΟΠΕΚ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Euronav NV, Paddy Rodgers.
Μιλώντας στο Bloomberg επεσήμανε, ότι για δεκαετίες οι μεγαλύτεροι πλοιοκτήτες δεξαμενοπλοίων στον κόσμο ζούσαν από το φόβο μην μειώσει την παραγωγή του ο ΟΠΕΚ και οδηγήσει τη ζήτηση των πλοίων τους στον βυθό, καθώς τα φορτία θα μειώνονταν.
Σήμερα ωστόσο, η αύξηση της παραγωγής σχιστολιθικού πετρελαίου στις ΗΠΑ και οι αποστολές του σε μεγάλες αποστάσεις, όπως στην Κίνα, ενίσχυσε τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια.
Ο ίδιος σημειώνει, ότι το πρόβλημα στον κλάδο σήμερα δεν είναι τόσο η μείωση της παραγωγής του ΟΠΕΚ, όσο ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων δεξαμενοπλοίων, με αποτέλεσμα τα ναύλα να έχουν πέσει.
Αυτό έχει οδηγήσει σε μείωση των ναύλων ακόμη και αυτήν την εποχή, όπου η ζήτηση διυλισμένων πετρελαϊκών προϊόντων είναι αυξημένη, στα επίπεδα του 2013.
Οι απώλειες ωστόσο καλύπτονται εν μέρει από τις αποστάσεις, καθώς όσο μεγαλύτερο είναι το ταξίδι που πρέπει να κάνει το δεξαμενόπλοιο, τόσο περισσότερα θα αποφέρει στον πλοιοκτήτη.
Σήμερα όπως λέει, οι εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ στην Κίνα έχουν αυξηθεί κατά 750.000 βαρέλια την ημέρα, ποσότητες που μεταφέρονται με μεγάλα δεξαμενόπλοια.
Ωστόσο, ο Rodgers σημειώνει, ότι για να αυξηθούν οι τιμές των ναύλων, θα πρέπει το 6% του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενοπλοίων να πάει στα διαλυτήρια μέχρι το 2020.
www.worldenergynews.gr
Μιλώντας στο Bloomberg επεσήμανε, ότι για δεκαετίες οι μεγαλύτεροι πλοιοκτήτες δεξαμενοπλοίων στον κόσμο ζούσαν από το φόβο μην μειώσει την παραγωγή του ο ΟΠΕΚ και οδηγήσει τη ζήτηση των πλοίων τους στον βυθό, καθώς τα φορτία θα μειώνονταν.
Σήμερα ωστόσο, η αύξηση της παραγωγής σχιστολιθικού πετρελαίου στις ΗΠΑ και οι αποστολές του σε μεγάλες αποστάσεις, όπως στην Κίνα, ενίσχυσε τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια.
Ο ίδιος σημειώνει, ότι το πρόβλημα στον κλάδο σήμερα δεν είναι τόσο η μείωση της παραγωγής του ΟΠΕΚ, όσο ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων δεξαμενοπλοίων, με αποτέλεσμα τα ναύλα να έχουν πέσει.
Αυτό έχει οδηγήσει σε μείωση των ναύλων ακόμη και αυτήν την εποχή, όπου η ζήτηση διυλισμένων πετρελαϊκών προϊόντων είναι αυξημένη, στα επίπεδα του 2013.
Οι απώλειες ωστόσο καλύπτονται εν μέρει από τις αποστάσεις, καθώς όσο μεγαλύτερο είναι το ταξίδι που πρέπει να κάνει το δεξαμενόπλοιο, τόσο περισσότερα θα αποφέρει στον πλοιοκτήτη.
Σήμερα όπως λέει, οι εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ στην Κίνα έχουν αυξηθεί κατά 750.000 βαρέλια την ημέρα, ποσότητες που μεταφέρονται με μεγάλα δεξαμενόπλοια.
Ωστόσο, ο Rodgers σημειώνει, ότι για να αυξηθούν οι τιμές των ναύλων, θα πρέπει το 6% του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενοπλοίων να πάει στα διαλυτήρια μέχρι το 2020.
www.worldenergynews.gr