Μέχρι τις αρχές Ιουνίου οι τιμές spot των πλοίων Capesize μειώθηκαν κάτω από τα 9.000 δολάρια την ημέρα, των Supramax στα 8.000 δολάρια την ημέρα και των Panamax και των Handysize κοντά στα 6.000 δολάρια την ημέρα.
Μετά από ένα εξαιρετικό α΄ τρίμηνο για την ναυτιλία και ειδικότερα τις μεταφορές ξηρού χύδην φορτίου, ακολούθησε ένα ασθενές β΄ τρίμηνο που θέτει τις βάσεις για περαιτέρω επιβράδυνση με βάση τις επιδόσεις της Κίνας σύμφωνα με ανάλυση της Maritime Strategies International (MSI).
Ειδικότερα, το α΄ τρίμηνο του 2017 η ζήτηση για πλοία Capesize, Panamax και Handymax αυξήθηκαν κατά 25%, 26% και 23% αντίστοιχα μέχρι τα τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου.
Μέχρι τις αρχές Ιουνίου όμως οι τιμές spot των πλοίων Capesize μειώθηκαν κάτω από τα 9.000 δολάρια την ημέρα, των Supramax στα 8.000 δολάρια την ημέρα και των Panamax και των Handysize κοντά στα 6.000 δολάρια την ημέρα.
Όπως εξηγεί η MSI, τα ικανοποιητικά αποτελέσματα του α΄ τρίμηνου οφειλόταν στη σημαντική αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα, των εξαγωγών της Αυστραλίας και των πωλήσεων της Βραζιλίας.
Από τότε όμως η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα έχει υποχωρήσει, επιβραδύνοντας τον όγκο των μεταφορών με πλοία Capesize από ένα μέσο όρο των 159 εκατομμυρίων dwt το α΄ τρίμηνο, σε 149 εκατομμύρια dwt τον Απρίλιο και τον Μάιο.
Οι μεταφορές άνθρακα από την άλλη αυξήθηκαν στην Κίνα κατά 17% σε ετήσια βάση την περίοδο Ιανουάριος-Μάιος, ωστόσο αυτό έχει μικρότερο αντίκτυπο στην αγορά, καθώς η μεγαλύτερη αναλογία άνθρακα μεταφέρεται σε υποπεριοχές με πλοία Panamax χωρητικότητα 65.000-120.000 dwt την ώρα που ο ετήσιος μέσος όρος χωρητικότητας είναι τα 120.000 dwt.
Η MSI προβλέπει για το γ΄ τρίμηνο του 2017 μία περαιτέρω υποχώρηση της ναύλωσης πλοίων ξηρού φορτίου, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα στην Κίνα, καθώς και από τις χαμηλότερες προσδοκίες για τις εξαγωγές σιτηρών των ΗΠΑ.
Η MSI είναι συγκρατημένα αισιόδοξη για το δ΄ τρίμηνο του 2017, αναμένοντας μία αναζωπύρωση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος, η οποία θα ωθήσει τον μέσο όρο των τιμών ναύλωσης των Capesize στα 14.000 δολάρια την ημέρα.
www.worldenergynews.gr
Ειδικότερα, το α΄ τρίμηνο του 2017 η ζήτηση για πλοία Capesize, Panamax και Handymax αυξήθηκαν κατά 25%, 26% και 23% αντίστοιχα μέχρι τα τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου.
Μέχρι τις αρχές Ιουνίου όμως οι τιμές spot των πλοίων Capesize μειώθηκαν κάτω από τα 9.000 δολάρια την ημέρα, των Supramax στα 8.000 δολάρια την ημέρα και των Panamax και των Handysize κοντά στα 6.000 δολάρια την ημέρα.
Όπως εξηγεί η MSI, τα ικανοποιητικά αποτελέσματα του α΄ τρίμηνου οφειλόταν στη σημαντική αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα, των εξαγωγών της Αυστραλίας και των πωλήσεων της Βραζιλίας.
Από τότε όμως η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα έχει υποχωρήσει, επιβραδύνοντας τον όγκο των μεταφορών με πλοία Capesize από ένα μέσο όρο των 159 εκατομμυρίων dwt το α΄ τρίμηνο, σε 149 εκατομμύρια dwt τον Απρίλιο και τον Μάιο.
Οι μεταφορές άνθρακα από την άλλη αυξήθηκαν στην Κίνα κατά 17% σε ετήσια βάση την περίοδο Ιανουάριος-Μάιος, ωστόσο αυτό έχει μικρότερο αντίκτυπο στην αγορά, καθώς η μεγαλύτερη αναλογία άνθρακα μεταφέρεται σε υποπεριοχές με πλοία Panamax χωρητικότητα 65.000-120.000 dwt την ώρα που ο ετήσιος μέσος όρος χωρητικότητας είναι τα 120.000 dwt.
Η MSI προβλέπει για το γ΄ τρίμηνο του 2017 μία περαιτέρω υποχώρηση της ναύλωσης πλοίων ξηρού φορτίου, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα στην Κίνα, καθώς και από τις χαμηλότερες προσδοκίες για τις εξαγωγές σιτηρών των ΗΠΑ.
Η MSI είναι συγκρατημένα αισιόδοξη για το δ΄ τρίμηνο του 2017, αναμένοντας μία αναζωπύρωση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος, η οποία θα ωθήσει τον μέσο όρο των τιμών ναύλωσης των Capesize στα 14.000 δολάρια την ημέρα.
www.worldenergynews.gr