Το πλοίο θα κοστίσει 25 εκατομμύρια δολάρια, ωστόσο, δεν χρειάζεται καύσιμα ή πλήρωμα, γεγονός που υπόσχεται να μειώσει το ετήσιο λειτουργικό κόστος έως και 90%
Δύο νορβηγικές εταιρείες αναλαμβάνουν το προβάδισμα στον αγώνα για την κατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού, ανεξάρτητου -χωρίς πλήρωμα- πλοίου, εξέλιξη, που, σύμφωνα με την Wall Street Journal, θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια καμπή στο ναυτιλιακό εμπόριο.
Μεταγλωττισμένο από τα ναυτικά στελέχη ως "Tesla of the Seas" (Tesla των θαλασσών), το Yara Birkeland που βρίσκεται υπό κατασκευή, έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον απόπλου στα τέλη του 2018.
Χρησιμοποιώντας το Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού Θέσης, τα ραντάρ, τις κάμερες και τους αισθητήρες, το ηλεκτρικό σκάφος έχει σχεδιαστεί για να πλοηγείται μόνο του.
Το πλοίο θα κοστίσει 25 εκατομμύρια δολάρια, περίπου τρεις φορές περισσότερο από ένα συμβατικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά οι υποστηρικτές του λένε ότι δεν χρειάζεται καύσιμα ή πλήρωμα, γεγονός που υπόσχεται να μειώσει το ετήσιο λειτουργικό κόστος έως και 90%.
Το Birkeland αναπτύσσεται από κοινού από την εταιρεία Yara International ASA και την Kongsberg Gruppen AS A, η οποία κατασκευάζει συστήματα καθοδήγησης για πολιτικές και στρατιωτικές χρήσεις.
Ο Petter Ostbo, επικεφαλής της παραγωγής και του σχεδίου, δήλωσε ότι η εταιρεία θα προσπαθήσει να επενδύσει σε μεγαλύτερα πλοία και να τα χρησιμοποιήσει για μεγαλύτερες διαδρομές από τη στιγμή που θα υπάρξουν διεθνείς κανονισμοί για πλοία χωρίς πλήρωμα.
www.worldenergynews.gr
Μεταγλωττισμένο από τα ναυτικά στελέχη ως "Tesla of the Seas" (Tesla των θαλασσών), το Yara Birkeland που βρίσκεται υπό κατασκευή, έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον απόπλου στα τέλη του 2018.
Χρησιμοποιώντας το Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού Θέσης, τα ραντάρ, τις κάμερες και τους αισθητήρες, το ηλεκτρικό σκάφος έχει σχεδιαστεί για να πλοηγείται μόνο του.
Το πλοίο θα κοστίσει 25 εκατομμύρια δολάρια, περίπου τρεις φορές περισσότερο από ένα συμβατικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά οι υποστηρικτές του λένε ότι δεν χρειάζεται καύσιμα ή πλήρωμα, γεγονός που υπόσχεται να μειώσει το ετήσιο λειτουργικό κόστος έως και 90%.
Το Birkeland αναπτύσσεται από κοινού από την εταιρεία Yara International ASA και την Kongsberg Gruppen AS A, η οποία κατασκευάζει συστήματα καθοδήγησης για πολιτικές και στρατιωτικές χρήσεις.
Ο Petter Ostbo, επικεφαλής της παραγωγής και του σχεδίου, δήλωσε ότι η εταιρεία θα προσπαθήσει να επενδύσει σε μεγαλύτερα πλοία και να τα χρησιμοποιήσει για μεγαλύτερες διαδρομές από τη στιγμή που θα υπάρξουν διεθνείς κανονισμοί για πλοία χωρίς πλήρωμα.
www.worldenergynews.gr