Οι συν-φορτώσεις μεταξύ των τριών αραβικών χωρών συνεχίζονται κανονικά
Καθώς η Σαουδική Αραβία και άλλα τρία άλλα αραβικά έθνη κατηγορούν το Κατάρ για συνδέσεις με τρομοκρατικές ομάδες και για στενές σχέσεις με το Ιράν, γίνεται όλο και πιο σαφές στην αγορά πετρελαίου ότι οι εντάσεις δεν έχουν ακόμη φθάσει σε σημείο όπου ο μεγαλύτερος εξαγωγέας ακατέργαστου αργού του κόσμου διακόψει τις αποστολές του μικροσκοπικού γείτονα.
Ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που γεμίζουν με αργό πετρέλαιο από το Κατάρ μαζί με τη Σαουδική Αραβία ή τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αυξήθηκε στην πραγματικότητα μετά την κλιμάκωση των εντάσεων στις 5 Ιουνίου, σύμφωνα με τα στοιχεία το Bloomberg των τελευταίων 25 ημερών.
Η ικανότητα συνεργασίας στην αγορά δεξαμενόπλοιων παρά τη διακοπή των διπλωματικών σχέσεων δείχνει πως ο πραγματισμός συχνά κερδίζει πάνω από την πολιτική όταν πρόκειται για την αγορά ενέργειας.
Εάν η Σαουδική Αραβία μπλοκάρει τα κοινά φορτία, το βασίλειο θα είχε δημιουργήσει μια υλικοτεχνική πρόκληση για τους δικούς του πελάτες, αναγκάζοντάς τους να αναδιοργανώσουν δεκάδες φορτία. Τέτοιες διαταραχές μπορούν επίσης να μειώσουν την προσφορά πλοίων και να αυξήσουν το κόστος μεταφοράς.
Ωστόσο, φαίνεται ότι οι περιορισμοί μέχρι στιγμής είχαν ελάχιστες επιπτώσεις στα φορτία αργού πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία, Η.A.E. και το Κατάρ, όλοι μέλη του Οργανισμού χωρών εξαγωγής πετρελαίου. Επιπλέον δεν έχει επηρεάσει τις τιμές του πετρελαίου.
Το Brent, το παγκόσμιο σημείο αναφοράς, διαπραγματεύεται σήμερα κοντά στα 47,80 δολάρια το βαρέλι, περίπου 3,4% χαμηλότερα από το κλείσιμό του στις 5 Ιουνίου.
Από την ημερομηνία αυτή, τα πλοία συμπεριλαμβανομένου του Dream Apollo, του DHT Redwood και του Maran Carina συνεργάζονται τόσο με το Κατάρ όσο και με την Σαουδική Αραβία και τα U.A.E. Άλλα πλοία, όπως το DHT Falcon, φορτώθηκαν μόνο στη Σαουδική Αραβία και το Κατάρ, ενώ τα πετρελαιοφόρα, συμπεριλαμβανομένου του Takamine, πήραν αργό από τα Η.A.E. και το Κατάρ.
Ενώ οι σχέσεις μεταξύ του Κατάρ και των γειτόνων του έχουν καταρρεύσει, το κοινό εμπόριο πετρελαίου με το Κουβέιτ, το οποίο δεν αποτελεί μέρος της διαμάχης, έχει εντατικοποιηθεί.
Στις 25 ημέρες διαμάχης, τέσσερα δεξαμενόπλοια συνεργάσθηκαν με Κατάρ και το Κουβέιτ. Από τις 5 Ιουνίου, ο αριθμός αυτός υπερδιπλασιάστηκε, σε εννέα.
Ναυτικοί και οι αναλυτές ενέργειας έχουν σημειώσει ότι τα πλοία που επισκέπτονται τα Η.A.E. στο λιμάνι Fujairah, βασικό σταθμό ανεφοδιασμού για εκατοντάδες δεξαμενόπλοια που εισέρχονται και εξέρχονται από τον Περσικό Κόλπο κάθε μήνα, ίσως χρειαστεί να αλλάξουν τις διαδρομές τους για να αντιμετωπίσουν τους περιορισμούς.
Τα αποθέματα καυσίμων στο Fujairah αυξήθηκαν για πέμπτη συνεχόμενη εβδομάδα, ανακοίνωσε η Facts Global Energy αργά την Πέμπτη.
Λόγω των περιορισμών στις θαλάσσιες μεταφορές, τα πλοία του Κατάρ "πρέπει τώρα να βρουν εναλλακτικούς λιμένες για ανεφοδιασμό καυσίμων και αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση των αποθεμάτων", ανέφερε.
"Έχουμε δει μια χαλάρωση της αρχικής αβεβαιότητας στην αγορά σχετικά με την κλίμακα της διαμαχης που θα γινόταν αντιληπτή στις συν- εγκαταστάσεις", δήλωσε ο Richard Mallinson, γεωπολιτικός αναλυτής της Energy Aspects Ltd. στο Λονδίνο. Σαουδική Αραβία και Η.A.E. μπορεί να διστάζουν να λάβουν οποιαδήποτε μέτρα που θα μπορούσαν να βλάψουν τη φήμη τους στα μάτια των διεθνών αγοραστών, σημείωσε .
Οι κοινές φορτώσεις αργού των τριών χωρών παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστες από τη διαμάχη που ξέσπασε στις 5 Ιουνίου. Έκτοτε, 17 δεξαμενόπλοια φορτώθηκαν είτε στο Κατάρ είτε στη Σαουδική Αραβία και τα Η.AE ή και στα δύο.
Η Σαουδική Αραβία, η Ουάσιγκτον, το Μπαχρέιν και η Αίγυπτος προχώρησαν στην απομόνωση του Κατάρ για την υποστηριζόμενη υποστήριξη των τρομοκρατικών ομάδων και των δεσμών με το Ιράν. Λιμενικές αρχές στη Σαουδική Αραβία και U.A.E. Αρχικά φαινόταν να περιορίζει την κίνηση των πλοίων από και προς το Κατάρ, προκαλώντας σύγχυση για πολλά φορτωτές που είχαν πετρέλαιο, τρόφιμα και άλλα φορτία ήδη στο νερό ή καθ 'οδόν.
www.worldenergynews.gr
Ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που γεμίζουν με αργό πετρέλαιο από το Κατάρ μαζί με τη Σαουδική Αραβία ή τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αυξήθηκε στην πραγματικότητα μετά την κλιμάκωση των εντάσεων στις 5 Ιουνίου, σύμφωνα με τα στοιχεία το Bloomberg των τελευταίων 25 ημερών.
Η ικανότητα συνεργασίας στην αγορά δεξαμενόπλοιων παρά τη διακοπή των διπλωματικών σχέσεων δείχνει πως ο πραγματισμός συχνά κερδίζει πάνω από την πολιτική όταν πρόκειται για την αγορά ενέργειας.
Εάν η Σαουδική Αραβία μπλοκάρει τα κοινά φορτία, το βασίλειο θα είχε δημιουργήσει μια υλικοτεχνική πρόκληση για τους δικούς του πελάτες, αναγκάζοντάς τους να αναδιοργανώσουν δεκάδες φορτία. Τέτοιες διαταραχές μπορούν επίσης να μειώσουν την προσφορά πλοίων και να αυξήσουν το κόστος μεταφοράς.
Ωστόσο, φαίνεται ότι οι περιορισμοί μέχρι στιγμής είχαν ελάχιστες επιπτώσεις στα φορτία αργού πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία, Η.A.E. και το Κατάρ, όλοι μέλη του Οργανισμού χωρών εξαγωγής πετρελαίου. Επιπλέον δεν έχει επηρεάσει τις τιμές του πετρελαίου.
Το Brent, το παγκόσμιο σημείο αναφοράς, διαπραγματεύεται σήμερα κοντά στα 47,80 δολάρια το βαρέλι, περίπου 3,4% χαμηλότερα από το κλείσιμό του στις 5 Ιουνίου.
Από την ημερομηνία αυτή, τα πλοία συμπεριλαμβανομένου του Dream Apollo, του DHT Redwood και του Maran Carina συνεργάζονται τόσο με το Κατάρ όσο και με την Σαουδική Αραβία και τα U.A.E. Άλλα πλοία, όπως το DHT Falcon, φορτώθηκαν μόνο στη Σαουδική Αραβία και το Κατάρ, ενώ τα πετρελαιοφόρα, συμπεριλαμβανομένου του Takamine, πήραν αργό από τα Η.A.E. και το Κατάρ.
Ενώ οι σχέσεις μεταξύ του Κατάρ και των γειτόνων του έχουν καταρρεύσει, το κοινό εμπόριο πετρελαίου με το Κουβέιτ, το οποίο δεν αποτελεί μέρος της διαμάχης, έχει εντατικοποιηθεί.
Στις 25 ημέρες διαμάχης, τέσσερα δεξαμενόπλοια συνεργάσθηκαν με Κατάρ και το Κουβέιτ. Από τις 5 Ιουνίου, ο αριθμός αυτός υπερδιπλασιάστηκε, σε εννέα.
Ναυτικοί και οι αναλυτές ενέργειας έχουν σημειώσει ότι τα πλοία που επισκέπτονται τα Η.A.E. στο λιμάνι Fujairah, βασικό σταθμό ανεφοδιασμού για εκατοντάδες δεξαμενόπλοια που εισέρχονται και εξέρχονται από τον Περσικό Κόλπο κάθε μήνα, ίσως χρειαστεί να αλλάξουν τις διαδρομές τους για να αντιμετωπίσουν τους περιορισμούς.
Τα αποθέματα καυσίμων στο Fujairah αυξήθηκαν για πέμπτη συνεχόμενη εβδομάδα, ανακοίνωσε η Facts Global Energy αργά την Πέμπτη.
Λόγω των περιορισμών στις θαλάσσιες μεταφορές, τα πλοία του Κατάρ "πρέπει τώρα να βρουν εναλλακτικούς λιμένες για ανεφοδιασμό καυσίμων και αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση των αποθεμάτων", ανέφερε.
"Έχουμε δει μια χαλάρωση της αρχικής αβεβαιότητας στην αγορά σχετικά με την κλίμακα της διαμαχης που θα γινόταν αντιληπτή στις συν- εγκαταστάσεις", δήλωσε ο Richard Mallinson, γεωπολιτικός αναλυτής της Energy Aspects Ltd. στο Λονδίνο. Σαουδική Αραβία και Η.A.E. μπορεί να διστάζουν να λάβουν οποιαδήποτε μέτρα που θα μπορούσαν να βλάψουν τη φήμη τους στα μάτια των διεθνών αγοραστών, σημείωσε .
Οι κοινές φορτώσεις αργού των τριών χωρών παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστες από τη διαμάχη που ξέσπασε στις 5 Ιουνίου. Έκτοτε, 17 δεξαμενόπλοια φορτώθηκαν είτε στο Κατάρ είτε στη Σαουδική Αραβία και τα Η.AE ή και στα δύο.
Η Σαουδική Αραβία, η Ουάσιγκτον, το Μπαχρέιν και η Αίγυπτος προχώρησαν στην απομόνωση του Κατάρ για την υποστηριζόμενη υποστήριξη των τρομοκρατικών ομάδων και των δεσμών με το Ιράν. Λιμενικές αρχές στη Σαουδική Αραβία και U.A.E. Αρχικά φαινόταν να περιορίζει την κίνηση των πλοίων από και προς το Κατάρ, προκαλώντας σύγχυση για πολλά φορτωτές που είχαν πετρέλαιο, τρόφιμα και άλλα φορτία ήδη στο νερό ή καθ 'οδόν.
www.worldenergynews.gr