Ενέργεια

Goldman Sachs: Το κόστος των μπαταριών EV θα πέσει αρκετά έως το 2026

Goldman Sachs: Το κόστος των μπαταριών EV θα πέσει αρκετά έως το 2026

Οι ερευνητές της δεύτερης μεγαλύτερης σε έσοδα επενδυτικής τράπεζας στον κόσμο, προβλέπουν ότι οι μέσες τιμές μπορεί να είναι 80 $/kWh

 

Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από την ανάλυση της Goldman Sachs (δεύτερη μεγαλύτερη επενδυτική τράπεζα στον κόσμο σε έσοδα), για το κόστος των μπαταριών EV σε βάθος διετίας.

Ο πασίγνωστος τραπεζικός οίκος προβλέπει μεγάλη πτώση η οποία θα αποβεί υπέρ των συγκεκριμένων αυτοκινητοβιομηχανιών και θα δώσει κίνητρο σε όσους επιθυμούν να αγοράσουν όχημα τέτοιας τεχνολογίας.

Το συνολικό κόστος της ιδιοκτησίας ηλεκτρικών οχημάτων (EV) για μια χρονική περίοδο (συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και της συντήρησης), ήταν κοντά ή ισοδύναμο με συγκρίσιμα βενζινοκίνητα για πολλά χρόνια.

Οι καθοριστικοί παράγοντες για κάθε συγκεκριμένο όχημα ποικίλλουν, αλλά οι οδηγοί στις ΗΠΑ έχουν τα αυτοκίνητά τους για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα (έφτασαν σε μέσο όρο ρεκόρ 12,5 ετών το 2023), έτσι ώστε το πλεονέκτημα μακροπρόθεσμης εξοικονόμησης καυσίμου και συντήρησης για τα EV να μπορεί να ανατρέψει την ισορροπία.

 

Το κόστος των μπαταριών EV πέφτει έως το 2026

Ακόμη και με το πλεονέκτημα συνολικού κόστους και τη βοήθεια από διάφορες εκπτώσεις φόρου, η απόκτηση υποψηφίων αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων (πέρα ​​από το υψηλότερο αρχικό κόστος) ήταν μια πρόκληση.

Το υψηλό κόστος των μπαταριών EV ήταν το κύριο εμπόδιο.

Σύμφωνα με μια νέα ανάλυση από την Goldman Sachs, το ζήτημα της μπαταρίας δεν πρόκειται να είναι ένα θέμα σε περίπου δύο χρόνια από τώρα.

«Η παγκόσμια μέση τιμή μπαταριών μειώθηκε από 153 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh) το 2022 σε 149 δολάρια το 2023 και προβλέπεται από την έρευνα της Goldman Sachs να πέσει στα 111 δολάρια μέχρι το τέλος του 2024», συνόψισε η εταιρεία σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στις 7 Οκτωβρίου.

«Οι ερευνητές μας προβλέπουν ότι οι μέσες τιμές των μπαταριών θα μπορούσαν να πέσουν στα 80 $/kWh έως το 2026 με πτώση σχεδόν 50% από το 2023, ένα επίπεδο στο οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία θα επιτύγχαναν ισοτιμία κόστους ιδιοκτησίας με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ», συνέχισε η Goldman.

Απαντώντας σε ερωτήσεις και απαντήσεις στο ίδιο άρθρο, ο αναλυτής Nikhil Bhandari (στους επικεφαλής της Έρευνας Φυσικών Πόρων Ασίας-Ειρηνικού και Καθαρής Ενέργειας της Goldman Sachs), τόνισε ότι «σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, το συνολικό κόστος της ισοτιμίας ιδιοκτησίας θα συνεχίσει να φτάνει από το 2026».

Όπως εξήγησε ο Bhandari, οι αγοραστές αυτοκινήτων καθυστερούν την αγορά ενός EV διότι αναμένουν να μειωθεί σημαντικά το κόστος μέσα στα επόμενα χρόνια.

Αυτή η απροθυμία έχει ασκήσει καθοδική πίεση στην αξία μεταπώλησης EV, η οποία με τη σειρά της ασκεί ανοδική πίεση στον υπολογισμό του κόστους ιδιοκτησίας της εταιρείας για τους σημερινούς ιδιοκτήτες EV.

Νέες μέθοδοι εξοικονόμησης χώρου μέσα σε μια μπαταρία έχουν επίσης βοηθήσει στη μείωση του κόστους.

Ένα άλλο είναι η πτώση του κόστους του λιθίου, του κοβαλτίου και άλλων μετάλλων που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες EV.

 EV charging station - 1

Λόγοι αγοράς EV

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν όλα τα στάδια για να πείσουν τους υποψήφιους αγοραστές να σταματήσουν να εστιάζουν στο κόστος των μπαταριών EV και να επικεντρωθούν στα πλεονεκτήματα της κατοχής ενός EV.

Η Ford, για παράδειγμα, προσφέρει έναν δωρεάν φορτιστή EV με εγκατάσταση χωρίς προβλήματα ως μέρος μιας στρατηγικής που επικεντρώνεται στην οικιακή φόρτιση EV. Η εταιρεία προωθεί επίσης ηλιακά πάνελ ταράτσας και αμφίδρομη φόρτιση, τα οποία είναι χρήσιμα σε διακοπές ρεύματος.

Οι προσωπικές ιστορίες σχετικά με τα πλεονεκτήματα της ιδιοκτησίας EV θα διαδραματίσουν επίσης σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια.

Την περασμένη εβδομάδα, η Ford δημοσίευσε ένα άρθρο από τον αγρότη και ιδιοκτήτη του Ford Lightning EV, Chris Yamamoto από το Little Ducky Flower Farm στο Ιλινόις.

Αυτός σημειώνει ότι οι μπαταρίες EV του εν λόγω μοντέλου έχουν αρκετή ισχύ για να αντεπεξέλθουν σε μια ημέρα εργασιών εκτός εργοταξίου και δουλειές της φάρμας, συμπεριλαμβανομένης της ρυμούλκησης, χωρίς να σταματήσουν για επαναφόρτιση.

Αναφέρει επίσης επιπλέον αποθηκευτικό χώρο στο μπροστινό πορτμπαγκάζ, την ευκολία της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά τη διάρκεια της νύχτας, την ευκολία επαναφόρτισης των ηλεκτρικών εργαλείων και το ρελαντί χωρίς θόρυβο μεταξύ των πλεονεκτημάτων σε σύγκριση με ένα συμβατικό pickup.

«Αν χάσουμε ποτέ ρεύμα στο αγρόκτημα, νιώθω ασφαλής γνωρίζοντας ότι το φορτηγό μου μπορεί να κρατήσει τα απαραίτητα σε λειτουργία χρησιμοποιώντας το Pro Power On-Board», προσθέτει επίσης ο Yamamoto, σε αυτό που έχει γίνει ένας βασικός λόγος για να αγοράσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο νωρίτερα παρά αργότερα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης