Οι αμερικανικές εξαγωγές πετρελαίου προς την Ευρώπη έφτασαν σε ιστορικό υψηλό τον Νοέμβριο, στα 771.000 βαρέλια ημερησίως
Οι εξαγωγές αργού από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς την Ευρώπη πρόκειται να υποχωρήσουν τον επόμενο μήνα, εν μέσω της μείωσης της διαφοράς μεταξύ του West Texas Intermediate και του Brent.
Οι αμερικανικές εξαγωγές πετρελαίου προς την Ευρώπη έφτασαν σε ιστορικό υψηλό τον Νοέμβριο, στα 771.000 βαρέλια ημερησίως, αλλά έκτοτε η διαφορά των τιμών συρρικνώνεται, αγγίζοντας τις τελευταίες ημέρες τα 3,40 δολάρια ανά βαρέλι.
Αυτή είναι η μικρότερη διαφορά κλεισίματος μεταξύ των δύο τιμών από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, σημειώνει το Reuters σε έκθεσή του.
«Μια πτώση της τάξης των 4 δολαρίων, κατά τη γνώμη μου, είναι πάντα η γραμμή στην άμμο μεταξύ ενός μεγάλου αριθμού εξαγωγών έναντι ενός μικρού αριθμού εξαγωγών», δήλωσε ο διευθυντής αναλύσεων της Mizuho, Bob Yawger.
Η μείωση της διαφοράς μεταξύ των δύο δεικτών αναφοράς είναι αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων.
Οι αιτίες
Ένας από αυτούς είναι η σταθερή μείωση των στρατηγικών αποθεμάτων αργού πετρελαίου των ΗΠΑ στο Cushing της Οκλαχόμα, τα οποία έχουν συρρικνωθεί στα 23 εκατομμύρια βαρέλια.
Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο αποθεμάτων στα μέσα Δεκεμβρίου από το 2007, αναφέρει το Reuters. Ο άλλος λόγος που ανέφερε το Reuters ήταν η αύξηση των ναύλων.
Ωστόσο, η Lloyd's List έχει προειδοποιήσει δύο φορές τις τελευταίες εβδομάδες ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων είναι πιο αδύναμη από ό,τι συνήθως αυτή την εποχή του έτους.
Η πρώτη προειδοποίηση εκδόθηκε στις αρχές Νοεμβρίου, όταν το εμπορικό περιοδικό έγραψε ότι η χειμερινή αγορά δεξαμενόπλοιων θα έπρεπε ήδη να έχει αρχίσει να ωθεί τα ναύλα σε υψηλότερα επίπεδα, αλλά δεν το είχε κάνει.
Στη συνέχεια, η Lloyd's ανέφερε ότι οι τιμές για αρκετά πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων έπεφταν αντί να αυξάνονται εποχικά -και σε αυτά συμπεριλαμβάνονταν τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα Very Large Crude Carriers (VLCC).
Πράγματι, η αύξηση των αμερικανικών ναύλων για τα δεξαμενόπλοια που ταξιδεύουν στην Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των υψηλότερων τιμών αναφοράς του πετρελαίου των ΗΠΑ και όχι αποτέλεσμα μιας πιο σφιχτής αγοράς δεξαμενόπλοιων - γεγονός που υπογραμμίζει την ευαίσθητη φύση της ευρωπαϊκής ζήτησης για αμερικανικό αργό.
Οι αμερικανικές εξαγωγές πετρελαίου προς την Ευρώπη έφτασαν σε ιστορικό υψηλό τον Νοέμβριο, στα 771.000 βαρέλια ημερησίως, αλλά έκτοτε η διαφορά των τιμών συρρικνώνεται, αγγίζοντας τις τελευταίες ημέρες τα 3,40 δολάρια ανά βαρέλι.
Αυτή είναι η μικρότερη διαφορά κλεισίματος μεταξύ των δύο τιμών από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, σημειώνει το Reuters σε έκθεσή του.
«Μια πτώση της τάξης των 4 δολαρίων, κατά τη γνώμη μου, είναι πάντα η γραμμή στην άμμο μεταξύ ενός μεγάλου αριθμού εξαγωγών έναντι ενός μικρού αριθμού εξαγωγών», δήλωσε ο διευθυντής αναλύσεων της Mizuho, Bob Yawger.
Η μείωση της διαφοράς μεταξύ των δύο δεικτών αναφοράς είναι αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων.
Οι αιτίες
Ένας από αυτούς είναι η σταθερή μείωση των στρατηγικών αποθεμάτων αργού πετρελαίου των ΗΠΑ στο Cushing της Οκλαχόμα, τα οποία έχουν συρρικνωθεί στα 23 εκατομμύρια βαρέλια.
Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο αποθεμάτων στα μέσα Δεκεμβρίου από το 2007, αναφέρει το Reuters. Ο άλλος λόγος που ανέφερε το Reuters ήταν η αύξηση των ναύλων.
Ωστόσο, η Lloyd's List έχει προειδοποιήσει δύο φορές τις τελευταίες εβδομάδες ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων είναι πιο αδύναμη από ό,τι συνήθως αυτή την εποχή του έτους.
Η πρώτη προειδοποίηση εκδόθηκε στις αρχές Νοεμβρίου, όταν το εμπορικό περιοδικό έγραψε ότι η χειμερινή αγορά δεξαμενόπλοιων θα έπρεπε ήδη να έχει αρχίσει να ωθεί τα ναύλα σε υψηλότερα επίπεδα, αλλά δεν το είχε κάνει.
Στη συνέχεια, η Lloyd's ανέφερε ότι οι τιμές για αρκετά πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων έπεφταν αντί να αυξάνονται εποχικά -και σε αυτά συμπεριλαμβάνονταν τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα Very Large Crude Carriers (VLCC).
Πράγματι, η αύξηση των αμερικανικών ναύλων για τα δεξαμενόπλοια που ταξιδεύουν στην Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των υψηλότερων τιμών αναφοράς του πετρελαίου των ΗΠΑ και όχι αποτέλεσμα μιας πιο σφιχτής αγοράς δεξαμενόπλοιων - γεγονός που υπογραμμίζει την ευαίσθητη φύση της ευρωπαϊκής ζήτησης για αμερικανικό αργό.
www.worldenergynews.gr