Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Honda Nissan: Ανακοινώθηκε η συγχώνευσή τους (Reuters)

Honda Nissan: Ανακοινώθηκε η συγχώνευσή τους (Reuters)
Οι δυο μεγάλες Ιαπωνικές ετοιρίες με την ανακοίνωση της συγχώνευσής τους, θα δημιουργήσουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στο κόσμο, αλλα συνεχίζουν να παραμένουν στην σκιά της Toyota

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Honda και Nissan ανακοίνωσαν ότι προχωρήσουν σε συγχώνευση, σχηματίζοντας την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Σύμφωνα με το Reuters, η βιομηχανία υφίσταται δραματικές αλλαγές κατά τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση και η ανακοίνωση αυτή μπορεί να αλλάξει άρδην τα δεδομένα.

Η συμφωνία

Οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας τη Δευτέρα, ενώ και η Mitsubishi Motors, συμφώνησε να συμμετάσχει στις συνομιλίες για την ενοποίηση των επιχειρήσεών.

Ο πρόεδρος της Honda, Toshihiro Mibe, δήλωσε ότι η Honda και η Nissan θα επιδιώξουν την ενοποίηση των δραστηριοτήτων τους υπό μια κοινή εταιρεία. Η Honda αναλάβει αρχικά τη νέα διοίκηση, ενώ οι αρχές και τα εμπορικά σήματα της κάθε εταιρείας πρόκειται να διατηρηθούν. Στόχος είναι να υπάρξει επίσημη συμφωνία συγχώνευσης μέχρι τον Ιούνιο ώστε να εισαχθεί η εταιρεία στο χρηματιστήριο του Τόκιο μέχρι τον Αύγουστο του 2026.

Τα προβλήματα ήταν πολλά, καθώς η Nissan είχε δηλώσει τον Νοέμβριο ότι θα περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας, ή περίπου το 6% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της, και θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα κατά 20% μετά την αναφορά τριμηνιαίων ζημιών 9,3 δισεκατομμυρίων γεν (61 εκατομμύρια δολάρια).

Βέβαια, οι μετοχές της Honda σημείωσαν άνοδο 3,8%. Τα καθαρά κέρδη της Honda υποχώρησαν σχεδόν 20% στο πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους Απριλίου-Μαρτίου σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι πωλήσεις υπέφεραν στην Κίνα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ιαπωνία έχουν μείνει πίσω από τους μεγάλους αντιπάλους τους, τα ηλεκτρικά οχήματα και προσπαθούν να μειώσουν το κόστος και να καλύψουν τον χαμένο χρόνο

Η επικείμενη συγχώνευση θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα μεγαθήριο αξίας άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς και των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς Honda, Nissan και Mitsubishi θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν την Toyota Motor Corp. και τη γερμανική Volkswagen AG. Η Toyota έχει τεχνολογικές συνεργασίες με τις ιαπωνικές Mazda Motor Corp. και Subaru Corp.

Η Toyota, η οποία θα κυκλοφορήσει 11,5 εκατομμύρια οχήματα το 2023, θα συνεχίσει να παραμένει η κορυφαία ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, αφού οι τρεις μικρότερες εταιρείες θα κατασκευάσουν περίπου 8 εκατομμύρια οχήματα. Το 2023, η Honda παρήγαγε 4 εκατομμύρια και η Nissan 3,4 εκατομμύρια. Η Mitsubishi Motors κατασκεύασε λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο.

Η Nissan έχει πολυετή εμπειρία στην κατασκευή μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και σε υβριδικά συστήματα κίνησης φυσικού αερίου-ηλεκτρικού που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τη Honda στην ανάπτυξη των δικών της EV και της επόμενης γενιάς υβριδικών οχημάτων.

 www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης