Μπορεί να πετάξει χρησιμοποιώντας στοιχεία Η2 και μπαταρίες μειώνοντας ταυτόχρονα το θόρυβο και τις εκπομπές (interestingengineering.com)
Ο όμιλος Sambo Motors της Νότιας Κορέας αποκάλυψε την τελευταία του καινοτομία στην τεχνολογία αστικής αεροπορικής μετακίνησης (UAM) με την παγκόσμια πρεμιέρα του HAM III-2 στην CES 2025.
Πρόκειται για διθέσιο υβριδικό αεροσκάφος που αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός στον τομέα της UAM.
Μάλιστα ξεπερνάει τον προκάτοχό του (HAM III-1), σε μέγεθος, απόδοση και τεχνολογική πολυπλοκότητα.
Το HAM III-2, σχεδιασμένο για να φιλοξενεί πολλούς επιβάτες, διαθέτει εντυπωσιακό άνοιγμα φτερών 9 μέτρα, ύψος 4,5 μέτρα και βάρος 850 κιλά.
Με το υβριδικό σύστημά του, το αεροσκάφος πρόκειται να επαναπροσδιορίσει τα πρότυπα για την απόδοση καυσίμου και την ασφάλεια πτήσεων στην αναπτυσσόμενη αγορά UAM.
«Δεδομένης της εμβέλειας και του χρόνου πτήσης του, θα είναι κατάλληλο για στρατιωτικούς σκοπούς, αγγελιοφόρους και εμπορικούς σκοπούς.
Στο μέλλον, θα είναι για εμπορικά, όπως, από πόλη σε πόλη ή από σημείο σε σημείο ταξί», είπε ένας εκπρόσωπος της εταιρείας στο Interesting Engineering στην CES 2025.
Τρόπος λειτουργίας
Ένα από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του HAM III-2 είναι το σύστημα διπλής ισχύος.
Κατά την κατακόρυφη απογείωση, το αεροσκάφος βασίζεται αποκλειστικά στην ισχύ της μπαταρίας, μειώνοντας το θόρυβο και τις εκπομπές.
Μόλις μεταφερθεί στον αέρα, μεταβαίνει σε κυψέλες καυσίμου που κινούνται με υδρογόνο για οριζόντια πτήση, μια κίνηση που ελαχιστοποιεί την εξάρτηση από τις βαριές μπαταρίες του σκάφους.
Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός αντιμετωπίζει βασικές προκλήσεις στην ανάπτυξη UAM, εξισορροπώντας την ενεργειακή απόδοση με την απόδοση.
Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με 4 οριζόντιους έλικες για κατακόρυφη ανύψωση και δύο μεγάλες πίσω έλικες για κίνηση προς τα εμπρός.
Αυτή η διαμόρφωση του επιτρέπει να επιτυγχάνει ταχύτητα πλεύσης 112 mph, αυτονομία έως και 62 μίλια και αντοχή πτήσης 40 λεπτών, καθιστώντας το ιδανική λύση για αστικές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων.
Δοκιμές πτήσης στην έρημο
Η Sambo Motors προετοιμάζεται για μια σειρά αυστηρών δοκιμών πτήσης στις Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές του 2025.
Οι δοκιμές κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα διεξαχθούν στην έρημο, προσφέροντας στην εταιρεία την ευκαιρία να αξιολογήσει τις δυνατότητες του αεροσκάφους σε διάφορες κλιματικές συνθήκες. Βασικοί ελιγμοί όπως η ανάβαση, η κάθοδος και η στροφή θα αξιολογηθούν για να επικυρωθούν οι επιδόσεις και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του.
Αυτή η φάση δοκιμών είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς η Κορέα δεν διαθέτει επί του παρόντος το ρυθμιστικό πλαίσιο για την υποστήριξη των δοκιμών πτήσης κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Διεξάγοντας αυτές τις δοκιμές στο εξωτερικό, η Sambo Motors στοχεύει να επιδείξει τα μοναδικά πλεονεκτήματα του αεροσκάφους και να θέσει τις βάσεις για μελλοντικές ρυθμιστικές εξελίξεις στη χώρα καταγωγής της.
Επαναπροσδιορισμός UAM
Το HAM III-2 υποβάλλεται σε διαδικασίες πιστοποίησης τόσο με το Γραφείο Πολιτικής Αεροπορίας της Κορέας όσο και με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).
Παρότι το αεροσκάφος δεν έχει ολοκληρώσει ακόμη την παρθενική του πτήση, η Sambo σχεδιάζει να πετύχει αυτό το ορόσημο μέχρι το τέλος του έτους, σηματοδοτώντας ένα κρίσιμο βήμα στην πορεία του προς την εμπορευματοποίηση.
Το HAM III-2 ξεχωρίζει από τα παραδοσιακά σχέδια UAM με την πρακτική και προνοητική προσέγγισή του. Με την ενσωμάτωση κυψελών καυσίμου υδρογόνου στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, το αεροσκάφος όχι μόνο επεκτείνει την εμβέλειά του, αλλά αντιμετωπίζει και τους περιορισμούς βάρους που τίθενται από τις συμβατικές μπαταρίες.
Με τον καινοτόμο σχεδιασμό και τις επερχόμενες πτητικές δοκιμές, η Sambo Motors είναι έτοιμη να επαναπροσδιορίσει τις δυνατότητες αστικής εναέριας κινητικότητας.
www.worldenergynews.gr