McKinsey: Εκτοξεύονται τα βιώσιμα καύσιμα - Απαιτούνται επενδύσεις 1,4 τρισ. δολ. έως το 2040

McKinsey: Εκτοξεύονται τα βιώσιμα καύσιμα - Απαιτούνται επενδύσεις 1,4 τρισ. δολ. έως το 2040

Θα τετραπλασιαθεί η ζήτηση έως το 2050

 

Τετραπλάσια θα είναι η αύξηση της ζήτησης βιώσιμων καυσίμων μέχρι το 2050 γεγονός που θα απαιτήσει επενδύσεις 1,4 τρισ. δολ. έως το 2040 σύμφωνα με έρευνα της McKinsey η οποία επίσης αναδεικνύει ένα ιδαίτερα σοβαρό θέμα που εμπίπτει με την κατανάλωση τροφίμων.
Το μερίδιο της ζήτησης για βιώσιμα καύσιμα θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει έως και το 37% της συνολικής ενέργειας που χρησιμοποιείται στον τομέα των μεταφορών ανάλογα με τις φιλοδοξίες των χωρών για το καθαρό μηδέν.

Παράλληλα οι επενδύσεις σε βιώσιμα καύσιμα κερδίζουν δυναμική. Από το 2022, σχεδιάζονταν επενδύσεις έως και 50 δισ. δολ., εκ των οποίων περίπου το 70% είχε ήδη δεσμευτεί. Ωστόσο, απαιτούνται σημαντικές περαιτέρω επενδύσεις —έως και 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια— έως το 2040 για να εκπληρωθούν οι παγκόσμιες δεσμεύσεις για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Η χρήση σε εμπορικά οχήματα

Σύμφωνα με την έρευνα οι στόχοι μείωσης των αερίων θερμοκηπίου στις περισσότερες χώρες θα πρέπει να επιτευχθούν πριν ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση των εμπορικών βαρέων μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων αεροπλάνων, πλοίων, φορτηγών και λεωφορείων, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί η χρήση βιώσιμων καυσίμων στους υπάρχοντες στόλους ICE για να καλυφθεί αυτό το χάσμα.
Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα επίσης έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην αεροπορική βιομηχανία — έως και 50% ανάλογα με την αεροπορική εταιρεία, σύμφωνα με την ανάλυση της McKinsey.

Αλλά η βιομηχανία SAF είναι ακόμα στα σπάργανα. Το 2024, η παραγωγική ικανότητα δεν θα υπερβαίνει τους 1,5 εκατομμύριο μετρικούς τόνους (Mt), μόλις το 0,5% των συνολικών αναγκών σε καύσιμα αεριωθουμένων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών. Ωστόσο, η McKinsey αναμένει ότι η ζήτηση θα αυξηθεί, λόγω των κανονισμών και των δεσμεύσεων των αεροπορικών εταιρειών.

Ωστόσο, όπως αναφέρει η έρευνα τα βιώσιμα καύσιμα θα πρέπει να παράγονται με υπευθυνότητα και έχοντας κατά νου άλλους τομείς και περιοχές. Η χρήση βρώσιμων ελαίων και καλλιεργειών ζάχαρης για την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων πρέπει να εξισορροπηθεί προσεκτικά με την ανάγκη ικανοποίησης της ανθρώπινης κατανάλωσης τροφίμων, ιδίως λόγω των ελλείψεων τροφίμων σε διάφορα μέρη του κόσμου.
Η κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για βιώσιμα καύσιμα θα απαιτήσει σημαντική αύξηση των πρώτων υλών πέρα ​​από τα έλαια και τα σάκχαρα, συμπεριλαμβανομένων των ανανεώσιμων καυσίμων από μη βιολογική προέλευση. Η ρύθμιση των πρώτων υλών είναι πιθανό να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη της ζήτησης βιώσιμων καυσίμων.

Ποιοι είναι οι τύποι βιώσιμων καυσίμων

Στα βιώσιμα καύσιμα περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:

-Τα συμβατικά καύσιμα με βάση τη βιομάζα παράγονται από οργανική ύλη, συμπεριλαμβανομένων των καλλιεργειών τροφίμων. Αυτά τα καύσιμα συνήθως αναμιγνύονται με μικρές ποσότητες συμβατικών ορυκτών καυσίμων.

αιθανόλη είναι ένα πολύ γνωστό συμβατικό βιοκαύσιμο. Η αιθανόλη πρώτης γενιάς παρασκευάζεται από καλαμπόκι, ενώ η αιθανόλη δεύτερης γενιάς παράγεται από υπολείμματα όπως η βαγάσση, ένα υποπροϊόν της επεξεργασίας ζαχαροκάλαμου. Η αιθανόλη χρησιμοποιείται κυρίως σε μείγματα βενζίνης.

-Άλλα βιοκαύσιμα περιλαμβάνουν τον μεθυλεστέρα λιπαρών οξέων (FAME), έναν τύπο βιοντίζελ που προέρχεται είτε από φυτικά έλαια είτε από ζωικά λίπη. Η βιομεθανόλη παράγεται από γεωργικά υπολείμματα, ξυλώδη βιομάζα ή υποπροϊόντα από εργοστάσια χαρτοπολτού. Και το βιοαέριο παράγεται μέσω της αναερόβιας χώνευσης ρευμάτων αποβλήτων όπως η κοπριά, τα απόβλητα τροφίμων ή τα λύματα.

-Τα βιώσιμα καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε υπάρχοντες, συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Αυτά μπορούν να παραχθούν είτε από βρώσιμες πηγές είτε από πηγές βιομάζας υπολειμμάτων με χρήση υδρογόνου χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα ή με σύνθεση βιώσιμου δεσμευμένου άνθρακα και υδρογόνου χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα. Τα καύσιμα αυτά έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί ως υποκατάστατα του ντίζελ, του καυσίμου αεριωθουμένων και του φυσικού αερίου.

-Τα ηλεκτρονικά καύσιμα χωρίς πτώση ή τα καύσιμα με βάση το υδρογόνο παράγονται με τη χρήση δεσμευμένου άνθρακα και υδρογόνου από πηγές ηλεκτρικής ενέργειας χαμηλών εκπομπών άνθρακα (όπως ανανεώσιμες πηγές ή πυρηνική ενέργεια)

-Το υδρογόνο χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα που παράγεται μέσω της ηλεκτρόλυσης είναι μερικές φορές γνωστό και ως υγρό υδρογόνο ή αέριο υδρογόνο. Όταν το υδρογόνο συνδυάζεται με αποδεκτές πηγές άνθρακα, μπορεί να σχηματίσει καύσιμα όπως η-μεθανόλη ή η-αμμωνία.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης