Αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη επέκταση του «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη επέκταση του «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Ως το τέλος του 2024 αναμένεται να έχει βρεθεί ο project της επένδυση των 650 εκατ. Ευρώ

Στην τελική ευθεία μπαίνει η προετοιμασία για την πρώτη επέκταση των υποδομών του αεροδρομίου της Αθήνας, που για δεύτερο καλοκαίρι ήταν ασφυκτικά γεμάτο.

Ως το τέλος του έτους, αναμένεται να έχει βρεθεί ο project manager του τεράστιου εγχειρήματος, που αφορά μία επένδυση 650 εκατ. Ευρώ, για να αυξηθεί η δυναμικότητα του αεροδρομίου στους 33 εκατ. επιβάτες.

Η αύξηση κατά 13,9% της επιβατικής κίνησης στο οκτάμηνο του έτους, φτάνοντας τους εκατ. Επιβάτες, δείχνει πως ένα νέο ρεκόρ βρίσκεται στα σκαριά για το 2024. Για να ανταποκριθεί όμως στην όλο και αυξανόμενη επιβατική κίνηση, παρέχοντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα πρέπει να μεγαλώσει. 

Έτσι, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αναζητά τον PMO που θα αναλάβει να συντονίσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για τις διαγωνισμούς των έργων που θα απαιτηθούν, αλλά και να επιβλέπει την εξέλιξή τους. Πρόκειται για έναν mega-διαγωνισμό, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, ου αναμένεται να προσελκύσει μεγάλο εγχώριο και διεθνές ενδιαφέρον.

Όπως προβλέπει το masterplan του αεροδρομίου, η πρώτη φάση επέκτασης, 33MAP, θα αυξήσει τη δυναμικότητα στους 33 εκατ. επιβάτες. Ο πήχης, πάντως, των 23,7 εκατ. επιβατών που ενεργοποιεί τον σχεδιασμό των επεκτάσεων του αερολιμένα, ο οποίος είχε ξεπεραστεί το 2019, με την επάνοδο από την πανδημία ξεπεράστηκε εκ νέου.

Η αρχική δυναμικότητα των 25 εκατ. επιβατών, μετά από ορισμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις, αυξήθηκε μεν τα 26 εκατ. σήμερα, όμως όλα τα περιθώρια έχουν ξεπεραστεί προ πολλού αφού το 2023 διακινήθηκαν 28,1 εκατ. επιβάτες. Η πορεία της κίνησης στενεύει τα περιθώρια. Για αυτό και ο ΔΑΑ συμπεριέλαβε εξαρχής στην υλοποιούμενη μελέτη και τη δεύτερη φάση επέκτασης που θα ανεβάσει το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ως τους 40 εκατ. επιβάτες, ώστε να είναι όλα έτοιμα εφόσον απαιτηθεί να ανεβάσει ταχύτητες.


Αντικείμενο του έργου

Ο project manager θα έχει εμπλοκή σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των έργων για την υποχρεωτική από τη σύμβαση παραχώρησης επέκταση του αερολιμένα Αθηνών, ξεκινώντας από την προκαταρκτική και γενική σχεδίαση των δύο πρώτων φάσεων, 33MAP και 40MAP.

Το στάδιο της τελικής σχεδίασης και κατασκευής, με την επίβλεψη των έργων, τις δοκιμές που θα απαιτηθούν, αλλά και την παράδοση-παραλαβή τους.

Αποστολή του PMO θα είναι τα έργα να είναι έτοιμα εντός χρονοδιαγραμμάτων και προϋπολογισμού, να παραδοθούν με ασφάλεια, στην προκαθορισμένη ποιότητα, με ελάχιστες επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον και στην καθημερινή λειτουργία του αεροδρομίου.

Οι προσφορές αναμένονται στις 10 Οκτωβρίου, ώστε τον Δεκέμβριο να πέσουν οι υπογραφές με τον ανάδοχο.

Βάσει του masterplan, η πρώτη φάση περιλαμβάνει την επέκταση του κύριου αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τ.μ., με αύξηση και των εμπορικών περιοχών σε ποσοστό άνω του 60%.

Από τις 13.500 τ.μ. που είναι σήμερα θα ξεπεράσουν τις 22.000 τ.μ., προκειμένου να ενισχυθούν οι μη αεροπορικές δραστηριότητες του αεροδρομίου και η συμβολή τους στην κερδοφορία.

Ακόμη, θα αναπτυχθεί μία νέα περιοχή στάθμευσης αεροσκαφών με 32 θέσεις και συναφείς υποδομές και θα κατασκευαστούν ένα πολυώροφο κτήριο στάθμευσης οχημάτων, ένας αεροσταθμός VIP και άλλες απαραίτητες υποδομές.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης