Τελευταία Νέα

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για το σιδηροδρομικό έργο των 239,5 εκατ. ευρώ

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για το σιδηροδρομικό έργο των 239,5 εκατ. ευρώ
Το μήκος της νέας γραμμής είναι περίπου 31,7 χλμ. Στο έργο περιλαμβάνεται επίσης δευτερεύων, συνδετήριος κλάδος μονής γραμμής που εκκινεί από τον Σ.Σ. Νέας Καρβάλης και οδεύει προς τον εμπορικό λιμένα της Καβάλας «Φίλιππος Β΄», με μήκος περίπου 5,3 χλμ
Στην εκκίνηση έβαλε η ΕΡΓΟΣΕ την κατασκευή του «Νέα Καρβάλη – Τοξότες» σε ράγες. Το έργο ύψους 239,56 εκατ. ευρώ δρομολογεί την αναβάθμιση του πρώτου τμήματος της ανατολικής σιδηροδρομικής Εγνατίας, που θα συνδέσει το υπό ανάπτυξη εμπορευματικό λιμάνι της Νέας Καρβάλης με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στους Τοξότες της Ξάνθης.
 
Η κατασκευή της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 37 χλμ., επί της ουσίας αποσπάσθηκε από το μεγάλο έργο «Θεσσαλονίκη-Τοξότες», προϋπολογισμού 1,68 δισ. ευρώ, το οποίο προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ στα τέλη του 2021, στο πλαίσιο του μεγάλου σιδηροδρομικού πακέτου των 4 δισ. ευρώ. Το γεγονός όμως ότι το εν λόγο τμήμα ήταν το μόνο που εξασφάλισε άμεσα ευρωπαϊκή χρηματοδότηση 211 εκατ. ευρώ από το CEF II οδήγησε στην αυτόνομη προκήρυξή του.
 
Η σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση της γραμμής δεν αποτελούν μέρος της εν λόγω εργολαβίας, όμως παραμένουν στον σχεδιασμό. Δεδομένου ότι ο διαγωνισμός για το «Θεσσαλονίκη – Τοξότες» προχωρά με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, παρά την απόσπαση του τμήματος, η διαδικασία παραμένει ζωντανή, μιας και το τελικό τεχνικό αντικείμενο δεν έχει «κλειδώσει».
 
Έτσι, επί του παρόντος, τα παραπάνω συστήματα μένουν εντός της μεγάλης εργολαβίας, για την οποία έχουν δηλώσει αρχικό «παρών» οι: ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat και ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος. Το έργο αποτελεί υποτμήμα του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού διαδρόμου που θα συνδέσει τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας με τρία λιμάνια σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη, που εσχάτως έχει ενταχθεί στην πρωτοβουλία 3Seas, στοχεύοντας στην ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών, αποφεύγοντας τη συμφόρηση στα Στενά του Βοσπόρου.
 
Η χαρτογράφηση του έργου Σύμφωνα με τη διακήρυξη, όπως αυτή δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αρχή του έργου τίθεται βορειοανατολικά του οικισμού της Νέας Καρβάλης, όπου θα διαμορφωθεί απλός σταθμός με επιβατική στάση (σιδηροδρομική στάση Νέας Καρβάλης). Εν συνεχεία, κατευθύνεται βορειοανατολικά κινούμενη σε γενικές γραμμές παράλληλα με τη χάραξη της Εγνατίας Οδού, διέρχεται μεταξύ του οικισμού Πετροπηγή και της ΒΙΠΕ Καβάλας.
 
Σε αυτή την περιοχή, διαμορφώνεται ο σιδηροδρομικός σταθμός Γραβούνας που θα εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή της Χρυσούπολης. Η γραμμή συνεχίζει προς τα βορειοανατολικά, γεφυρώνοντας τον ποταμό Νέστο. Το πέρας του έργου βρίσκεται στην περιοχή του παλαιού Εργοστασίου Ζάχαρης Τοξοτών στα νοτιοδυτικά της πόλης της Ξάνθης, όπου διαμορφώνεται σύνδεση με την υφιστάμενη μονή γραμμή «Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης».
 
Το μήκος της νέας γραμμής είναι περίπου 31,7 χλμ. Στο έργο περιλαμβάνεται επίσης δευτερεύων, συνδετήριος κλάδος μονής γραμμής που εκκινεί από τον Σ.Σ. Νέας Καρβάλης και οδεύει προς τον εμπορικό λιμένα της Καβάλας «Φίλιππος Β΄», με μήκος περίπου 5,3 χλμ. Πριν την είσοδο στον λιμένα διαμορφώνεται Εμπορευματικός Σταθμός Διαλογής κι η εν λόγω δευτερεύουσα γραμμή θα τερματίζει εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, όπου διαμορφώνεται επιλιμένιος σταθμός. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 193,2 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και η διάρκεια εκτέλεσης είναι 66 μήνες. Ως ημερομηνία κατάθεσης προσφορών ορίζεται η 3η /09/2024.
 
www.worldenergynews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης