Το ποσό των οφειλών που πρόκειται να ενταχθεί σε ρύθμιση εκτιμάται πως θα ανέλθει πλέον στο ποσό του 1 δις. ευρώ
«Βροχή» πέφτουν οι αιτήσεις ρύθμισης των τιμολογίων ρεύματος από τους καταναλωτές.
Οι υπάλληλοι του αριθμού εξυπηρέτησης της ΔΕΗ 11770 δεν προλαβαίνουν να απαντούν στα σχετικά αιτήματα, τα οποία πολλαπλασιάστηκαν τους δύο τελευταίους μήνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν προστεθεί καινούργιοι καταναλωτές που, αν και ήταν συνεπείς το προηγούμενο διάστημα, αδυνατούν πλέον να αποπληρώσουν τους τελευταίους λογαριασμούς ρεύματος καθώς αυτοί ήταν «φουσκωμένοι» λόγω των αυξημένων καταναλώσεων του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου.
Τη λύση της ρύθμισης για την αποπληρωμή του «φουσκωμένου» λογαριασμού αναζήτησαν και αυτοί που βρίσκονταν ήδη σε διακανονισμό από προηγούμενες οφειλές.
Οι καταναλωτές πρέπει να ρυθμίσουν τα χρέη τους προς τη ΔΕΗ μέχρι τις 31 Μαΐου 2017 σύμφωνα με την τελευταία απόφαση της διοίκησης της επιχείρησης που δίνει μία δεύτερη ευκαιρία στους καταναλωτές να πληρώσουν σε δόσεις τους ανεξόφλητους λογαριασμούς.
Ρύθμιση κατόπιν συνέπειας
Ωστόσο θα πρέπει να γνωρίζουν πως για να ισχύσει η ρύθμιση θα πρέπει να πληρώνουν εμπρόθεσμα τους επόμενους λογαριασμούς.
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι 480.000 πελάτες της ΔΕΗ έκαναν διακανονισμό.
Με το νέο «κύμα» των αιτημάτων εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τους 550.000 καταναλωτές.
Αναφορικά με το ποσό που είχε διακανονισθεί, αυτό ανέρχονταν στα 790 εκατ. ευρώ και αναμένεται να αγγίξει πλέον το 1 δις. ευρώ.
Οι παλιοί οφειλέτες ζήτησαν νέα ρύθμιση με αποτέλεσμα να αυξηθεί το ποσό της συνολικής οφειλής έως 100% καθώς ήταν αδύνατο να πληρωθούν οι εκκαθαριστικοί λογαριασμοί.
Σε κάθε περίπτωση η παράταση των ρυθμίσεων μέχρι τα τέλη Μαΐου δίνει διέξοδο στα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.
Μείωση δόσεων, αύξηση δόσης
Ωστόσο, οι κίνδυνοι αυξάνονται για τη ΔΕΗ, καθώς ο χρόνος αποπληρωμής μειώθηκε σε 24 δόσεις με αποτέλεσμα να αυξηθεί έως και 100% η μηνιαία δόση. Η διοίκηση της ΔΕΗ μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει ένα νέο πρόβλημα αφού είναι πιθανόν να μην εξυπηρετούνται οι δόσεις ή να υπάρχει αδυναμία για την αποπληρωμή των επόμενων λογαριασμών.
Η βάση του προβλήματος είναι ότι η αποπληρωμή γίνεται σε 24 μήνες από 36 μήνες που ήταν και για ποσά χαμηλότερα των 1.000 ευρώ.
Η μείωση του χρόνου αποπληρωμής οδηγεί αυτόματα στην αύξηση της μηνιαίας δόσης.
Υπενθυμίζεται πως η ΔΕΗ έχει ανακοινώσει πρόγραμμα διακανονισμών το οποίο προβλέπει ότι για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά:
• Με οφειλές έως 1.000 ευρώ, παρέχεται δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής σε 24 μηνιαίες δόσεις, με καταβολή της πρώτης δόσης άμεσα
• Με οφειλές άνω των 1.000 ευρώ, παρέχονται δυο επιλογές:
Α. Την άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 18 μηνιαίες δόσεις.
Β. Την άμεση καταβολή του 15% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 36 μηνιαίες δόσεις.
Τέλος να σημειωθεί ότι οι ενεργοί πελάτες της ΔΕΗ που δεν έχουν κάνει διακανονισμό ανέρχονται σε 1.584.000 και το συνολικό ποσό της οφειλής φτάνει τα 985 εκατ. ευρώ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr
Οι υπάλληλοι του αριθμού εξυπηρέτησης της ΔΕΗ 11770 δεν προλαβαίνουν να απαντούν στα σχετικά αιτήματα, τα οποία πολλαπλασιάστηκαν τους δύο τελευταίους μήνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν προστεθεί καινούργιοι καταναλωτές που, αν και ήταν συνεπείς το προηγούμενο διάστημα, αδυνατούν πλέον να αποπληρώσουν τους τελευταίους λογαριασμούς ρεύματος καθώς αυτοί ήταν «φουσκωμένοι» λόγω των αυξημένων καταναλώσεων του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου.
Τη λύση της ρύθμισης για την αποπληρωμή του «φουσκωμένου» λογαριασμού αναζήτησαν και αυτοί που βρίσκονταν ήδη σε διακανονισμό από προηγούμενες οφειλές.
Οι καταναλωτές πρέπει να ρυθμίσουν τα χρέη τους προς τη ΔΕΗ μέχρι τις 31 Μαΐου 2017 σύμφωνα με την τελευταία απόφαση της διοίκησης της επιχείρησης που δίνει μία δεύτερη ευκαιρία στους καταναλωτές να πληρώσουν σε δόσεις τους ανεξόφλητους λογαριασμούς.
Ρύθμιση κατόπιν συνέπειας
Ωστόσο θα πρέπει να γνωρίζουν πως για να ισχύσει η ρύθμιση θα πρέπει να πληρώνουν εμπρόθεσμα τους επόμενους λογαριασμούς.
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι 480.000 πελάτες της ΔΕΗ έκαναν διακανονισμό.
Με το νέο «κύμα» των αιτημάτων εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τους 550.000 καταναλωτές.
Αναφορικά με το ποσό που είχε διακανονισθεί, αυτό ανέρχονταν στα 790 εκατ. ευρώ και αναμένεται να αγγίξει πλέον το 1 δις. ευρώ.
Οι παλιοί οφειλέτες ζήτησαν νέα ρύθμιση με αποτέλεσμα να αυξηθεί το ποσό της συνολικής οφειλής έως 100% καθώς ήταν αδύνατο να πληρωθούν οι εκκαθαριστικοί λογαριασμοί.
Σε κάθε περίπτωση η παράταση των ρυθμίσεων μέχρι τα τέλη Μαΐου δίνει διέξοδο στα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.
Μείωση δόσεων, αύξηση δόσης
Ωστόσο, οι κίνδυνοι αυξάνονται για τη ΔΕΗ, καθώς ο χρόνος αποπληρωμής μειώθηκε σε 24 δόσεις με αποτέλεσμα να αυξηθεί έως και 100% η μηνιαία δόση. Η διοίκηση της ΔΕΗ μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει ένα νέο πρόβλημα αφού είναι πιθανόν να μην εξυπηρετούνται οι δόσεις ή να υπάρχει αδυναμία για την αποπληρωμή των επόμενων λογαριασμών.
Η βάση του προβλήματος είναι ότι η αποπληρωμή γίνεται σε 24 μήνες από 36 μήνες που ήταν και για ποσά χαμηλότερα των 1.000 ευρώ.
Η μείωση του χρόνου αποπληρωμής οδηγεί αυτόματα στην αύξηση της μηνιαίας δόσης.
Υπενθυμίζεται πως η ΔΕΗ έχει ανακοινώσει πρόγραμμα διακανονισμών το οποίο προβλέπει ότι για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά:
• Με οφειλές έως 1.000 ευρώ, παρέχεται δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής σε 24 μηνιαίες δόσεις, με καταβολή της πρώτης δόσης άμεσα
• Με οφειλές άνω των 1.000 ευρώ, παρέχονται δυο επιλογές:
Α. Την άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 18 μηνιαίες δόσεις.
Β. Την άμεση καταβολή του 15% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 36 μηνιαίες δόσεις.
Τέλος να σημειωθεί ότι οι ενεργοί πελάτες της ΔΕΗ που δεν έχουν κάνει διακανονισμό ανέρχονται σε 1.584.000 και το συνολικό ποσό της οφειλής φτάνει τα 985 εκατ. ευρώ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr