Οι νέες προσφορές των τριών ενδιαφερόμενων -οι οποίοι κρίθηκαν στο σύνολό τους ως έγκυροι και επαρκείς- θα αξιολογηθούν σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ
Να υποβάλουν βελτιωτικές προσφορές για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ζήτησε από τους τρεις υποψηφίους επενδυτές το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, το Ταμείο ολοκλήρωσε τη διαδικασία αποσφράγισης των τριών δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, που είχαν καταθέσει η «International Container Terminal Services Inc», με έδρα τις Φιλιππίνες, η «Peninsular and Oriental Stream» του ομίλου της «Dubai Port World» και το σχήμα του γερμανικού fund «DIEP GmbH», της «Belterra Investments LTD» του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη και της «Terminal Link SAS», θυγατρικής της γαλλικής CMA CGM.
Υπενθυμίζεται ότι η ιαπωνική «Mitsui», παρότι συμμετείχε ενεργά στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού και είχε ευθύς εξαρχής επιδείξει αυξημένο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με στόχο να αποκτήσει γεωγραφική εγγύτητα -όπως όλα έδειχναν- στα πλούσια μεταλλεία του Κοσσόβου, τελικά απείχε από την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς.
Οι νέες προσφορές των τριών ενδιαφερόμενων, οι οποίοι κρίθηκαν στο σύνολό τους ως έγκυροι και επαρκείς, σύμφωνα με το ΑΠΕ, θα αξιολογηθούν σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία δεν έχει προς το παρόν οριστικοποιηθεί ως προς τον χρόνο πραγματοποίησής της (χωρίς ωστόσο να αποκλείεται να πραγματοποιηθεί ακόμη και μέσα στον Απρίλιο).
Με βάση την προβλεπόμενη διαδικασία, μετά την αξιολόγηση των νέων προσφορών, αναμένεται να ανακηρυχθεί ο προσωρινός πλειοδότης, ώστε ακολούθως να καταρτιστούν οι συμβάσεις, που θα σταλούν προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Στη συνέχεια, η συμφωνία πώλησης θα πρέπει να εγκριθεί και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η όλη διαδικασία θα ολοκληρωθεί με το «πέρασμα» της σύμβασης από το ελληνικό Κοινοβούλιο.
Η μεταβίβαση των μετοχών δεν αναμένεται να συμβεί πριν από το φθινόπωρο, πιθανώς τον Οκτώβριο.
Επιβεβαίωση πληροφοριών Reuters για ΟΛΘ
Επιβεβαιώνεται έτσι το δημοσίευμα προ λίγων ημερών του Reuters. Οπως είχε μεταδώσει το worldenergynews.gr στις 4/4/2017:
"Βελτιωμένες προσφορές από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης θα ζητήσει μέσα στις επόμενες ημέρες η ελληνική κυβέρνηση, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters, καθώς ο διαγωνισμός για την απόκτηση του 67% του λιμανιού μπαίνει στην επόμενη φάση.
Στη διαδικασία συμμετέχουν η εταιρεία International Container Terminal Services με έδρα τις Φιλιππίνες, η P&O Steam Navigation Company με έδρα το Ντουμπάι και μία κοινοπραξία που περιλαμβάνει τη γερμανική Deutsche Invest Equity Partners.
Σύμφωνα με μία από τις πηγές του Reuters, αφού ολοκληρωθεί η φάση των βελτιωμένων προσφορών, η Αθήνα θα μπορεί να επιλέξει τον νικητή έως τα μέσα Μαΐου.
Όπως αναφέρει το πρακτορείο, η αξία του ΟΛΘ υπολογιζόταν σε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ το 2016.
Ο νικητής του διαγωνισμού θα αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού για 40 χρόνια, θα κληθεί να επενδύσει 180 εκατομμύρια ευρώ έως το 2021 για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και θα πρέπει να δεσμευθεί για αύξηση των κοντέινερ που μπορεί να εξυπηρετήσει το λιμάνι κατά περίπου 60%."
www.worldenergynews.gr
Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, το Ταμείο ολοκλήρωσε τη διαδικασία αποσφράγισης των τριών δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, που είχαν καταθέσει η «International Container Terminal Services Inc», με έδρα τις Φιλιππίνες, η «Peninsular and Oriental Stream» του ομίλου της «Dubai Port World» και το σχήμα του γερμανικού fund «DIEP GmbH», της «Belterra Investments LTD» του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη και της «Terminal Link SAS», θυγατρικής της γαλλικής CMA CGM.
Υπενθυμίζεται ότι η ιαπωνική «Mitsui», παρότι συμμετείχε ενεργά στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού και είχε ευθύς εξαρχής επιδείξει αυξημένο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με στόχο να αποκτήσει γεωγραφική εγγύτητα -όπως όλα έδειχναν- στα πλούσια μεταλλεία του Κοσσόβου, τελικά απείχε από την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς.
Οι νέες προσφορές των τριών ενδιαφερόμενων, οι οποίοι κρίθηκαν στο σύνολό τους ως έγκυροι και επαρκείς, σύμφωνα με το ΑΠΕ, θα αξιολογηθούν σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία δεν έχει προς το παρόν οριστικοποιηθεί ως προς τον χρόνο πραγματοποίησής της (χωρίς ωστόσο να αποκλείεται να πραγματοποιηθεί ακόμη και μέσα στον Απρίλιο).
Με βάση την προβλεπόμενη διαδικασία, μετά την αξιολόγηση των νέων προσφορών, αναμένεται να ανακηρυχθεί ο προσωρινός πλειοδότης, ώστε ακολούθως να καταρτιστούν οι συμβάσεις, που θα σταλούν προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Στη συνέχεια, η συμφωνία πώλησης θα πρέπει να εγκριθεί και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η όλη διαδικασία θα ολοκληρωθεί με το «πέρασμα» της σύμβασης από το ελληνικό Κοινοβούλιο.
Η μεταβίβαση των μετοχών δεν αναμένεται να συμβεί πριν από το φθινόπωρο, πιθανώς τον Οκτώβριο.
Επιβεβαίωση πληροφοριών Reuters για ΟΛΘ
Επιβεβαιώνεται έτσι το δημοσίευμα προ λίγων ημερών του Reuters. Οπως είχε μεταδώσει το worldenergynews.gr στις 4/4/2017:
"Βελτιωμένες προσφορές από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης θα ζητήσει μέσα στις επόμενες ημέρες η ελληνική κυβέρνηση, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters, καθώς ο διαγωνισμός για την απόκτηση του 67% του λιμανιού μπαίνει στην επόμενη φάση.
Στη διαδικασία συμμετέχουν η εταιρεία International Container Terminal Services με έδρα τις Φιλιππίνες, η P&O Steam Navigation Company με έδρα το Ντουμπάι και μία κοινοπραξία που περιλαμβάνει τη γερμανική Deutsche Invest Equity Partners.
Σύμφωνα με μία από τις πηγές του Reuters, αφού ολοκληρωθεί η φάση των βελτιωμένων προσφορών, η Αθήνα θα μπορεί να επιλέξει τον νικητή έως τα μέσα Μαΐου.
Όπως αναφέρει το πρακτορείο, η αξία του ΟΛΘ υπολογιζόταν σε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ το 2016.
Ο νικητής του διαγωνισμού θα αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού για 40 χρόνια, θα κληθεί να επενδύσει 180 εκατομμύρια ευρώ έως το 2021 για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και θα πρέπει να δεσμευθεί για αύξηση των κοντέινερ που μπορεί να εξυπηρετήσει το λιμάνι κατά περίπου 60%."
www.worldenergynews.gr