Η Unicredit και η Intesa Sanpaolo, έχουν κάτι παραπάνω από το μισό της συνολικής χρηματοοικονομικής έκθεσης των Ιταλών πλοιοκτητών
Σε περίπου 10 δισ. δολάρια ανέρχονται τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια (NPLs) του τομέα της ναυτιλίας στις Ιταλικές τράπεζες, από τα συνολικά περίπου 350 δισ. δολάρια των «κόκκινων» δανείων που έχουν εγγεγραμμένα στα χαρτοφυλάκιά τους.
Αυτό το στοιχείο προέκυψε κατά τη διάρκεια οικονομικού συνεδρίου με θέμα «Ναυτιλία και Δίκαιο» που πραγματοποιήθηκε στη Νάπολι της Ιταλίας, όπου ο δικηγόρος της Watson Farley & Williams, Michele Autuori, έκανε μία παρουσίαση αφιερωμένη στην αγορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Όπως είπε «η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ένας σημαντικός δανειολήπτης και ένας από τους κλάδους που έχει πληγεί χειρότερα από άλλους από την οικονομική ύφεση, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ιταλικών ναυτιλιακών εταιρειών είναι υπό αναδιάρθρωση».
Σημείωσε δε, ότι οι δύο μεγαλύτερες τράπεζες της Ιταλίας, η Unicredit και η Intesa Sanpaolo, έχουν κάτι παραπάνω από το μισό της συνολικής χρηματοοικονομικής έκθεσης των Ιταλών πλοιοκτητών (7 δισ. δολάρια σε σύνολο 13 δισ. δολαρίων).
Τόνισε μάλιστα, ότι οι Ιταλοί πλοιοκτήτες εμφανίζονται μέχρι στιγμής απρόθυμοι στο να πωληθούν τα δάνειά τους σε hedge funds με ένα εξαιρετικά μειωμένο επιτόκιο.
Σύμφωνα με Autuori, τα hedge funds συνήθως ζητούν έκπτωση κατά μέσο όρο 40% της λογιστικής αξίας των Ιταλικών ναυτιλιακών δανείων,
επικαλούμενα τους υψηλότερους κινδύνους χρεοκοπίας και τις πιθανές μεγαλύτερες δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν, όταν θα προσφύγουν στα
δικαστήρια για να αποζημιωθούν.
«Παρ’ όλα αυτά» όπως είπε «επενδυτικά κεφάλαια φαινόταν να ενδιαφέρονται για την αγορά ιταλικών μη εξυπηρετούμενων δανείων και έχουν στρέψει την προσοχή τους στα κατ’ εκτίμηση ύψους 13 δισ. δολαρίων των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων, που κατέχονται από ιταλικές τράπεζες».
Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί τέτοιου είδους συναλλαγές μη εξυπηρετούμενων δανείων της Ιταλικής ναυτιλίας ύψους περίπου 684
εκατομμυρίων δολαρίων, με την Pillarstone Italy να επενδύει 281 εκατομμύρια δολάρια, την Goldman Sachs 206 εκατομμύρια δολάρια, την Deutsche Bank 193 εκατομμύρια δολάρια και την Bank of America Merrill Lynch 3,8 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Autuori τόνισε επίσης, ότι σήμερα υπάρχει ένα χάσμα τιμών περίπου 20% μεταξύ των πωλητών μη εξυπηρετούμενων δανείων και των αγοραστών, που οφείλεται σε παράγοντες, όπως η αναποτελεσματικότητα του ιταλικού δικαστικού συστήματος και η αδυναμία του να φέρει εις πέρας γρήγορα
ιδιωτικές πωλήσεις.
www.worldenergynews.gr
Αυτό το στοιχείο προέκυψε κατά τη διάρκεια οικονομικού συνεδρίου με θέμα «Ναυτιλία και Δίκαιο» που πραγματοποιήθηκε στη Νάπολι της Ιταλίας, όπου ο δικηγόρος της Watson Farley & Williams, Michele Autuori, έκανε μία παρουσίαση αφιερωμένη στην αγορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Όπως είπε «η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ένας σημαντικός δανειολήπτης και ένας από τους κλάδους που έχει πληγεί χειρότερα από άλλους από την οικονομική ύφεση, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ιταλικών ναυτιλιακών εταιρειών είναι υπό αναδιάρθρωση».
Σημείωσε δε, ότι οι δύο μεγαλύτερες τράπεζες της Ιταλίας, η Unicredit και η Intesa Sanpaolo, έχουν κάτι παραπάνω από το μισό της συνολικής χρηματοοικονομικής έκθεσης των Ιταλών πλοιοκτητών (7 δισ. δολάρια σε σύνολο 13 δισ. δολαρίων).
Τόνισε μάλιστα, ότι οι Ιταλοί πλοιοκτήτες εμφανίζονται μέχρι στιγμής απρόθυμοι στο να πωληθούν τα δάνειά τους σε hedge funds με ένα εξαιρετικά μειωμένο επιτόκιο.
Σύμφωνα με Autuori, τα hedge funds συνήθως ζητούν έκπτωση κατά μέσο όρο 40% της λογιστικής αξίας των Ιταλικών ναυτιλιακών δανείων,
επικαλούμενα τους υψηλότερους κινδύνους χρεοκοπίας και τις πιθανές μεγαλύτερες δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν, όταν θα προσφύγουν στα
δικαστήρια για να αποζημιωθούν.
«Παρ’ όλα αυτά» όπως είπε «επενδυτικά κεφάλαια φαινόταν να ενδιαφέρονται για την αγορά ιταλικών μη εξυπηρετούμενων δανείων και έχουν στρέψει την προσοχή τους στα κατ’ εκτίμηση ύψους 13 δισ. δολαρίων των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων, που κατέχονται από ιταλικές τράπεζες».
Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί τέτοιου είδους συναλλαγές μη εξυπηρετούμενων δανείων της Ιταλικής ναυτιλίας ύψους περίπου 684
εκατομμυρίων δολαρίων, με την Pillarstone Italy να επενδύει 281 εκατομμύρια δολάρια, την Goldman Sachs 206 εκατομμύρια δολάρια, την Deutsche Bank 193 εκατομμύρια δολάρια και την Bank of America Merrill Lynch 3,8 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Autuori τόνισε επίσης, ότι σήμερα υπάρχει ένα χάσμα τιμών περίπου 20% μεταξύ των πωλητών μη εξυπηρετούμενων δανείων και των αγοραστών, που οφείλεται σε παράγοντες, όπως η αναποτελεσματικότητα του ιταλικού δικαστικού συστήματος και η αδυναμία του να φέρει εις πέρας γρήγορα
ιδιωτικές πωλήσεις.
www.worldenergynews.gr