Στα χνάρια της Κίνας οδεύει η Ινδία, με αιχμή τη ραγδαία αύξηση των εξαγωγών
Ξεχάστε την Κίνα.
Η Ινδία είναι το next big thing στην αγορά πετρελαίου, με «οδηγό» την αύξηση των εξαγωγών, κυρίως στην κατηγορία των Long Range τάνκερ, όπως προκύπτει από την ανάλυση της Capital Link.
Κατά το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, η Κίνα υπήρξε η ατμομηχανή της αυξημένης ζήτησης πετρελαίου, καθώς τα κατασκευαστικά projects και η «έκρηξη» της μεταποιητικής βιομηχανίας, σε συνδυασμό με την άνοδο της μεσαίας τάξης, οδήγησαν σε μια double - digit ανάπτυξη της ενεργειακής ζήτησης, σημειώνει η Capital Link στην ανάλυσή της.
Πλέον η Ινδία βρίσκεται δυνητικά στην αρχή μιας ανάλογης πορείας.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3-4 ετών, η σημαντική ικανότητα διύλισης της Ινδίας, οδήγησε στην ισχυρή ανάπτυξη των εξαγωγών πετρελαϊκών προϊόντων.
Σε αντίθεση με την Κίνα, αυτή η νέα ικανότητα διύλισης αρχικά ήταν προσανατολισμένη στον τομέα των εξαγωγών και όχι τόσο στην εγχώρια ζήτηση, υπογραμμίζουν οι αναλυτές.
Τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της Ινδίας είναι ιδιωτικά, γεγονός που τονίστηκε όταν ανακοινώθηκε η πώληση της Essar Oil στην κοινοπραξία Rosneft - Tafigura - United Capital Partners.
Τα στατιστικά καταδεικνύουν ότι η παραγωγή των διυλιστηρίων της Ινδίας σε νάφθα, καύσιμα, diesel, καύσιμα αεριωθούμενων, αυξήθηκε από τα 3,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2010 σε 5,2 εκατ. βαρέλια το 2016, με την ετήσια αύξηση να διαμορφώνεται στο 8,1
Αύξηση των εξαγωγών στην αγορά των Long Range τάνκερ
Κατά τη διάρκεια της εξαετίας 2010-2016 η εγχώρια ζήτηση για τα παραπάνω εμπορεύματα αυξήθηκε στα 2,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως (+5,5%), οδηγώντας σε ενίσχυση των εξαγωγών από τα 0,6 εκατ. βαρέλια στα 1,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Η Ινδία ξεπέρασε την Κίνα στην αύξηση της ζήτησης το 2016.
Στην Κίνα η ζήτηση για «καθαρά» προϊόντα υποχώρησε κατά 0,5% στα 7,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα, την ώρα που η ζήτηση στην Ινδία αυξήθηκε κατέγραψε άλμα 8,6% στα 2,7 εκατ. βαρέλια.
«Οδηγός» της αύξησης για τη ζήτηση clean commodities στην Ινδία το 2016, υπήρξε η βενζίνη, λόγω των ισχυρών πωλήσεων οχημάτων στη χώρα.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του ινδικού Τύπου, η ζήτηση στην Ινδία επιβραδύνθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016, ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο αν πρόκειται για μια συγκυριακή πτώση ή το ξεκίνημα μιας επιβράδυνσης.
Τα μεσαία αποστάγματα (κηροζίνη, καύσιμα αεριωθούμενων, diesel), αποτελούν το κύριο εξαγώγιμο προϊόν της Ινδίας.
Το 2015 οι εξαγωγές υποχώρησαν προσωρινά, μετά την απελευθέρωση των τιμών στο diesel τον Οκτώβριο του 2014 από την Ινδία, γεγονός που βελτίωσε την ανταγωνιστικότητα των ιδιωτικών διυλιστηρίων έναντι των κρατικών.
Όσον αφορά τα Long Range τάνκερ της Ινδίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyds Shipping Intelligence, στο εννεάμηνο του 2016, εξήγαγαν 25,2 εκατ. τόνους εμπορευμάτων, έναντι 21,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Οι κυριότεροι προορισμοί των εξαγωγών ήταν οι χώρες της Ασίας, ακολουθεί η Μέση Ανατολή και στη συνέχεια οι χώρες της Μεσογείου.
Αιχμή τα ιδιωτικά διυλιστήρια
Μέχρι στιγμής οι εξαγωγές προϊόντων δεν έχουν δεχθεί πλήγμα από την αύξηση της εγχώριας ζήτησης, καθώς η παραγωγή στα διυλιστήρια την έχει ξεπεράσει, όπως σημειώνουν οι αναλυτές της Capital Link.
Ενώ τα κρατικά διυλιστήρια της Κίνας επεκτάθηκαν προκειμένου να ικανοποιήσουν την εγχώρια ζήτηση, τα ιδιωτικά διυλιστήρια της Ινδίας εστίασαν στις ισχυρές εξαγωγές.
Όπως εκτιμά η Capital Link, οι ξένοι επενδυτές που απέκτησαν την Essar Oil, αναμένεται να στηρίξουν την επέκταση των διυλιστηρίων, γεγονός που θα στηρίξει την αγορά των Long Range τάνκερ.
Επίσης ωφελημένη από την επένδυση μπορεί να βγει και η αγορά Suezmax, εάν η Rosneft αποφασίσει να κάνει χρήση ρωσικού αργού πετρελαίου για τα διυλιστήρια της Essar.
Ωστόσο, εάν η Rosneft αυξήσει τις προμήθειες από τη Βενεζουέλα, η αγορά VLCC θα αποκομίσει σημαντικά οφέλη.
Μαρία Παπαδάτου
www.worldenergynews.gr
Η Ινδία είναι το next big thing στην αγορά πετρελαίου, με «οδηγό» την αύξηση των εξαγωγών, κυρίως στην κατηγορία των Long Range τάνκερ, όπως προκύπτει από την ανάλυση της Capital Link.
Κατά το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, η Κίνα υπήρξε η ατμομηχανή της αυξημένης ζήτησης πετρελαίου, καθώς τα κατασκευαστικά projects και η «έκρηξη» της μεταποιητικής βιομηχανίας, σε συνδυασμό με την άνοδο της μεσαίας τάξης, οδήγησαν σε μια double - digit ανάπτυξη της ενεργειακής ζήτησης, σημειώνει η Capital Link στην ανάλυσή της.
Πλέον η Ινδία βρίσκεται δυνητικά στην αρχή μιας ανάλογης πορείας.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 3-4 ετών, η σημαντική ικανότητα διύλισης της Ινδίας, οδήγησε στην ισχυρή ανάπτυξη των εξαγωγών πετρελαϊκών προϊόντων.
Σε αντίθεση με την Κίνα, αυτή η νέα ικανότητα διύλισης αρχικά ήταν προσανατολισμένη στον τομέα των εξαγωγών και όχι τόσο στην εγχώρια ζήτηση, υπογραμμίζουν οι αναλυτές.
Τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της Ινδίας είναι ιδιωτικά, γεγονός που τονίστηκε όταν ανακοινώθηκε η πώληση της Essar Oil στην κοινοπραξία Rosneft - Tafigura - United Capital Partners.
Τα στατιστικά καταδεικνύουν ότι η παραγωγή των διυλιστηρίων της Ινδίας σε νάφθα, καύσιμα, diesel, καύσιμα αεριωθούμενων, αυξήθηκε από τα 3,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2010 σε 5,2 εκατ. βαρέλια το 2016, με την ετήσια αύξηση να διαμορφώνεται στο 8,1
Αύξηση των εξαγωγών στην αγορά των Long Range τάνκερ
Κατά τη διάρκεια της εξαετίας 2010-2016 η εγχώρια ζήτηση για τα παραπάνω εμπορεύματα αυξήθηκε στα 2,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως (+5,5%), οδηγώντας σε ενίσχυση των εξαγωγών από τα 0,6 εκατ. βαρέλια στα 1,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Η Ινδία ξεπέρασε την Κίνα στην αύξηση της ζήτησης το 2016.
Στην Κίνα η ζήτηση για «καθαρά» προϊόντα υποχώρησε κατά 0,5% στα 7,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα, την ώρα που η ζήτηση στην Ινδία αυξήθηκε κατέγραψε άλμα 8,6% στα 2,7 εκατ. βαρέλια.
«Οδηγός» της αύξησης για τη ζήτηση clean commodities στην Ινδία το 2016, υπήρξε η βενζίνη, λόγω των ισχυρών πωλήσεων οχημάτων στη χώρα.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του ινδικού Τύπου, η ζήτηση στην Ινδία επιβραδύνθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016, ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο αν πρόκειται για μια συγκυριακή πτώση ή το ξεκίνημα μιας επιβράδυνσης.
Τα μεσαία αποστάγματα (κηροζίνη, καύσιμα αεριωθούμενων, diesel), αποτελούν το κύριο εξαγώγιμο προϊόν της Ινδίας.
Το 2015 οι εξαγωγές υποχώρησαν προσωρινά, μετά την απελευθέρωση των τιμών στο diesel τον Οκτώβριο του 2014 από την Ινδία, γεγονός που βελτίωσε την ανταγωνιστικότητα των ιδιωτικών διυλιστηρίων έναντι των κρατικών.
Όσον αφορά τα Long Range τάνκερ της Ινδίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyds Shipping Intelligence, στο εννεάμηνο του 2016, εξήγαγαν 25,2 εκατ. τόνους εμπορευμάτων, έναντι 21,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Οι κυριότεροι προορισμοί των εξαγωγών ήταν οι χώρες της Ασίας, ακολουθεί η Μέση Ανατολή και στη συνέχεια οι χώρες της Μεσογείου.
Αιχμή τα ιδιωτικά διυλιστήρια
Μέχρι στιγμής οι εξαγωγές προϊόντων δεν έχουν δεχθεί πλήγμα από την αύξηση της εγχώριας ζήτησης, καθώς η παραγωγή στα διυλιστήρια την έχει ξεπεράσει, όπως σημειώνουν οι αναλυτές της Capital Link.
Ενώ τα κρατικά διυλιστήρια της Κίνας επεκτάθηκαν προκειμένου να ικανοποιήσουν την εγχώρια ζήτηση, τα ιδιωτικά διυλιστήρια της Ινδίας εστίασαν στις ισχυρές εξαγωγές.
Όπως εκτιμά η Capital Link, οι ξένοι επενδυτές που απέκτησαν την Essar Oil, αναμένεται να στηρίξουν την επέκταση των διυλιστηρίων, γεγονός που θα στηρίξει την αγορά των Long Range τάνκερ.
Επίσης ωφελημένη από την επένδυση μπορεί να βγει και η αγορά Suezmax, εάν η Rosneft αποφασίσει να κάνει χρήση ρωσικού αργού πετρελαίου για τα διυλιστήρια της Essar.
Ωστόσο, εάν η Rosneft αυξήσει τις προμήθειες από τη Βενεζουέλα, η αγορά VLCC θα αποκομίσει σημαντικά οφέλη.
Μαρία Παπαδάτου
www.worldenergynews.gr