
Η σταθερά αυξανόμενη ανάγκη για περιβαλλοντικά βιώσιμες πηγές ενέργειας έκανε το ξύλο να αναδειχθεί ως μια απρόβλεπτη λύση για την ενέργεια πέρα από τις παραδοσιακές μεθόδους όπως το υδρογόνο και η ηλεκτρική ενέργεια.
Τα πλεονεκτήματα του CNF
Ερευνητές στην Ιαπωνία αναπτύσσουν ξυλοπολτό για να παράγουν ένα ελαφρύ, ανθεκτικό υλικό για χρήση για να αντικαταστήσουν την χρήση χάλυβα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το BBC ανέφερε ότι ο ξυλοπολτός που κατασκευάζεται από επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Κιότο μπορεί να γίνει 80% ελαφρύτερος και με ίση αντοχή με τον χάλυβα.
Οι νανοΐνες κυτταρίνης (CNFs), έχει παραχθεί από πολτό ξύλου που έχει υποστεί χημική επεξεργασία και οι νανοΐνες έχουν μετατραπεί σε πλαστικό. Το υβριδικό υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία για την παραγωγή εξαρτημάτων όπως καπό, προφυλακτήρες και πάνελ θυρών.
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των CNF είναι η ελαφριά και ανθεκτική σύνθεσή τους. Τα CNF ζυγίζουν το μισό βάρος του χάλυβα και είναι πέντε φορές πιο ανθεκτικά, καθιστώντας τα ιδανικά για τη μείωση του βάρους των οχημάτων γενικά. Η αναλογία βάρους προς αντοχή προσφέρει ασφάλεια στα οχήματα, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τη χρήση καυσίμου κατά τη λειτουργία.
Η χρήση CNF οδηγεί σε υψηλότερη οικονομία καυσίμου ως κύριο όφελος. Σύμφωνα με μελέτες του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, η μείωση του βάρους κατά 10% στα αυτοκίνητα οδηγεί σε αύξηση της οικονομίας καυσίμου κατά 8%. Τα CNF δημιουργούν ευκαιρίες για την ανάπτυξη πιο αποδοτικών και οικονομικά οχημάτων.
Τα CNF προσφέρουν ένα σύνολο θετικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η εφαρμογή υλικών με βάση το ξύλο μειώνει τη χρήση μετάλλων και πλαστικών επειδή οι περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις υπερβαίνουν αυτές των προϊόντων ξύλου. Η ενσωμάτωση των CNF στη διαδικασία κατασκευής οχημάτων επιτρέπει στους κατασκευαστές να καθιερώνουν βιώσιμες πρακτικές παράλληλα με τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, δημιουργώντας έτσι ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέλλον.
Το καινοτόμο έργο αντιπροσωπεύει αυτό που μπορεί να γίνει η τυπική μέθοδος κατασκευής αυτοκινήτων.
Τα ζητήματα
Αν και οι δυνατότητες για προϊόντα με βάση το ξύλο είναι τεράστιες, υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν. Ένα από αυτά είναι εάν οι κατασκευαστές ανταλλακτικών μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή ξύλου ή οργανικού υλικού κατ' όγκο ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των γραμμών συναρμολόγησης αυτοκινήτων.
Το μοντέλο της αλυσίδας εφοδιασμού που χρησιμοποιείται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας απαιτεί έγκαιρη και αξιόπιστη παράδοση ανταλλακτικών, κάτι που θα μπορούσε να είναι δύσκολο για αναδυόμενα υλικά όπως τα CNF.
Τα προϊόντα με βάση το ξύλο πρέπει να ανταγωνίζονται με πιο εμπορικά καθιερωμένα ελαφριά υλικά, όπως ανθρακονήματα και αλουμίνιο. Και τα δύο αυτά υλικά χρησιμοποιούνται ήδη εκτενώς στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και έχουν καθιερώσει ιστορικά επιδόσεων. Τα ειδικά χαρακτηριστικά των CNF, όπως η αναλογία αντοχής προς βάρος και των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων, τα τοποθετούν ως μια κατάλληλη εναλλακτική λύση που αξίζει να διερευνηθεί.
Η μελλοντική παραγωγή πράσινης ενέργειας και αυτοκινήτων δείχνει πολλά υποσχόμενες δυνατότητες μέσω της χρήσης νανοϊνών κυτταρίνης ως υλικά που προέρχονται από ξύλο. Η ισχύς και η ελαφρότητα των CNF επιτρέπουν στις ερευνητικές ομάδες και τους παραγωγούς να αναπτύξουν οχήματα που καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα, ενώ παράλληλα μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Αν και τα οφέλη της παραγωγής και η οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας αυτών των προϊόντων παρουσιάζουν προκλήσεις, το ξύλο παραμένει μια ελκυστική ενεργειακή εναλλακτική για τις μελλοντικές γενιές, επειδή τα πλεονεκτήματά του υπερτερούν κατά πολύ των προκλήσεων. Οι τεχνολογίες που βασίζονται στο ξύλο δείχνουν ενδείξεις ανάπτυξης ώστε να γίνουν κεντρικά στοιχεία που επιτρέπουν βιώσιμες περιβαλλοντικές πρακτικές για το επερχόμενο μέλλον.
www.worldenergynews.gr