Ενέργεια

Η βιομηχανία ζητάει από τον Jørgensen σχέδιο δράσης για τις πρώτες 100 ημέρες

Η βιομηχανία ζητάει από τον Jørgensen σχέδιο δράσης για τις πρώτες 100 ημέρες

Η Συμμαχία Ηλεκτρισμού θέλει η Επιτροπή να θέσει έναν άμεσο στόχο ηλεκτροδότησης τουλάχιστον 35% της τελικής ζήτησης ενέργειας έως το 2030 και τουλάχιστον 50% έως το 2040 (euractiv)

Η Συμμαχία Ηλεκτρισμού προτρέπει τον Dan Jørgensen (Ευρωπαίος Επίτροπος για την Ενέργεια και τη Στέγαση), να δημοσιεύσει το Σχέδιο Δράσης Ηλεκτρισμού κατά τις πρώτες 100 ημέρες στην εξουσία του.

Η Συμμαχία (συνασπισμός ενώσεων που ζητούν να αναγνωριστεί η ηλεκτρική ενέργεια ως ο βασικός φορέας ενέργειας για μια αποτελεσματική και απελευθερωμένη Ευρώπη), θέλει η Επιτροπή να θέσει έναν άμεσο στόχο ηλεκτροδότησης τουλάχιστον 35% της τελικής ζήτησης ενέργειας έως το 2030 σε επίπεδο ΕΕ και τουλάχιστον 50% έως το 2040.

Αυτό δεν είναι εύκολο κατόρθωμα, δεδομένου ότι το ποσοστό ηλεκτροδότησης της Ευρώπης είναι εδώ και καιρό στάσιμο και διαμορφώθηκε στο 22,8% το 2020.

 

Δηλώσεις

Η Walburga Hemetsberger (πρόεδρος της Electrification Alliance), δήλωσε στο Euractiv: «Η ηλεκτροκίνηση ενισχύει το ενεργειακό σύστημα διευκολύνοντας την ενσωμάτωση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, μειώνοντας την ένταση του άνθρακα σε όλους τους τομείς και περιορίζοντας τη συνολική σπατάλη ενέργειας, που σχετίζεται, μεταξύ άλλων, με την αναποτελεσματικότητα των διαδικασιών μετατροπής».

Η Arianna Vitali Roscini (Γενική Γραμματέας του Συνασπισμού για την Εξοικονόμηση Ενέργειας), είπε ότι για να επιτευχθεί κλιματική ουδετερότητα, το ενεργειακό σύστημα της ΕΕ πρέπει να ηλεκτροδοτηθεί σταδιακά.

 

Η ηλεκτροδότηση προάγει τους κλιματικούς στόχους

Σε μια νέα έκθεση, το Σχέδιο Ρυθμιστικής Βοήθειας (RAP) ανέφερε ότι η ηλεκτροδότηση συμβάλλει στους στόχους της κλιματικής πολιτικής αντικαθιστώντας τα καύσιμα που βλάπτουν το περιβάλλον με καθαρότερη ηλεκτρική ενέργεια και μειώνει τη συνολική κατανάλωση ενέργειας.

Ενώ η ηλεκτροδότηση σημαίνει ότι οι άνθρωποι πρέπει να αγοράζουν νέο εξοπλισμό που τροφοδοτείται από ηλεκτρική ενέργεια σε αντίθεση με τις τεχνολογίες καύσης, το μεγαλύτερο μέρος αυτού του εξοπλισμού είναι ήδη στην αγορά.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), περισσότερα από ένα στα πέντε αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το 2023 ήταν ηλεκτρικά. Οι αντλίες θερμότητας έχουν επίσης παρατηρηθεί να αντικαθιστούν τους λέβητες που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα.

Ωστόσο, το RAP τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας είναι πιθανό να αυξηθούν λόγω των επενδύσεων που απαιτούνται για τη διατήρηση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ οι οποίες θα μπορούσαν να φτάσουν περίπου τα 500 δισεκατομμύρια ευρώ, περισσότερο από το συνολικό ΑΕΠ της Αυστρίας.

Ταυτόχρονα, ο ορισθείς Επίτροπος Jørgensen έχει επιφορτιστεί να μειώσει τις τιμές της ενέργειας.  

Η Sabine Erlinghagen (Διευθύνουσα Σύμβουλος της Siemens Grid Software), είπε πρόσφατα στο Euractiv ότι για να συμβαδίσει με την πορεία της ΕΕ προς την ηλεκτροκίνηση, η χωρητικότητα του δικτύου των χωρών της ΕΕ πρέπει να διπλασιαστεί μέσα στα επόμενα 12 χρόνια (το θεωρεί αδύνατο), δεδομένου ότι χρειάστηκαν 100 χρόνια για να κατασκευαστεί το πλέγμα που έχει τώρα η Ευρώπη.

Προτροπή στην ΕΕ

Σε μια νέα έκθεση, ο Συνασπισμός για την Εξοικονόμηση Ενέργειας σημείωσε ότι με τα πολυάριθμα νομισματικά και μη οφέλη των μέτρων από την πλευρά της ζήτησης, η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να διασφαλίσει ότι οποιαδήποτε άσκηση σχεδιασμού του μελλοντικού ενεργειακού συστήματος, (συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης της ηλεκτροδότησης), πρέπει να ενσωματώσει πλήρως τις λύσεις ενεργειακής απόδοσης και να τις αποτιμήσει και να τις αξιοποιήσει σωστά.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης