Η αυξανόμενη ένταση το θέτει σε κίνδυνο την τροφοδοσία σύμφωνα με τηνΑυστραλιανή τράπεζα ANZ
Η τιμή πρώτου μήνα του LNG στην Ευρώπη ενισχύθηκε σε νέο υψηλό ενός έτους, με πιθανές διακοπές εφοδιασμού που θα μπορούσαν να δουν τον ανταγωνισμό για αποστολές «να αυξηθεί απότομα τους επόμενους μήνες», ανακοίνωσε η Αυστραλιανή τράπεζα ANZ.
Η τιμή εκφόρτωσης για το LNG που παραδόθηκε από πλοίο στη βορειοδυτική Ευρώπη τον Δεκέμβριο αυξήθηκε κατά 0,10 δολ. και υπολογίστηκε τελευταία αργά τη Δευτέρα σε 14,25 USD/MMbtu (46,08 EUR/MWh), το υψηλότερο επίπεδο από τις 9 Νοεμβρίου 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Spark Commodities.
Το βασικό συμβόλαιο πρώτου μήνα στο ολλανδικό TTF, το οποίο επίσης διαμορφώθηκε στο υψηλότερο επίπεδο σε σχεδόν ένα χρόνο στα 46,90 EUR/MWh (14,50 USD/MMbtu) τη Δευτέρα εν μέσω γεωπολιτικών ανησυχιών που σχετίζονται με τη Ρωσία και χαμηλότερες θερμοκρασίες.
Οι ευρωπαϊκές τιμές έχουν αυξηθεί από την περασμένη εβδομάδα, όταν η αυστριακή OMV προειδοποιήθηκε για πρώτη φορά από τη ρωσική Gazprom ότι θα μπορούσε να μειώσει τις προμήθειες της λόγω διαφωνίας πληρωμών, η οποία υλοποιήθηκε το Σάββατο, αν και οι συνολικές ροές παρέμειναν ελάχιστα αλλαγμένες καθώς άλλοι αγοραστές παρέλαβαν το φυσικό αέριο.
Αυξάνονται οι εντάσεις
«Προς το παρόν, η Gazprom συνεχίζει να στέλνει φυσικό αέριο σε άλλα μέρη της Ευρώπης, αλλά η αυξανόμενη ένταση το θέτει σε κίνδυνο», επεσήμανε η ANZ.
Οι αναλυτές έχουν στρέψει την προσοχή τους στην κλιμάκωση του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, με στόχο την ενέργεια, μετά τη χρήση πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς που προμήθευσαν οι ΗΠΑ από το Κίεβο.
Η Ευρώπη προετοιμάζεται επίσης για χαμηλές θερμοκρασίες που θα αυξήσουν τη ζήτηση για καύση φυσικού αερίου, ανέφερε αργά χθες η Montel.
Οι ασιατικές τιμές αντέδρασαν τελικά και διέγραψαν το ευρωπαϊκό premium στις παραδόσεις Ιανουαρίου, με τις τιμές LNG του πρώτου μήνα στον δείκτη αναφοράς JKM να διαμορφώνονται τη Δευτέρα στα 47,37 EUR/MWh, που ήταν οριακά υψηλότερη από την αντίστοιχη στο TTF .
Πολλά πλοία LNG είχαν πρόσφατα εκτραπεί από τους αρχικούς προορισμούς τους στην Ασία προς την Ευρώπη, ανέφερε η Montel τη Δευτέρα.
Ωστόσο, η Ευρώπη παραμένει ο πιο κερδοφόρος προορισμός για τα χειμερινά φορτία των ΗΠΑ, όταν συμπεριληφθούν το κόστος μεταφοράς και άλλα έξοδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Spark.