Ενέργεια

Ο νηογνώμονας των ΗΠΑ ερευνά τις δυνατότητες των πυρηνικών σε μεταφορέα LNG

Ο νηογνώμονας των ΗΠΑ ερευνά τις δυνατότητες των πυρηνικών σε μεταφορέα LNG

Νέα έκθεση του ABS στοχεύει να παρέχει πληροφορίες για τη διαχείριση θερμότητας και ενέργειας σε φορέα υγροποιημένου φυσικού αερίου

Ο νηογνώμονας των ΗΠΑ American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε μια νέα έκθεση που υπογραμμίζει τις δυνατότητες της πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω μιας μελέτης ενός μικρού αρθρωτού αντιδραστήρα (SMR) σε έναν τυπικό φορέα LNG.

Η μελέτη που παραγματοποιήθηκε από τον ABS και την Herbert Engineering Corporation (HEC) εξετάζει τον μετασχηματιστικό αντίκτυπο ενός αντιδραστήρα υψηλής θερμοκρασίας, αερόψυκτου αντιδραστήρα (HTGR) στο σχεδιασμό, τη λειτουργία και τις εκπομπές ενός φορέα LNG 145.000 κυβικών μέτρων (cbm).


Στόχοι μελέτης

Σχεδιασμένη για να βοηθήσει τη βιομηχανία να αποκτήσει καλύτερη εικόνα σχετικά με τη σκοπιμότητα και τις επιπτώσεις της πυρηνικής πρόωσης στην ασφάλεια και να υποστηρίξει μελλοντικά αναπτυξιακά έργα, η μελέτη στοχεύει να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη διαχείριση θερμότητας και ενέργειας, τη θωράκιση, την κατανομή βάρους και άλλα χαρακτηριστικά σχεδιασμού για ένα φορέα LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) με πυρηνική πρόωση.

Ένας από τους στόχους αυτής της μελέτης ήταν επίσης ο εντοπισμός θεμάτων σχεδιασμού που θα ενημερώσουν την ανάπτυξη μελλοντικών κανόνων.


Διαπιστώσεις της μελέτης

Σύμφωνα με τον ABS, η μελέτη διαπίστωσε ότι η τεχνολογία HTGR επέτρεπε μεγαλύτερες ταχύτητες διέλευσης και πρόσφερε λειτουργίες μηδενικών εκπομπών χωρίς την απαίτηση ανεφοδιασμού. Ωστόσο, η τεχνολογία HTGR θα πρέπει να αντικαθίσταται περίπου κάθε 6 χρόνια.

Έδειξε ότι ένας πυρηνικά προωθούμενος φορέας LNG θα είχε συγκεκριμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, με αντιδραστήρες τοποθετημένους στο πίσω μέρος του σκάφους και μπαταρίες μπροστά από τη θέση που καταλαμβάνουν οι δεξαμενές καυσίμου στα τρέχοντα πλοία και ένα ενισχυμένο κύτος. Δεδομένων των περιορισμών σχεδιασμού, η τεχνολογία HTGR θα ήταν κατάλληλη μόνο για μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς LNG, εξήγησε η ABS.

«Ενώ αυτή η τεχνολογία είναι καλά κατανοητή στη στεριά, η προσαρμογή της για θαλάσσια εφαρμογή είναι ακόμα στην αρχή.

Ωστόσο, αυτή η μελέτη και η άλλη έρευνα που πραγματοποιήσαμε υπογραμμίζουν ξεκάθαρα τις σημαντικές δυνατότητές της να αντιμετωπίσει όχι μόνο την πρόκληση των εκπομπών ρύπων της ναυτιλίας, αλλά και να προσφέρει μια σειρά από άλλα λειτουργικά πλεονεκτήματα στον κλάδο.

Ο ABS έχει δεσμευτεί να βοηθήσει τη βιομηχανία να αξιολογήσει την καταλληλότητά του για χρήση σε διάφορες περιπτώσεις χρήσης και οι μεταφορείς LNG είναι μόνο μία από μια σειρά πιθανών εφαρμογών που διερευνούμε», δήλωσε ο Patrick Ryan (Ανώτερος Αντιπρόεδρος και Διευθυντής Τεχνολογίας του ABS).

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο ABS κυκλοφόρησε (όπως λέγεται), τους πρώτους ολοκληρωμένους κανόνες της βιομηχανίας για πλωτούς πυρηνικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής σε ένα φόρουμ για τους ηγέτες της πυρηνικής βιομηχανίας που πραγματοποιήθηκε από κοινού με το Εθνικό Εργαστήριο του Αϊντάχο (INL) στα κεντρικά γραφεία του ABS στο Τέξας.

Μαζί με την HEC, ο νηογνώμονας δημοσίευσε επίσης μια λεπτομερή μελέτη που μοντελοποιεί το σχεδιασμό, τη λειτουργία και τις εκπομπές ενός πλωτού πυρηνικού σταθμού ηλεκτροπαραγωγής.

 

Μελέτη των HEC και ABS για τις συνέπειες της πυρηνικής πρόωσης

Το 2023, η HEC και ο ABS παρουσίασαν μια μελέτη σχετικά με τον αντίκτυπο της πυρηνικής πρόωσης στον σχεδιασμό, τη λειτουργία και το προφίλ εκπομπών δύο τύπων πλοίων, ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 14.000 TEU και ενός δεξαμενόπλοιου Suezmax χωρητικότητας 157.000 DWT.

Αυτή η μελέτη διαπίστωσε ότι η υιοθέτηση προηγμένων πυρηνικών αντιδραστήρων σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 14.000 TEU θα εξαλείψει βασικά την ανάγκη ανεφοδιασμού του πλοίου κατά τη διάρκεια ολόκληρης της 25ετούς ζωής του.

Στο σκάφος Suezmax, η μελέτη διαπίστωσε ότι η προσθήκη 4 μικροαντιδραστήρων θερμικών αγωγών ισχύος 5 MW, ενώ μειώνεται η χωρητικότητα φορτίου, θα αύξανε τις επιχειρησιακές ταχύτητες και θα απαιτούσε ανεφοδιασμό μόνο μία φορά κατά τη διάρκεια της 25ετούς ζωής του. Αμφότερα τα σκάφη θα εκπέμπουν μηδενικό CO2.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης