Το ΠΑΣΟΚ προτείνει με την τροπολογία την εξαίρεση των ΟΤΑ α και β βαθμού από τη νέα ρύθμιση ώστε να δύνανται να λαμβάνουν τις Προσφορές Σύνδεσης ή τις σχετικές Συμβάσεις Σύνδεσης για Σταθμούς για αυτοκατανάλωση με Ενεργειακό Συμψηφισμό και με Εικονικό Ενεργειακό Συμψηφισμό
Τροπολογία επί του νομοσχεδίου του ΥΠΕΝ «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων» κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ σχετικά με την επαναφορά της δυνατότητας σύνδεσης των δήμων και των περιφερειών για σταθμούς για αυτοκατανάλωση με Ενεργειακό Συμψηφισμό και Εικονικό Ενεργειακό Συμψηφισμό.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με το Ν 5037/2023, οι δήμοι υπέστησαν την αιφνιδιαστική κατάργηση της δυνατότητας υλoποίησης έργων εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού από δημοτικές ενεργειακές κοινότητες, αφήνοντας μόνο την επιλογή της υλοποίησης έργων με ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό (netbilling). Παρέμενε όμως η δυνατότητα υλοποίησης έργων εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού από τους ΟΤΑ α και β βαθμού.
Με τη ρύθμιση της παραγράφου 10, του άρθρου 28 του παρόντος νομοσχεδίου, προβλέπεται από 31/10/24 οι αρμόδιοι Διαχειριστές να χορηγούν Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης ή Συμβάσεις Σύνδεσης για Γνωστοποιούμενους Σταθμούς για αυτοκατανάλωση αποκλειστικά με ταυτοχρονισμένο και εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό.
Ωστόσο η επιλογή του netbilling δεν είναι εξίσου ωφέλιμη από οικονομικής πλευράς, εφόσον αφορά μόνο στο ποσοστό της παραγόμενης ενέργειας που ιδιοκαταναλώνεται σε πραγματικό χρόνο. Επομένως ο Εικονικός Ενεργειακός Συμψηφισμός έχει πολύ μεγαλύτερο όφελος για τους δήμους που έχουν μεγάλες καταναλώσεις και τις βραδινές ώρες (λόγω του οδικού φωτισμού) που δεν παράγεται ενέργεια, αφού μπορούν να συμψηφίζουν το σύνολο της κατανάλωσης τους και να «αποθηκεύουν» την ενέργεια που δεν ιδιοκαταναλώνουν στο δίκτυο για διάστημα έως 3 ετών.
Το ΠΑΣΟΚ προτείνει με την τροπολογία την εξαίρεση των ΟΤΑ α και β βαθμού από τη νέα ρύθμιση ώστε να δύνανται να λαμβάνουν τις Προσφορές Σύνδεσης ή τις σχετικές Συμβάσεις Σύνδεσης για Σταθμούς για αυτοκατανάλωση με Ενεργειακό Συμψηφισμό και με Εικονικό Ενεργειακό Συμψηφισμό.
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων», η παρ.10 του άρθρου 28 τροποποιείται ως εξής:
Άρθρο 28
Από την 31η Οκτωβρίου 2024 οι αρμόδιοι Διαχειριστές χορηγούν Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης ή Συμβάσεις Σύνδεσης για Γνωστοποιούμενους Σταθμούς για αυτοκατανάλωση αποκλειστικά με ταυτοχρονισμένο και εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό, με εξαίρεση Σταθμούς που κατατίθενται αποκλειστικά από ΟΤΑ α και β βαθμού, οι οποίοι δύναται να κατατίθενται με Ενεργειακό Συμψηφισμό και με Εικονικό Ενεργειακό Συμψηφισμό. Οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στους αρμόδιους Διαχειριστές για την εγκατάσταση σταθμών του άρθρου 14Α, εξετάζονται αυτεπάγγελτα από τους Διαχειριστές ως αιτήσεις για αυτοκατανάλωση με ταυτοχρονισμένο και εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό κατά περίπτωση, με εξαίρεση αιτήσεις για σταθμούς που υποβάλλονται σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 11 του άρθρου 97 του ν. 4951/2022 (Α’ 129) για τους οποίους εξακολουθούν να χορηγούνται Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης ή Συμβάσεις Σύνδεσης για Γνωστοποιημένους Σταθμούς ως αιτήσεις του άρθρου 14Α και τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από ΟΤΑ α και β Βαθμού.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με το Ν 5037/2023, οι δήμοι υπέστησαν την αιφνιδιαστική κατάργηση της δυνατότητας υλoποίησης έργων εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού από δημοτικές ενεργειακές κοινότητες, αφήνοντας μόνο την επιλογή της υλοποίησης έργων με ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό (netbilling). Παρέμενε όμως η δυνατότητα υλοποίησης έργων εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού από τους ΟΤΑ α και β βαθμού.
Με τη ρύθμιση της παραγράφου 10, του άρθρου 28 του παρόντος νομοσχεδίου, προβλέπεται από 31/10/24 οι αρμόδιοι Διαχειριστές να χορηγούν Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης ή Συμβάσεις Σύνδεσης για Γνωστοποιούμενους Σταθμούς για αυτοκατανάλωση αποκλειστικά με ταυτοχρονισμένο και εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό.
Ωστόσο η επιλογή του netbilling δεν είναι εξίσου ωφέλιμη από οικονομικής πλευράς, εφόσον αφορά μόνο στο ποσοστό της παραγόμενης ενέργειας που ιδιοκαταναλώνεται σε πραγματικό χρόνο. Επομένως ο Εικονικός Ενεργειακός Συμψηφισμός έχει πολύ μεγαλύτερο όφελος για τους δήμους που έχουν μεγάλες καταναλώσεις και τις βραδινές ώρες (λόγω του οδικού φωτισμού) που δεν παράγεται ενέργεια, αφού μπορούν να συμψηφίζουν το σύνολο της κατανάλωσης τους και να «αποθηκεύουν» την ενέργεια που δεν ιδιοκαταναλώνουν στο δίκτυο για διάστημα έως 3 ετών.
Το ΠΑΣΟΚ προτείνει με την τροπολογία την εξαίρεση των ΟΤΑ α και β βαθμού από τη νέα ρύθμιση ώστε να δύνανται να λαμβάνουν τις Προσφορές Σύνδεσης ή τις σχετικές Συμβάσεις Σύνδεσης για Σταθμούς για αυτοκατανάλωση με Ενεργειακό Συμψηφισμό και με Εικονικό Ενεργειακό Συμψηφισμό.
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων», η παρ.10 του άρθρου 28 τροποποιείται ως εξής:
Άρθρο 28
Από την 31η Οκτωβρίου 2024 οι αρμόδιοι Διαχειριστές χορηγούν Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης ή Συμβάσεις Σύνδεσης για Γνωστοποιούμενους Σταθμούς για αυτοκατανάλωση αποκλειστικά με ταυτοχρονισμένο και εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό, με εξαίρεση Σταθμούς που κατατίθενται αποκλειστικά από ΟΤΑ α και β βαθμού, οι οποίοι δύναται να κατατίθενται με Ενεργειακό Συμψηφισμό και με Εικονικό Ενεργειακό Συμψηφισμό. Οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στους αρμόδιους Διαχειριστές για την εγκατάσταση σταθμών του άρθρου 14Α, εξετάζονται αυτεπάγγελτα από τους Διαχειριστές ως αιτήσεις για αυτοκατανάλωση με ταυτοχρονισμένο και εικονικό ταυτοχρονισμένο συμψηφισμό κατά περίπτωση, με εξαίρεση αιτήσεις για σταθμούς που υποβάλλονται σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 11 του άρθρου 97 του ν. 4951/2022 (Α’ 129) για τους οποίους εξακολουθούν να χορηγούνται Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης ή Συμβάσεις Σύνδεσης για Γνωστοποιημένους Σταθμούς ως αιτήσεις του άρθρου 14Α και τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από ΟΤΑ α και β Βαθμού.
www.worldenergynews.gr