Η αγορά των ακριβότερων ηλεκτρικών οχημάτων - κυρίως SUV των κατηγοριών C και D - παρουσιάζει εκρηκτική άνοδο, αυξάνοντας το μερίδιό τους από 28% το 2020 σε 64% το 2024
Η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη αυξήθηκε από περίπου 40.000 ευρώ το 2020 σε 45.000 ευρώ σήμερα, σημειώνοντας άνοδο περίπου 11%, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E).
Η ανάλυση εστίασε στις γερμανικές μάρκες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν σημαντικό τμήμα των πωλήσεων EV στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η αγορά των ακριβότερων ηλεκτρικών οχημάτων - κυρίως SUV των κατηγοριών C και D - παρουσιάζει εκρηκτική άνοδο, αυξάνοντας το μερίδιό τους από 28% το 2020 σε 64% το 2024.
Μάλιστα, γερμανικές εταιρείες όπως η Mercedes και η BMW ακολούθησαν πιο επιθετική πολιτική τιμών, καταγράφοντας αυξήσεις έως και 55% και 50% αντίστοιχα. Αντίθετα, η Volvo και η Stellantis προσφέρουν προσιτές επιλογές, με μείωση τιμών κατά 31% και 4% αντίστοιχα.
Παρά την αυξανόμενη ζήτηση, η τιμή παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο για πολλούς καταναλωτές. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 57% των Ευρωπαίων δηλώνει ανοιχτό στην ιδέα να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα, αν και θα προτιμούσε τιμές γύρω στα 20.000 ευρώ.
Ταυτόχρονα, έρευνα της YouGov έδειξε ότι το 35% των Ευρωπαίων σκέφτεται να αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο εντός του επόμενου έτους, αρκεί να υπάρξουν επιλογές γύρω στις 25.000 ευρώ.
Η μείωση του κόστους των μπαταριών έχει συμβάλλει στη μείωση των τιμών παραγωγής. Στην Ευρώπη, η τιμή των μπαταριών έπεσε κατά 33% από το 2020, φτάνοντας στα 140 δολάρια/kWh, ενώ στην Κίνα η τιμή αγγίζει τα 49 δολάρια/kWh.
Ωστόσο, η διατήρηση των τιμών των EV σε υψηλά επίπεδα συνδέεται με την κερδοφορία των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες προτίμησαν να επενδύσουν σε μεγαλύτερα και πολυτελή μοντέλα, αντί για προσιτά οχήματα μαζικής παραγωγής.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατανοήσει αυτή τη δυναμική και προωθεί μικρότερα και πιο προσιτά μοντέλα, κατακτώντας μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη.
Παρά την αύξηση της παραγωγής, οι υψηλές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων συντηρούν τα κέρδη των εταιρειών, παρόλο που η μειωμένη ζήτηση από την πλευρά των καταναλωτών αντικατοπτρίζει την απροθυμία τους να επενδύσουν σε ακριβότερα EV.
Με στόχο την κάλυψη των νέων στόχων εκπομπών της Ε.Ε. για το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα στραφούν αναγκαστικά σε πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα, με τιμές κάτω των 25.000 ευρώ.
Αυτή η στροφή θα διευκολύνει την πρόσβαση σε EV στα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, ενώ θα επιτρέψει στις εταιρείες να ανταποκριθούν στα κριτήρια πωλήσεων και βιώσιμης ανάπτυξης.
Η ανάλυση εστίασε στις γερμανικές μάρκες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν σημαντικό τμήμα των πωλήσεων EV στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η αγορά των ακριβότερων ηλεκτρικών οχημάτων - κυρίως SUV των κατηγοριών C και D - παρουσιάζει εκρηκτική άνοδο, αυξάνοντας το μερίδιό τους από 28% το 2020 σε 64% το 2024.
Μάλιστα, γερμανικές εταιρείες όπως η Mercedes και η BMW ακολούθησαν πιο επιθετική πολιτική τιμών, καταγράφοντας αυξήσεις έως και 55% και 50% αντίστοιχα. Αντίθετα, η Volvo και η Stellantis προσφέρουν προσιτές επιλογές, με μείωση τιμών κατά 31% και 4% αντίστοιχα.
Παρά την αυξανόμενη ζήτηση, η τιμή παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο για πολλούς καταναλωτές. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 57% των Ευρωπαίων δηλώνει ανοιχτό στην ιδέα να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα, αν και θα προτιμούσε τιμές γύρω στα 20.000 ευρώ.
Ταυτόχρονα, έρευνα της YouGov έδειξε ότι το 35% των Ευρωπαίων σκέφτεται να αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο εντός του επόμενου έτους, αρκεί να υπάρξουν επιλογές γύρω στις 25.000 ευρώ.
Η μείωση του κόστους των μπαταριών έχει συμβάλλει στη μείωση των τιμών παραγωγής. Στην Ευρώπη, η τιμή των μπαταριών έπεσε κατά 33% από το 2020, φτάνοντας στα 140 δολάρια/kWh, ενώ στην Κίνα η τιμή αγγίζει τα 49 δολάρια/kWh.
Ωστόσο, η διατήρηση των τιμών των EV σε υψηλά επίπεδα συνδέεται με την κερδοφορία των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες προτίμησαν να επενδύσουν σε μεγαλύτερα και πολυτελή μοντέλα, αντί για προσιτά οχήματα μαζικής παραγωγής.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατανοήσει αυτή τη δυναμική και προωθεί μικρότερα και πιο προσιτά μοντέλα, κατακτώντας μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη.
Παρά την αύξηση της παραγωγής, οι υψηλές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων συντηρούν τα κέρδη των εταιρειών, παρόλο που η μειωμένη ζήτηση από την πλευρά των καταναλωτών αντικατοπτρίζει την απροθυμία τους να επενδύσουν σε ακριβότερα EV.
Με στόχο την κάλυψη των νέων στόχων εκπομπών της Ε.Ε. για το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα στραφούν αναγκαστικά σε πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα, με τιμές κάτω των 25.000 ευρώ.
Αυτή η στροφή θα διευκολύνει την πρόσβαση σε EV στα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, ενώ θα επιτρέψει στις εταιρείες να ανταποκριθούν στα κριτήρια πωλήσεων και βιώσιμης ανάπτυξης.
www.worldenergynews.gr