Η VW άρχισε να μπαίνει σε κρίση από την περίοδο που ανέπτυξε τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα σχέδια ανασυγκρότησης της VW προβλέπουν περικοπές που όμοιες τους δεν έχουν ξαναγίνει, με αβέβαιο το αποτέλεσμά τους. Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έχουν προχωρήσει ποτέ στο κλείσιμο μιας εργοστασιακής μονάδας στην χώρα τους, ενώ παράλληλα σκοπεύουν να μειώσουν και τους μισθούς κατά 10%, μείωση που θα επηρεάσει πάνω από 140.000 εργαζόμενους.
Μετά από εβδομάδες έντασης, που προκλήθηκε από την απόφαση της VW να ακυρώσει μια σύμβαση εργασίας, το περασμένο καλοκαίρι, περίπου 25.000 εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στα κεντρικά της γραφεία στο Βολφσμπουργκ την περασμένη Δευτέρα,
Οι εργαζόμενοι, από την πλευρά τους, ανησυχούν ότι οι περικοπές είναι μόνο η αρχή της επικείμενης μείωσης του γερμανικού κολοσσού, μόνο στην Γερμανία, και συνδέεται με το υψηλό κόστος της ενέργειας και του προσωπικού και προσανατολίζονται σε μια σειρά από κινητοποιήσεις. Αυτό θα είναι ένα ακόμα χτύπημα για την κραταιά οικονομία της Ευρώπης, που αναμένεται να δυσκολευτεί και το 2024, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Η VW άρχισε να μπαίνει σε κρίση από την περίοδο που ανέπτυξε τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μικρές αδυναμίες στην παραγωγή, άφησαν το πλεονέκτημα στους ανταγωνιστές στις αγορές της Κίνας. Σε αυτό προστίθεται, η πτωτική τάση της αγοράς αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σε επίπεδα κάτω του 1/5 της προ COVID εποχής. Η κρίση της εταιρείας μπορεί να είναι οδηγός και για άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις.
Πτωτικές τάσεις των κερδών της δυτικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Υπήρξαν πολλές προειδοποιήσεις σχετικά με τα κέρδη στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης τον τελευταίο καιρό. Η Mercedes-Benz Group συνεχίζει να αντιμετωπίζει μειωμένες πωλήσεις στην Κίνα. Η BMW έχει υποστεί ζημιά από μια ακριβή ανάκληση και η Stellantis παρουσιάζει κακές επιδόσεις στις αμερικανικές αγορές.
Για την Volkswagen αναμένεται να είναι μια δύσκολη εβδομάδα, καθώς η εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει πτώση των κερδών και τον πωλήσεων στην ανάλυση του τρίτου οικονομικού τριμήνου του 2024. Ο Διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας, Oliver Blume, έχει επισημάνει επισημάνει το υψηλό κόστος και την ανάγκη περαιτέρω περικοπών. Αυτές θα επηρεάσουν τους εργαζόμενους, όσο και την γερμανική πολιτική σκήνη, έχοντας πυροδοτήσει μια αντιμεταναστευτική ρητορική. Η δημοσιονομική λιτότητα και τα όσα συμβαίνουν στο Ουκρανικό, έχουν επιφέρει αλλαγές στην εκλογική συνείδηση των πολιτών ενόψει εθνικών εκλογών.
Το σχέδιο για το 2025-2026 περιλαμβάνει κατάργηση των εφάπαξ πληρωμών για όλους τους εργαζόμενους με υπηρεσία 25-35 χρόνια. Παράλληλα, η Porsche τερμάτισε την σχέση παραγωγής και σχεδιασμού των μοντέλων της με το εργοστάσιο της VW στην Κάτω Σαξονία, αν και τα premium brands της εταιρείας παρουσιάζουν μια συνεχόμενη πτωτική τάση.
Από την πλευρά της εταιρείας αρνούνται κάθε σχολιασμό, τονίζοντας απλώς την σοβαρότητα της κατάστασης και την ανάγκη να διασφαλιστεί το μέλλον της επιχείρησης, καθώς το εργοστασιακό κόστος έχει ανέλθεις σε 25 με 50% περισσότερο από τα πλάνα. Οι μετοχές της Volkswagen έχουν υποχωρήσει κατά 19% φέτος και συνεχίζουν να υποχωρούν.
Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε διοίκηση και εργαζόμενους δεν έχουν αποφέρει ακόμα καρπούς, αν και η περίοδος χάριτος που έχει δοθεί πλησιάζει στο τέλος της. Μετά την λήξη της, οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται για μια σειρά από προειδοποιητικές απεργίες κάτι που θα φανεί μετά την 1η Δεκεμβρίου.
www.worldenergynews.gr