Το Longship, το οποίο είναι πιο γνωστό ως Northern Lights, αποτελείται από 12 μεταλλικές δεξαμενές στην ξηρά, ικανές να αποθηκεύσουν προσωρινά ένα φορτίο 7.500 κυβικών μέτρων από ένα από τα ειδικά κατασκευασμένα πλοία που ανατίθενται για την παράδοση υγροποιημένου CO2
Η Shell, η Equinor και η TotalEnergies δήλωσαν σήμερα (26/9) ότι ένα από τα σημαντικότερα έργα CCS που σχεδιάζονταν εδώ και καιρό στη δυτική ακτή της Νορβηγίας αλλά και στην Ευρώπη γενικότερα, έχει πλέον ολοκληρωθεί και είναι έτοιμο να παραλάβει τους πρώτους όγκους CO2, με τις αρχικές παραδόσεις να αναμένονται μέσα στο 2025.
Η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) έχει επισημανθεί εδώ και καιρό ως ένας κομβικός τρόπος μείωσης των εκπομπών CO2, αν και μέχρι τώρα υπάρχουν ελάχιστα εμπορικά έργα στην Ευρώπη.
«Σήμερα πετύχαμε ένα σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι μας για την ανάδειξη του CCS ως βιώσιμης επιλογής για την επίτευξη των κλιματικών στόχων», δήλωσε ο Tim Heijn, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας, κατά τα αποκαλυπτήρια της εγκατάστασης.
Οι εταίροι ανυπομονούν να παραλάβουν τους πρώτους όγκους το 2025, δήλωσε ο Arnaud Le Foll, αντιπρόεδρος της TotalEnergies.
Σύμφωνα με το Reuters, το Longship, το οποίο είναι πιο γνωστό ως Northern Lights, αποτελείται από 12 μεταλλικές δεξαμενές στην ξηρά, ικανές να αποθηκεύσουν προσωρινά ένα φορτίο 7.500 κυβικών μέτρων από ένα από τα ειδικά κατασκευασμένα πλοία που ανατίθενται για την παράδοση υγροποιημένου CO2.
Στη συνέχεια αποστέλλεται μέσω αγωγού 110 χιλιομέτρων για μόνιμη αποθήκευση σε βραχώδη σχηματισμό 2.600 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Η πρώτη φάση του έργου που περιλαμβάνει και το Northern Lights, μπορεί να διοχετεύσει 37,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους CO2 σε ένα διάστημα 25 ετών, ή 1,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως.
Μια δεύτερη φάση στοχεύει σε επιπλέον 3,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως.
Η πρώτη παράδοση θα προέλθει από μια εγκατάσταση δέσμευσης στο εργοστάσιο τσιμέντου Brevik στη νότια Νορβηγία που ανήκει στη Heidelberg Materials, η οποία είναι επίσης μέρος του έργου Longship.
Ο γερμανικός όμιλος δήλωσε στο Reuters ότι σχεδιάζει να ολοκληρώσει την εγκατάσταση μέχρι το τέλος του έτους, ακολουθούμενη από μια περίοδο δοκιμών, αλλά δεν προσδιόρισε το χρονοδιάγραμμα για την πρώτη αποστολή.
Η Northern Lights έχει επίσης συμφωνίες για τη μεταφορά και αποθήκευση CO2 για την εταιρεία παραγωγής λιπασμάτων Yara και τη δανική Orsted από το 2025 και το 2026 αντίστοιχα, ενώ ένα έργο δέσμευσης σε εργοστάσιο απορριμμάτων του Όσλο έχει ανασταλεί λόγω προβλημάτων που έχουν ανακύψει σχετικά με τον προϋπολογισμό.
Η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) έχει επισημανθεί εδώ και καιρό ως ένας κομβικός τρόπος μείωσης των εκπομπών CO2, αν και μέχρι τώρα υπάρχουν ελάχιστα εμπορικά έργα στην Ευρώπη.
«Σήμερα πετύχαμε ένα σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι μας για την ανάδειξη του CCS ως βιώσιμης επιλογής για την επίτευξη των κλιματικών στόχων», δήλωσε ο Tim Heijn, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας, κατά τα αποκαλυπτήρια της εγκατάστασης.
Οι εταίροι ανυπομονούν να παραλάβουν τους πρώτους όγκους το 2025, δήλωσε ο Arnaud Le Foll, αντιπρόεδρος της TotalEnergies.
Σύμφωνα με το Reuters, το Longship, το οποίο είναι πιο γνωστό ως Northern Lights, αποτελείται από 12 μεταλλικές δεξαμενές στην ξηρά, ικανές να αποθηκεύσουν προσωρινά ένα φορτίο 7.500 κυβικών μέτρων από ένα από τα ειδικά κατασκευασμένα πλοία που ανατίθενται για την παράδοση υγροποιημένου CO2.
Στη συνέχεια αποστέλλεται μέσω αγωγού 110 χιλιομέτρων για μόνιμη αποθήκευση σε βραχώδη σχηματισμό 2.600 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Η πρώτη φάση του έργου που περιλαμβάνει και το Northern Lights, μπορεί να διοχετεύσει 37,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους CO2 σε ένα διάστημα 25 ετών, ή 1,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως.
Μια δεύτερη φάση στοχεύει σε επιπλέον 3,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως.
Η πρώτη παράδοση θα προέλθει από μια εγκατάσταση δέσμευσης στο εργοστάσιο τσιμέντου Brevik στη νότια Νορβηγία που ανήκει στη Heidelberg Materials, η οποία είναι επίσης μέρος του έργου Longship.
Ο γερμανικός όμιλος δήλωσε στο Reuters ότι σχεδιάζει να ολοκληρώσει την εγκατάσταση μέχρι το τέλος του έτους, ακολουθούμενη από μια περίοδο δοκιμών, αλλά δεν προσδιόρισε το χρονοδιάγραμμα για την πρώτη αποστολή.
Η Northern Lights έχει επίσης συμφωνίες για τη μεταφορά και αποθήκευση CO2 για την εταιρεία παραγωγής λιπασμάτων Yara και τη δανική Orsted από το 2025 και το 2026 αντίστοιχα, ενώ ένα έργο δέσμευσης σε εργοστάσιο απορριμμάτων του Όσλο έχει ανασταλεί λόγω προβλημάτων που έχουν ανακύψει σχετικά με τον προϋπολογισμό.
www.worldenergynews.gr