Επιχειρήσεις

ΚΡΙ-ΚΡΙ: Επενδύσεις 50 εκατ. στο business plan μέχρι το 2027

ΚΡΙ-ΚΡΙ: Επενδύσεις 50 εκατ. στο business plan μέχρι το 2027
Στα άμεσα σχέδια της διοίκησης,είναι να προχωρήσει σε placement προκειμένου να διευρύνει την ελεύθερη διασπορά και να ενισχύσει τη συναλλακτική δραστηριότητα της μετοχής της
Επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 50 εκατ. ευρώ προβλέπεται στο business plan της ελληνικής ΚΡΙ-ΚΡΙ για το διάστημα 2025-2027, με τον κύκλο εργασιών της εταιρείας να υπολογίζεται στο μισό δισ. ευρώ σε σχέση με τα 245 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, με βάση τις αναθεωρημένες προς τα πάνω προβλέψεις της διοίκησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, οι εν λόγω επενδύσεις θα καλυφθούν από ίδια κεφάλαια, καθώς η γαλακτοβιομηχανία διατηρεί -και θα συνεχίσει να διατηρεί σύμφωνα με τον βασικό μέτοχο και διοικητικό ηγέτη της- μηδενικό δανεισμό, ενώ προβλέπεται  ότι θα αναπτύσσεται στο εξής με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

Έτσι λοιπόν τις επόμενες ημέρες η εισηγμένη πρόκειται να καταθέσει στην «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.» (Enterprise Greece) επενδυτικό σχέδιο ύψους 40 εκατ. ευρώ για προϊόντα στρατηγικής φύσης όπως το γιαούρτι.

Επίσης, στα άμεσα σχέδια της διοίκησης,είναι να προχωρήσει σε placement προκειμένου να διευρύνει την ελεύθερη διασπορά και να ενισχύσει τη συναλλακτική δραστηριότητα της μετοχής της. Σήμερα, η οικογένεια Τσινάβου κατέχει το 72,8% της Κρι-Κρι, ποσοστό 20,3% διατηρούν νομικά πρόσωπα (εγχώριοι και ξένοι θεσμικοί), ενώ ιδιώτες κατέχουν το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών.

Οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις

Επί της ουσίας μέσω των νέων επενδύσεων θα διπλασιαστεί η παραγωγή γιαουρτιού και παγωτού «γιατί η ζήτηση είναι μεγάλη και οι ευκαιρίες είναι σημαντικές και πάντα θα πρέπει να αξιοποιείς το momentum», όπως ανέφερε ο κος Τσινάβος στο περιθώριο της πανηγυρικής εκδήλωσης για τα 20 χρόνια παρουσίας της Κρι-Κρι στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Για φέτος η παραγωγή του γιαουρτιού στο εργοστάσιο της Κρι-Κρι στις Σέρρες θα υπερβεί τους 90.000 τόνους και με βάση τα λεγόμενα του επικεφαλής θα αγγίξει τους 200.000 τόνους σε ορίζοντα πενταετίας.

Εξαγωγές σε 42 χώρες

Βασικός στόχος της εταιρείας είναι οι αγορές του εξωτερικού, όπου ήδη πραγματοποιείται πάνω από το 50% του συνολικού της τζίρου, ποσοστό που συνεχίζει να αυξάνεται, σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Τσινάβο.

Αυτή τη στιγμή η Κρι-Κρι κυρίως μέσω του γιαουρτιού (προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και branded) έχει παρουσία σε περισσότερες από 42 χώρες, με την Αγγλία να είναι η μεγαλύτερή της εξαγωγική αγορά, όπου το α’ εξάμηνο εφέτος οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 42%.

Για το 2024 ο εξαγωγικός τζίρος εκτιμάται ότι θα φθάσει στα 130 εκατ. ευρώ από 105,9 εκατ. ευρώ που ήταν η αξία εξαγωγών το 2023. Αξίζει να αναφερθεί ότι 4 χρόνια πριν, το 2020, οι πωλήσεις της εταιρείας στο εξωτερικό ήταν υποδιπλάσιες στα 54,5 εκατ. ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι κατά το πρώτο εξάμηνο εφέτος οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ και πλέον αποτελούν το 62,6% των πωλήσεων γαλακτοκομικών της εταιρείας.

Στα πρωτεϊνικά προϊόντα η έμφαση

Η εταιρεία ποντάρει στην ισχυρή ανάπτυξη που παρουσιάζει η κατηγορία των γιαουρτιών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη.

Ήδη ανέπτυξε νέα συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (+20%), ενώ εκτιμάται ότι και η ονομασία Greek yogurt -και όχι Greek style yogurt- προσδίδει προστιθέμενη αξία. Αγορές στόχο με το συγκεκριμένο προϊόν αποτελούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σκανδιναβία και η Γαλλία.

Τον επόμενο μήνα θα λανσάρει μία νέα σειρά high protein Greek yogurt με το δικό της εμπορικό σήμα στην αγορά της Ιρλανδίας, ενώ θα ακολουθήσει η Αγγλία.

Άλλωστε σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της εταιρείας, Παναγιώτη Τσινάβο το όνομα της Ελλάδας πουλάει πολύ στο εξωτερικό στον τομέα της διατροφής. Ωστόσο όπως τόνισε χρειάζεται συνέπεια.

Οι στόχοι της Κρι-Κρι για το Greek frozen yogurt

Ταυτόχρονα, με όχημα το Greek frozen yogurt η Κρι-Κρι έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, ξεκινώντας τη διαδρομή της από τα σούπερ μάρκετ του Τέξας.

«Η Αμερική είναι μια δύσκολη αγορά. Σε πρώτη φάση θέλουμε να μπούμε σε μικρές αλυσίδες, να δοκιμαστεί το προϊόν, να πάρουμε feed back και γενικά να περάσουμε τις παιδικές ασθένειες, ώστε από του χρόνου να πάμε αξιώσεις και στους «μεγάλους» της αγοράς», αναφέρει ο κος Τσινάβος, σημειώνοντας ότι το όποιο αντίκτυπο της εν λόγω δραστηριότητας θα φανεί στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας από το 2025 και μετά.

Μάλιστα οι βλέψεις της εταιρείας για το Greek frozen yogurt, που συνδυάζει την αξία του ελληνικού γιαουρτιού και την απόλαυση του παγωτού, δεν εξαντλούνται στην Αμερική, αλλά φθάνουν μέχρι την Κορέα, όπου ήδη εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της, καθώς και στην Ιαπωνία, μια αγορά που η Κρι-Κρι είναι πολύ κοντά στο να «ανοίξει».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης