Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Ο πράσινος χάλυβας θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι το 2030

Ο πράσινος χάλυβας θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι το 2030
Ο χάλυβας που κατασκευάζεται με πράσινο υδρογόνο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων που παράγονται στην Ευρώπη κατά 6,9 εκατ. τόνους το 2030
Την αλλαγή που υπόσχεται να φέρει ο πράσινος χάλυβας στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινητοβιομηχανιών αναδεικνύει η ανάλυση της Transport & Environment (T&E) που βασίζεται σε μια νέα μελέτη της εταιρείας συμβούλων Ricardo.

Σύμφωνα με το Energy post, ο πράσινος χάλυβας μπορεί να μειώσει τις κλιματικές επιπτώσεις της κατασκευής των αυτοκινήτων και το επιπλέον κόστος θα είναι μόλις στα 57 ευρώ ανά όχημα, αναφέρεται στην μελέτη.

Ο χάλυβας που κατασκευάζεται με πράσινο υδρογόνο και καμίνους που λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια ή παράγεται από σκραπ, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων που παράγονται στην Ευρώπη κατά 6,9 εκατ. τόνους το 2030, σύμφωνα με την έκθεση.

Η ποσότητα αυτή ισοδυναμεί με την αποφυγή των ετήσιων εκπομπών 3,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.

Στιγμιότυπο_οθόνης_2024-07-19_165328.png

Ο αντίκτυπος της παραγωγής αυτοκινήτων στο κλίμα βρίσκεται όλο και περισσότερο στο επίκεντρο, καθώς οι εκπομπές καυσαερίων από την εξάτμιση μειώνονται στο μηδέν και ο τομέας των αυτοκινήτων προσπαθεί να γίνει net zero έως το 2050.

Η μετάβαση σε 40% πράσινο χάλυβα θα προσθέσει μόλις 57 ευρώ στην τιμή ενός ηλεκτρικού οχήματος το 2030, σύμφωνα με την ανάλυση της Transport & Environment (T&E) που βασίζεται σε μια νέα μελέτη της εταιρείας συμβούλων Ricardo.

Η μετάβαση σε 100% πράσινο χάλυβα έως το 2040 θα κοστίσει μόνο 8 ευρώ – σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικού χάλυβα – λόγω της τιμολόγησης του CO2 καθώς και του μειωμένου κόστους παραγωγής πράσινου χάλυβα.

Στιγμιότυπο_οθόνης_2024-07-19_165339.png

Επενδύσεις υπό προϋποθέσεις

Ωστόσο, η εξασφάλιση των δισεκατομμυρίων ευρώ σε επενδύσεις που απαιτούνται για την παραγωγή χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την ύπαρξη μιας μεγάλης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να γίνει η απόσβεση της δαπάνης από τους παραγωγούς του πράσινου χάλυβα και των αυτοκινήτων.

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας καταναλώνει επί του παρόντος το 17% του χάλυβα στην ΕΕ.

Η T&E κάλεσε τους νομοθέτες να βοηθήσουν στη δημιουργία μιας ισχυρής αγοράς για τον πράσινο χάλυβα στην Ευρώπη θέτοντας στόχους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν μεγαλύτερη ποσότητα πράσινου χάλυβα στα νέα τους αυτοκίνητα από το 2030.

Ο Alex Keynes, υπεύθυνος πολιτικής αυτοκινήτων στην T&E, δήλωσε: «Με κόστος λιγότερο από μια αλλαγή ελαστικού, η Ευρώπη μπορεί να οικοδομήσει μια πράσινη βιομηχανία χάλυβα. Το επιπλέον κόστος θα είναι αμελητέο και με τον καιρό θα είναι φθηνότερο σε σχέση με τον συμβατικό χάλυβα. Αλλά χρειαζόμαστε πρώτα οι νομοθέτες να ξεκινήσουν τη στροφή προς χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα στην αυτοκινητοβιομηχανία».

Η T&E ανακοίνωσε ότι τουλάχιστον το 40% του χάλυβα στα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι πράσινο έως το 2030. Το 2035 το ποσοστό να αυξηθεί στο 75% και το 2040 στο 100%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν έναν μέσο στόχο που μπορεί να επιτευχθεί σε όλα τα νέα τους αυτοκίνητα, ενώ αρχικά θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τον πράσινο χάλυβα στα premium μοντέλα που είναι ακριβότερα από τα υπόλοιπα μοντέλα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης