Οι νέοι δασμοί θα τεθούν σε ισχύ από τις 4 Ιουλίου
Οι Βρυξέλλες προωθούν την εισαγωγή δασμών για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έως και 38%, παραμερίζοντας τις προειδοποιήσεις της γερμανικής κυβέρνησης ότι η κίνηση αυτή ενέχει τον κίνδυνο να ξεκινήσει ένας δαπανηρός εμπορικός πόλεμος με το Πεκίνο.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η Κομισιόν ενημέρωσε σήμερα (12/6) τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ότι θα υιοθετήσει προσωρινά τους πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από τον επόμενο μήνα.
Οι δασμοί ύψους έως και 38% θα εφαρμοστούν επιπλέον των υφιστάμενων δασμών 10% στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η ΕΕ δήλωσε ότι μια έρευνα σχετικά με την αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων αποκάλυψε ότι αυτή «επιδοτείται σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα και ότι οι εισαγωγές κινεζικών EV συνιστούν απειλή για τη βιομηχανία της ΕΕ».
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς δήλωσε ότι η Επιτροπή «προσέγγισε» τις κινεζικές αρχές για να «διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης» του ζητήματος.
Σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση στη διαμάχη, οι νέοι δασμοί θα τεθούν σε ισχύ από τις 4 Ιουλίου.
Γαλλία και Ισπανία υπέρ των δασμών
Οι δασμοί, υπέρ των οποίων τάχθηκαν η Γαλλία και η Ισπανία, θα συγκεντρώνουν κάθε χρόνο δισεκατομμύρια ευρώ για τον προϋπολογισμό της ΕΕ, καθώς οι πωλήσεις των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται στην Ευρώπη.
Η Κίνα, ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του μπλοκ, εξήγαγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας 10 δισ. ευρώ στην ΕΕ το 2023, διπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς της πέρυσι στο 8%, σύμφωνα με τους αναλυτές της Rhodium Group.
Το Πεκίνο έχει προειδοποιήσει ότι θα προβεί σε αντίποινα, καθώς προσπαθεί να πείσει την πλειοψηφία των κρατών-μελών της ΕΕ να αντιταχθεί στους νέους δασμούς.
Να σημειωθεί ότι το Πεκίνο εφαρμόζει ήδη δασμό 15% στα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αντίθετες Γερμανία, Σουηδία και Ουγγαρία
Η Γερμανία, η Σουηδία και η Ουγγαρία δήλωσαν ότι δεν εγκρίνουν την κίνηση αυτή, φοβούμενες κινεζικά αντίποινα.
Αξιωματούχοι της ΕΕ λένε ότι το Βερολίνο άσκησε πιέσεις στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία επιδιώκει μια δεύτερη θητεία ως πρόεδρος της Επιτροπής, για να εγκαταλείψει την έρευνα κατά των επιδοτήσεων.
Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς προειδοποίησε πρόσφατα ότι «η απομόνωση και οι παράνομοι τελωνειακοί φραγμοί τελικά απλώς κάνουν τα πάντα πιο ακριβά και όλους φτωχότερους».
Ωστόσο, οι έντονες πιέσεις της κυβέρνησης Σολτς «δεν απέδωσαν», δήλωσε καλά ενημερωμένη πηγή στους FT.
Διαφορετικοί δασμολογικοί συντελεστές θα εφαρμοστούν σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, με τα οχήματα που κατασκευάζονται από την BYD, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, να επιβαρύνονται με συντελεστή 17,4%.
Οι κατασκευαστές που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ, αλλά δεν υποβλήθηκαν σε δειγματοληψία για μεμονωμένους συντελεστές, θα υπόκεινται σε συντελεστή 21%.
Όσοι δεν συνεργάστηκαν θα πληγούν με συντελεστή 38%, επιπλέον των υφιστάμενων δασμών 10%, που υπολείπονται βέβαια κατά πολύ των δασμών 100% που εφαρμόζουν οι ΗΠΑ.
Οι πρόσθετοι δασμοί στην Ευρώπη θα πλήξουν τους κινέζους παραγωγούς, συμπεριλαμβανομένων των BYD και SAIC, θα πλήξουν όμως και εταιρείες όπως η Tesla που έχουν απλώς εργοστάσια στην Κίνα.
Οι δασμοί μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον παραγωγό, ανάλογα με το επίπεδο των επιδοτήσεων που η ΕΕ ισχυρίζεται ότι έχει εντοπίσει.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με τους Financial Times, η Κομισιόν ενημέρωσε σήμερα (12/6) τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ότι θα υιοθετήσει προσωρινά τους πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από τον επόμενο μήνα.
Οι δασμοί ύψους έως και 38% θα εφαρμοστούν επιπλέον των υφιστάμενων δασμών 10% στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η ΕΕ δήλωσε ότι μια έρευνα σχετικά με την αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων αποκάλυψε ότι αυτή «επιδοτείται σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα και ότι οι εισαγωγές κινεζικών EV συνιστούν απειλή για τη βιομηχανία της ΕΕ».
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς δήλωσε ότι η Επιτροπή «προσέγγισε» τις κινεζικές αρχές για να «διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης» του ζητήματος.
Σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση στη διαμάχη, οι νέοι δασμοί θα τεθούν σε ισχύ από τις 4 Ιουλίου.
Γαλλία και Ισπανία υπέρ των δασμών
Οι δασμοί, υπέρ των οποίων τάχθηκαν η Γαλλία και η Ισπανία, θα συγκεντρώνουν κάθε χρόνο δισεκατομμύρια ευρώ για τον προϋπολογισμό της ΕΕ, καθώς οι πωλήσεις των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται στην Ευρώπη.
Η Κίνα, ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του μπλοκ, εξήγαγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας 10 δισ. ευρώ στην ΕΕ το 2023, διπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς της πέρυσι στο 8%, σύμφωνα με τους αναλυτές της Rhodium Group.
Το Πεκίνο έχει προειδοποιήσει ότι θα προβεί σε αντίποινα, καθώς προσπαθεί να πείσει την πλειοψηφία των κρατών-μελών της ΕΕ να αντιταχθεί στους νέους δασμούς.
Να σημειωθεί ότι το Πεκίνο εφαρμόζει ήδη δασμό 15% στα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αντίθετες Γερμανία, Σουηδία και Ουγγαρία
Η Γερμανία, η Σουηδία και η Ουγγαρία δήλωσαν ότι δεν εγκρίνουν την κίνηση αυτή, φοβούμενες κινεζικά αντίποινα.
Αξιωματούχοι της ΕΕ λένε ότι το Βερολίνο άσκησε πιέσεις στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία επιδιώκει μια δεύτερη θητεία ως πρόεδρος της Επιτροπής, για να εγκαταλείψει την έρευνα κατά των επιδοτήσεων.
Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς προειδοποίησε πρόσφατα ότι «η απομόνωση και οι παράνομοι τελωνειακοί φραγμοί τελικά απλώς κάνουν τα πάντα πιο ακριβά και όλους φτωχότερους».
Ωστόσο, οι έντονες πιέσεις της κυβέρνησης Σολτς «δεν απέδωσαν», δήλωσε καλά ενημερωμένη πηγή στους FT.
Διαφορετικοί δασμολογικοί συντελεστές θα εφαρμοστούν σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, με τα οχήματα που κατασκευάζονται από την BYD, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, να επιβαρύνονται με συντελεστή 17,4%.
Οι κατασκευαστές που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ, αλλά δεν υποβλήθηκαν σε δειγματοληψία για μεμονωμένους συντελεστές, θα υπόκεινται σε συντελεστή 21%.
Όσοι δεν συνεργάστηκαν θα πληγούν με συντελεστή 38%, επιπλέον των υφιστάμενων δασμών 10%, που υπολείπονται βέβαια κατά πολύ των δασμών 100% που εφαρμόζουν οι ΗΠΑ.
Οι πρόσθετοι δασμοί στην Ευρώπη θα πλήξουν τους κινέζους παραγωγούς, συμπεριλαμβανομένων των BYD και SAIC, θα πλήξουν όμως και εταιρείες όπως η Tesla που έχουν απλώς εργοστάσια στην Κίνα.
Οι δασμοί μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον παραγωγό, ανάλογα με το επίπεδο των επιδοτήσεων που η ΕΕ ισχυρίζεται ότι έχει εντοπίσει.
www.worldenergynews.gr