Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Οι εντάσεις με την Κίνα μπορεί να επισκιάσουν την πράσινη μετάβαση της ΕΕ (Μontel)

Οι εντάσεις με την Κίνα μπορεί να επισκιάσουν την πράσινη μετάβαση της ΕΕ (Μontel)
Οι κατασκευαστές στην Ευρώπη θα δυσκολευτούν να αυξήσουν την εγχώρια παραγωγή κρίσιμων εξαρτημάτων και να είναι ανταγωνιστικοί ως προς το κόστος έναντι της Κίνας
Οι υποβόσκουσες γεωπολιτικές εντάσεις μεταξύ Ευρώπης και Κίνας που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κλιμάκωση των δασμών κινδυνεύουν να εκτροχιάσουν τη μετάβαση της ηπείρου στην πράσινη ενέργεια, δεδομένης της κυριαρχίας της Κίνας στις βασικές αλυσίδες εφοδιασμού για την κατασκευή μπαταριών, δήλωσαν αναλυτές στο Montel.
 
«Η ΕΕ θεωρεί ότι η εμβάθυνση του παγκόσμιου εμπορίου είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση του πλούτου και της πράσινης μετάβασης», δήλωσε ο Henning Gloystein, διευθυντής ενέργειας, κλίματος και πόρων της συμβουλευτικής εταιρείας Eurasia Group.
 
«Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση των δασμών, όπως κάνουν οι ΗΠΑ στο πλαίσιο των αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων με την Κίνα, θεωρείται αντιπαραγωγική για τον στόχο αυτό. Οι αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και τα εμπορικά εμπόδια απειλούν την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης και ολόκληρου του κόσμου» συμπλήρωσε ο ίδιος.
 
Ο Gloystein εκτίμησε ότι η ΕΕ πιθανότατα θα αυξήσει τους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) στο 25% ή 30% ως απάντηση στις γενναιόδωρες επιδοτήσεις της Κίνας προς τους εγχώριους παραγωγούς EVs.
 
Διαφοροποιημένη προσέγγιση
 
Ωστόσο, σε τομείς όπως η κατασκευή μπαταριών, η παραγωγή ανεμογεννητριών και η βιομηχανία κρίσιμων ορυκτών, η προσέγγιση της ΕΕ θα είναι πιο διαφοροποιημένη, προέβλεψε.
 
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της βιομηχανίας, η Κίνα ελέγχει τουλάχιστον το 70% των παγκόσμιων ενώσεων που απαιτούνται για τις μπαταρίες, όπως το λίθιο, και διαθέτει ζωτικά κεφάλαια αλλά και τεχνογνωσία που μπορούν να αξιοποιηθούν από την Ευρώπη.
 
«Οι Βρυξέλλες μπορεί να απειλήσουν ή να αυξήσουν ευθέως τους εισαγωγικούς δασμούς, αλλά σε αντάλλαγμα προσφέρουν συνεχή συνεργασία με τις κινεζικές επιχειρήσεις που είναι πρόθυμες να επενδύσουν στη μεταποίηση της ΕΕ», δήλωσε ο Gloystein.
 
Μένει να δούμε αν η Ευρώπη θα ακολουθήσει το παράδειγμα και θα επιβάλει δασμούς κατά των κινεζικών εισαγωγών, όπως έκαναν οι ΗΠΑ, δήλωσε ο Edward Keith, επικεφαλής συμβούλων της βρετανικής Rho Motion, ειδικευμένης στην κατασκευή μπαταριών.
 
Οι κατασκευαστές στην Ευρώπη θα δυσκολευτούν να αυξήσουν την εγχώρια παραγωγή κρίσιμων εξαρτημάτων και να είναι ανταγωνιστικοί ως προς το κόστος έναντι της Κίνας, η οποία λειτουργεί ήδη σε σημαντική κλίμακα, είπε.
 
Ισχυρές σχέσεις
 
Τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού που επηρεάζουν την κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη είναι εξίσου σημαντικά και για την αποθήκευση ενέργειας, δήλωσε ο Keith, αναφέροντας την ανάγκη της ηπείρου να εξισορροπήσει την αυξανόμενη προσφορά διαλείπουσας ανανεώσιμης ενέργειας στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας.
 
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μπαταριών χρειάζονται ισχυρές σχέσεις συνεργασίας με τους Κινέζους κατασκευαστές κυψελών μπαταριών, παρά το όποιο αρνητικό κλίμα, είπε.
 
«Οι Ευρωπαίοι προγραμματιστές πρέπει να αισθάνονται άνετα με την Κίνα και να διαθέτουν κατάλληλους μηχανισμούς για να διαβαθμίζουν τον κίνδυνο», πρόσθεσε ο Keith.
 
«Η δημόσια και πολιτική εχθρότητα απέναντι στην Κίνα δεν είναι τόσο διαδεδομένη και διακομματική όσο στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Gloystein. «Υπάρχει επιφυλακτικότητα, καχυποψία, αλλά λίγη  εχθρότητα».
 
Πρόσθεσε ότι η ΕΕ επιθυμεί να προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη μέσω της πράσινης μετάβασης, δεδομένου του ρόλου των ορυκτών καυσίμων στην πρόκληση της πρόσφατης ενεργειακής κρίσης.
 
«Το πολιτικό και οικονομικό μήνυμα εδώ είναι να επιταχυνθεί η πράσινη μετάβαση, όχι να επιβραδυνθεί».
 
Υπενθυμίζεται πως η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο την επίτευξη του καθαρού μηδενικού ισοζυγίου μέχρι το 2050.
 
www.worldenergynews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης