Απόψεις

RMI: Χρονιά του πράσινου υδρογόνου το 2024 - Οι πρωταγωνιστές και οι επενδύσεις

RMI: Χρονιά του πράσινου υδρογόνου το 2024 - Οι πρωταγωνιστές και οι επενδύσεις

Τα σημάδια που δείχνουν ότι το Η2 θα κυριαρχήσει - Οι χώρες που προωθούν σχετικά έργα  

Το 2024 θεωρείται ότι θα μείνει στην ιστορία ως χρονιά κυριαρχίας του υδρογόνου στον ενεργειακό τομέα.

Υπάρχει αισιοδοξία από γνώστες του αντικειμένου ότι η αγορά θα κινηθεί με την ταχύτητα και την ένταση που χρειάζεται για να γίνει το καθαρό Η2 βασικό καύσιμο στο πολύ εγγύς μέλλον, παρότι η RMI έγραψε πέρυσι για το πράσινο υδρογόνο ότι βρίσκεται σε σημείο καμπής.

Οι Oleksiy Tatarenko,  Chathurika Gamage,  Natalie Janzow,  Aparajit Pandey,  Alexandra Jardine Wall,  Quailan Homann και Charlotte Emerson αναλύουν για λογαριασμό της RMI τι θα συμβεί με το πράσινο Η2.

Η ευελιξία του υδρογόνου, η ικανότητά του να δρα ως χημικός καταλύτης και να φτάνει την υψηλή θερμότητα που απαιτείται για την παραγωγή χάλυβα και άλλων ζωτικών υλικών και την ικανότητά του να μετατρέπεται σε καθιερωμένες χημικές ουσίες όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, όλα σημαίνουν ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στο μελλοντικό μας ενεργειακό σύστημα.

Η συζήτηση για την πολιτική σχετικά με την πίστωση φόρου για το υδρογόνο (45 V) στις Ηνωμένες Πολιτείες και τα κίνητρα σε άλλες χώρες είναι σημαντικές.

 

Η παγκόσμια τάση για το πράσινο υδρογόνο

Οι πληθωριστικές πιέσεις στο κόστος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ), που αποτελούν έως και τα 2/3 του κόστους παραγωγής του πράσινου υδρογόνου, είναι πραγματικές.

Ορισμένοι κατασκευαστές πράσινου υδρογόνου όπως η Iberdrola και η ENGIE επανεξετάζουν τις μεσοπρόθεσμες φιλοδοξίες τους εξαιτίας αυτού.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) έχει επίσης αναθεωρήσει ορισμένες από τις προβλέψεις του για την αγορά υδρογόνου, αλλά ως απάντηση σε άλλους παράγοντες, τα νέα του σενάρια αναγνωρίζουν σωστά τον μειωμένο ρόλο του υδρογόνου σε τομείς που είναι καλύτερα άμεσα ηλεκτροδοτημένοι.

Είναι σημαντικό να γίνεται διάκριση μεταξύ βραχυπρόθεσμων πιέσεων και μακροπρόθεσμων τάσεων.

Μολονότι οι πληθωριστικές πιέσεις και οι εναπομένουσες αβεβαιότητες πολιτικής μπορεί να αποδειχθούν βραχυπρόθεσμα προβλήματα ταχύτητας για έργα πράσινης υδρογόνου, πιστεύουμε ότι η τάση για μαζική ανάπτυξη αυτή τη δεκαετία βρίσκεται σε κίνηση και δεν θα επανέλθει, όπως δεν θα επανέλθει και για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας παρότι στην υπεράκτια αιολική βιομηχανία συνέβη το αντίθετο το 2023.


Κράτη που προωθούν έργα υδρογόνου

Οι εθνικές και περιφερειακές κυβερνήσεις που πρέπει επειγόντως να δράσουν για τη βιομηχανική απαλλαγή από τον άνθρακα.

Συγκεκριμένα οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Καναδάς, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Κίνα, η Αυστραλία και η Ινδία εφαρμόζουν ισχυρές πολιτικές που ενθαρρύνουν την ανάπτυξη έργων υδρογόνου.

Παρόλο που το 2024 είναι μια λεγόμενη «υπερεκλογική» χρονιά, με πολλές χώρες να εισάγουν πολιτικές αλλαγές, αυτές οι πολιτικές εφαρμόζονται και θα παραμείνουν εκεί: ένα σχέδιο 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ενθάρρυνση της ζήτησης υδρογόνου στην Ιαπωνία αναμένεται μέχρι τον Ιούνιο.

Περισσότερα από 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια έχουν διατεθεί από τη γερμανική κυβέρνηση στο πρωτοποριακό πρόγραμμα πράσινων αγορών υδρογόνου της χώρας, επιπλέον των 900 εκατομμυρίων δολαρίων που είχαν προηγουμένως δεσμευτεί.

Μάλιστα το πρόγραμμα κόμβων υδρογόνου των ΗΠΑ 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων ήταν μια από τις κορυφαίες ανακοινώσεις του περασμένου έτους, σε συνδυασμό με τη γενναιόδωρη πίστωση φόρου παραγωγής 45 V.

 

Επενδύσεις σε έργα χαμηλών εκπομπών

Οι ανακοινώσεις έργων μιλούν για ένα επίπεδο επένδυσης που κινεί τη βελόνα...

Μόλις πριν από λίγα χρόνια, η μεγαλύτερη υπό κατασκευή εγκατάσταση υδρογόνου χαμηλών εκπομπών είχε χωρητικότητα 20 μεγαβάτ (MW).

Σήμερα, πολλά έργα ισχύος 100 έως 250 MW βρίσκονται υπό ανάπτυξη, με μερικούς οραματιστές, πρωτοπόρους κατασκευαστές να μεταφέρουν τα μεγαβάτ σε γιγαβάτ.

Η σουηδική startup, H2 Green Steel συγκέντρωσε 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ για να χρηματοδοτήσει το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής χάλυβα μεγάλης κλίμακας στον κόσμο που τροφοδοτείται από τον πρώτο ηλεκτρολύτη σε κλίμακα giga της Ευρώπης.

Η ACWA Power συγκέντρωσε 8,5 δισεκατομμύρια δολάρια και ξεκίνησε την κατασκευή ενός έργου 2,2 GW στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας, με σχέδια για εξαγωγή του υδρογόνου στην Ευρώπη με περιορισμούς από ΑΠΕ με τη μορφή πράσινης αμμωνίας.

ΠΡΑΣΙΝΟ_ΥΔΡΟΓΟΝΟ_ΠΑΡΑΓΩΓΗ_1.png

 
Το ενδιαφέρον για το υδρογόνο κοστίζει

Οι μεγάλες εταιρείες ασχολούνται σοβαρά με την απαλλαγή της αλυσίδας εφοδιασμού τους από τον άνθρακα και θα χρειαστούν καθαρό υδρογόνο για να τους βοηθήσει να το πετύχουν.

Οι απαιτήσεις αποκάλυψης εταιρικού κλίματος στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και άλλες μεγάλες αγορές θα παρέχουν αυξανόμενη διαφάνεια και κίνητρα για δράση.

Το υδρογόνο (ως μία από τις πιο ελπιδοφόρες λύσεις απανθρακοποίησης στη βαριά βιομηχανία και τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων), είναι σημαντικό για την αντιμετώπιση της αλυσίδας εφοδιασμού και των εκπομπών των εταιρειών.

Οι επιχειρήσεις καινοτομούν και βρίσκουν ουσιαστικούς τρόπους για να κάνουν αλλαγές.

Αλλά η κατασκευή νέων μονάδων με καύσιμα υδρογόνου θα χρειαστεί χρηματοδότηση.

Η άντληση αυτού του μεγάλου ποσού κεφαλαίου απαιτεί συμφωνίες εξαγοράς σε τιμή που απαιτείται για την υποστήριξη της επιχειρηματικής υπόθεσης.

 

Η SSBP επιδιώκει να χρηματοδοτήσει έργα χαμηλών εκπομπών  

Η ιδιότητα μέλους της SSBP στοχεύει να συγκεντρώσει τη ζήτηση σε ένα συλλογικό αίτημα για έως και 2 εκατομμύρια τόνους χάλυβα σχεδόν μηδενικών εκπομπών αυτή τη δεκαετία για να συμβάλει στη δυνατότητα χρηματοδότησης των έργων χάλυβα χαμηλών εκπομπών.

Η SSBP (κεντρική πλατφόρμα για τους αγοραστές ώστε να επιταχύνουν σχεδόν μηδενικές εκπομπές χάλυβα) χρησιμοποιεί ένα μοντέλο που η RMI βοήθησε να γίνει πρωτοπόρος στην αγορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, συνδέοντας τα σημεία μεταξύ φιλόδοξων εταιρικών αγοραστών με προμηθευτές καυσίμων και αεροπορικές εταιρείες για να αυξήσει γρήγορα τη διαθεσιμότητα και τη χρήση καυσίμων με βάση το υδρογόνο χαμηλών εκπομπών.

Η RMI χρησιμοποιεί το ίδιο μοντέλο για τον τομέα της ναυτιλίας.

Συγκεκριμένα φέρνει κοντά ναυτιλιακές εταιρείες και ιδιοκτήτες φορτίου για να διευκολύνει την εύκολη, διαφανή και αξιόπιστη ανταλλαγή χαρακτηριστικών βιωσιμότητας για να καταλύσει την απορρόφηση μηδενικών εκπομπών καυσίμων σε ένα ψηφιακό σύστημα.

Η RMI βοηθά τις βιομηχανίες έντασης ενέργειας να κατανοήσουν πώς θα εξελιχθούν οι νέες διεθνείς αγορές για καθαρό υδρογόνο (συμπεριλαμβανομένων εκείνων για παράγωγα υδρογόνου χαμηλών εκπομπών όπως η αμμωνία και η μεθανόλη και το σιδηρομετάλλευμα με άμεση μείωση).


Οι 3 τομείς ανόδου των έργων πράσινου Η2

Με τα έργα πράσινου υδρογόνου να απογειώνονται σε κλίμακα, εστιάζουμε σε πιθανά σημεία συμφόρησης στην ανάπτυξη της αγοράς και βλέπουμε 3 διασυνδεδεμένους τομείς που απαιτούν επείγουσα προσοχή.

ΠΡΑΣΙΝΟ_ΥΔΡΟΓΟΝΟ_ΕΡΓΟ_4.jpg

Πρώτον: ζήτηση

Η πρόκληση του 2024 θα είναι αναμφίβολα η απορρόφηση υδρογόνου. Ενώ πολλοί παράγοντες δημιουργούν εμπόδια στην εμπορευματοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και του υδρογόνου με χαμηλές εκπομπές άνθρακα, οι ελάχιστες συμβάσεις απορρόφησης είναι η μεγαλύτερη αιτία καθυστερήσεων των έργων.

Η RMI συνεργάζεται με ηγέτες του κοινού και της κοινωνίας των πολιτών σε πρωτοβουλίες όπως το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ H2DI το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και το Συμβούλιο Υδρογόνου.

Αρκετοί παράγοντες θα ωθήσουν τη βαριά βιομηχανία και τις μεταφορές να δεσμεύσουν τους κατασκευαστές υδρογόνου χαμηλών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένης της αυξανόμενης αίσθησης επείγουσας ανάγκης για την επίτευξη των στόχων μείωσης του άνθρακα και των επενδυτικών κύκλων πολλών περιουσιακών στοιχείων.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.


Δεύτερον: υποδομές

Η αβεβαιότητα σχετικά με τη ζήτηση συνδέεται εν μέρει με την αβεβαιότητα σχετικά με την παρουσία συνδετικής υποδομής για τη διασφάλιση της παροχής υδρογόνου.

Οι τελικοί χρήστες χρειάζονται διαβεβαίωση ότι το υδρογόνο θα είναι παρόν… στις τιμές, τους όγκους και τη συνοχή που απαιτούνται, με την υποδομή μεσαίας ροής μπορεί να βοηθήσει να ξεκλειδωθεί αυτό.

Παρατηρείται επείγουσα ανάγκη για την έναρξη προσπαθειών σχεδιασμού υποδομών σε βασικές περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας.


Τρίτον: δημόσια αποδοχή, τοποθέτηση και αδειοδότηση

Χωρίς ένα ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο σε ομοσπονδιακό επίπεδο, η αγορά υδρογόνου θα παραμείνει κατακερματισμένη, καθυστερώντας την ανάπτυξη μιας πιο ρευστοποιημένης, ανταγωνιστικής αγοράς.

Τα έργα παραγωγής υδρογόνου και υποδομής διστάζουν να προχωρήσουν όταν δεν υπάρχει σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο. Ο λόγος είναι ότι οι κατασκευαστές δεν μπορούν να καταρτίσουν σαφή και προβλέψιμα οικονομικά σχέδια χωρίς να κατανοήσουν τις συνθήκες υπό τις οποίες θα λειτουργήσουν.

Αυτή η πρόκληση εντείνεται όταν η ανάπτυξη εκτείνεται σε κρατικές γραμμές.

Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποια ομοσπονδιακή υπηρεσία θα πρέπει να επιβλέπει τη μεταφορά με αγωγούς υδρογόνου ενισχύει την αντίληψη κινδύνου στις μεσαίες επενδύσεις υδρογόνου.


Τι απαιτείται από τους κατασκευαστές

Τέλος, η κοινωνική άδεια για την ανάπτυξη έργων αλλάζει προς το καλύτερο.

Οι κατασκευαστές πρέπει να δημιουργήσουν σχέδια κοινοτικών παροχών, να εφαρμόσουν στρατηγικές για τη μείωση του φόρτου καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας στις κοινότητες που τους φιλοξενούν.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης