Πουλήθηκαν 1.385.000 EV τα οποία αποτελούν το 19% των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχίζουν να μπαίνουν στη ζωή μας με την αγορά τους το τελευταίο χρονικό διάστημα να εξαπλώνεται παγκοσμίως.
Ήδη οι πωλήσεις τέτοιου τύπου οχημάτων παρουσιάζουν αύξηση και αν αναλογιστούμε τις τάσεις για ενεργειακή μετάβαση, τότε είναι βέβαιο ότι θα ανέβει ο αριθμός αυτών που θα διαθέτουν EV.
Η ιστοσελίδα CleanTechnica κάνει με τη βοήθεια διαγραμμάτων αναλυτική παρουσίαση των προ διμήνου πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ρεκόρ πωλήσεων τον Νοέμβριο του 2023
Τον Νοέμβριο, οι παγκόσμιες εγγραφές οχημάτων με πρόσθετα έσπασαν το προηγούμενο μηνιαίο ρεκόρ πωλήσεων (1.291.000 αυτοκίνητα) το οποίο σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023.
Έφτασαν τα 1.385.000 τον Νοέμβριο. Τελικά, τα πρόσθετα αντιπροσώπευαν το 19% του μεριδίου της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων (13% μερίδιο BEV μόνο)!
Η αύξηση του μεριδίου αγοράς θα μπορούσε να ήταν ακόμη υψηλότερη εάν η συνολική αγορά ICE δεν είχε επίσης ανακάμψει στα προ-COVID επίπεδα.
Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αυξήθηκαν κατά 25% σε ετήσια βάση και αντιπροσώπευαν το 69% των εγγραφών προσθηκών τον Νοέμβριο, σύμφωνα με το μερίδιο 69% από το έτος μέχρι σήμερα.
Τα υβριδικά plugin τα πήγαν ακόμα καλύτερα, σημειώνοντας άλμα 40% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022, με τις 432.506 μονάδες του Νοεμβρίου να αντιπροσωπεύουν τον 3ο συνεχόμενο μήνα ρεκόρ των PHEV, αλλά πολλά από αυτά οφείλονται στα εκτεταμένα μοντέλα που εμφανίζονται τώρα παντού στο Κίνα, με πολλά από αυτά τα μοντέλα να διαθέτουν μπαταρίες άνω των 40 kWh οι οποίες είναι πολύ πιο ελκυστικές για το κοινό σε σύγκριση με αυτό που είχαν συνηθίσει οι αγοραστές στο παρελθόν.
Τα 20 μοντέλα EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις (διεθνώς) τον Νοέμβριο
Κοιτάζοντας τις πωλήσεις του περασμένου Νοεμβρίου, δεν υπήρχαν εκπλήξεις στην κορυφή.
Το Tesla Model Y ήταν ψηλά πάνω από οτιδήποτε άλλο, σημειώνοντας άλλες 100.000+ επιδόσεις, 115.192 εγγραφές, αλλά αυτό ήταν μόλις 13% πάνω από το αποτέλεσμα του Νοεμβρίου 2022, το οποίο δίνει εύσημα σε όσους λένε ότι το μοντέλο Y είναι ήδη κοντά στα όρια ζήτησης .
Πίσω από το Model Y έχουμε το BYD Song, με περίπου 63.000 εγγραφές και το ενδιαφέρον γεγονός ότι η έκδοση BEV έχει ρεκόρ. Πάνω από 11.000 μονάδες παραδόθηκαν τον Νοέμβριο, αποδεικνύοντας ότι η παραγωγή BYD κλίνει σταδιακά σε BEV, ακόμη και για τα μοντέλα με διπλά συστήματα μετάδοσης κίνησης.
Τρίτο ήταν το Tesla Model 3, με την ανανεωμένη έκδοση Made-in-China να ανεβαίνει τώρα.
Στο δεύτερο μισό του πίνακα, υπήρχαν αρκετά μοντέλα που σημείωσαν αποτελέσματα ρεκόρ.
Μιλώντας για το ναυαρχίδα του μοντέλου BYD (το πιο δελεαστικό αδερφάκι… του, το BYD Seal PHEV), είναι πιθανώς ένας από τους λόγους για τους οποίους οι πωλήσεις Han έχουν πέσει.
Το νέο μεγάλο σεντάν σημείωσε 12.011 εγγραφές μόνο στον 3ο μήνα στην αγορά, επιτρέποντάς του να μπει στον πίνακα στο #20.
Ένα άλλο μοντέλο σημείωσε επίσης αποτελέσματα ρεκόρ. Το Panda Mini της Geely, μια κάπως πιο χαριτωμένη άποψη για τη φόρμουλα Wuling Mini EV, σημείωσε το δεύτερο σκορ ρεκόρ στη σειρά, 15.188 εγγραφές, επιτρέποντάς του να είναι 16ος τον Νοέμβριο.
Άλλες κατηγορίες EV
Εκτός από τα 20 κορυφαία, υπάρχουν και άλλες κατηγορίες που έχουν ενδιαφέρον.
Συνοπτικά αυτές είναι:
Στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους, το κύριο χαρακτηριστικό είναι η άνοδος του SUV LS6 της IM. Αυτή είναι μια νέα άποψη για τη συνταγή Tesla Model Y από την JV της SAIC με την Alibaba. Έφτασε το ρεκόρ των 8.158 εγγραφών τον Νοέμβριο.
Μια αναφορά γίνεται επίσης στο σκορ ρεκόρ του BMW i4 (9.145 ταξινομήσεις), το οποίο δείχνει στους γερμανούς αντιπάλους της BMW ότι ακόμη και τα μοντέλα κράτησης θέσης μπορούν να πουλήσουν σημαντικά — το μόνο που χρειάζεται είναι να θέλετε πραγματικά να τα πουλήσετε….
Όσον αφορά την κατηγορία των compact, χαιρετίζουμε μια άλλη επίδοση ρεκόρ από τον βασιλιά της αξίας για τα χρήματα, το MG4.
Σημείωσε 10.506 εγγραφές αυτόν τον μήνα. Ακόμα σε αυτήν την κατηγορία, το Great Wall's Ora Good Cat συνέχισε με υψηλή ισχύ, σε μεγάλο βαθμό χάρη στις εξαγωγικές αγορές. Πήρε 10.796 εγγραφές, η καλύτερη βαθμολογία του ποτέ.
Στην κατηγορία των συμπαγών crossover, το Skoda Enyaq (9.163 μονάδες) σημείωσε άλλο ένα ρεκόρ, και όλα αυτά χωρίς καν να μπει στην κινεζική αγορά.
Αυτό βοήθησε την τύχη του Ομίλου Volkswagen, ενώ το Audi Q4 e-tron συνέχισε να έχει θετικές επιδόσεις, λαμβάνοντας 10.377 παραδόσεις τον Νοέμβριο.
Τέλος, στην κατηγορία των μικροσκοπικών ηλεκτρικών οχημάτων της πόλης, η Chery's πήρε το Wuling Mini EV, το αρχικό όνομα QQ Ice Cream, κατέγραψε 9.219 πωλήσεις. Αυτό ήταν το καλύτερο αποτέλεσμά του σε πάνω από ένα χρόνο, επιβεβαιώνοντας τη δημοτικότητα της μικροσκοπικής φόρμουλας Wuling στην Κίνα.
Κορυφαία 20 μοντέλα EV YTD
Στον πίνακα από το έτος μέχρι την ημερομηνία (YTD), το βάθρο είναι ήδη λίγο πολύ αποφασισμένο.
Το Tesla Model Y έχει σχεδόν διπλάσιες πωλήσεις από το δεύτερο BYD Song.
Αυτό θα σημαίνει ότι το βάθρο του 2023 θα είναι ακριβώς το ίδιο με την έκδοση του 2022.
Το Tesla Model Y θα κερδίσει τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του, ακολουθούμενο από το BYD Song, το οποίο θα κερδίσει το δεύτερο ασημένιο μετάλλιό του, ενώ το Tesla Model 3 θα κερδίσει το δεύτερο συνεχόμενο χάλκινο μετάλλιό του αφού κέρδισε τέσσερις φορές τον τίτλο του best seller. σειρά από το 2018 έως το 2021.
Οι τελευταίες θέσεις στο τραπέζι είχαν ανακατατάξεις τον Νοέμβριο, με το L7 της Li Auto να ξεπερνά το Denza D9, να γίνεται το νέο #17 και το 7θέσιο αδερφό του XL, το Li Xiang L9, ξεπέρασε το Audi Q4 e-tron και τώρα είναι 20ος στον πίνακα του 2023.
Παραγωγή εκτός Κίνας
Σχετικά με τα αυτοκίνητα που δεν κατασκευάζονται στην Κίνα, η Tesla κατέχει και σε αυτόν τον τομέα την κορυφή.
Σε περίπτωση που προέκυπτε πρόβλημα μεταξύ της Tesla και της κινεζικής κυβέρνησης (διαφωνίες που σχετίζονται με τον μελλοντικό Πρόεδρο Τραμπ κ.λπ.) και αποφάσισαν να κλείσουν τη Giga Shanghai, τα μισά από τα έσοδα της Tesla θα εξαφανίζονταν.
Το πρώτο μοντέλο που δεν επηρεάζεται από μια πιθανή κινεζική αποσύνδεση της παγκόσμιας οικονομίας θα ήταν το #4 Hyundai Ioniq 5.
Επίσης εκτός του παγκόσμιου κορυφαίου 20, είναι το BEV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις που δεν υπάρχει στην κινεζική αγορά.
Στην πραγματικότητα, μόνο τα μισά (Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, BMW i4 και Skoda Enyaq) από αυτά τα 8 μοντέλα δεν έχουν τοπική συναρμολόγηση στην Κίνα και μόνο η Skoda δεν πουλά BEV ή έχει σχέδια να τα πουλήσει στην Κίνα.
www.worldenergynews.gr