Πρόκειται για μία επένδυση που προσεγγίζει τα 220 εκατ. ευρώ
Προσκλητήριο στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους αναμένεται να εκπέμψει εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 για το Θριάσιο Ι. Η ανάδοχος της δεύτερης μεγαλύτερης ιδιωτικής επένδυσης που θα υλοποιηθεί στην Αττική, μετά την ανάπλαση του Ελληνικού, έχει στα σκαριά το διαγωνισμό για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου που θα βάλει τη χώρα μας στον χάρτη των διεθνών logistics. Πρόκειται για μία επένδυση που προσεγγίζει τα 220 εκατ. ευρώ.
Στόχος της κοινοπραξίας ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair που έχει αναλάβει το εμβληματικό έργο είναι μέσα στην άνοιξη του επόμενου έτους να πέσουν οι υπογραφές με τον κατασκευαστή για να ξεκινήσουν οι εργασίες ανέγερσης εντός του 2024. Σύμφωνα με την ετήσια δημοσιογραφική ενημέρωση που έκανε εχθές ο Όμιλος Goldair, η Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο έχει ήδη καταθέσει στο Υπουργείο Ανάπτυξης τον φάκελο για την αδειοδότηση του έργου. Οι τελικές μελέτες βρίσκονται σε φάση πλήρους ολοκλήρωσης.
Η ιστορία ενός υπερδεκαετούς οράματος
Το φιλόδοξο πρότζεκτ της δημιουργίας του πρώτου logistics hub της χώρας, ξαναμπήκε σε τροχιά το 2022, με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Η αυλαία στο σήριαλ, που κρατούσε από τον Νοέμβριο του 2018 οπότε και μπήκε η αρχική υπογραφή με τον ανάδοχο, έπεσε μετά από μακροσκελείς διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν. Όμως η ιστορία του πρότζεκτ δεν ξεκίνησε τότε.
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τρείς φορές. Στην τελευταία πράξη, η «κόκκινη κάρτα» της Κομισιόν στην αρχική σύμβαση παραχώρησης φρέναρε την επένδυση τριάμισι χρόνια. Από τις αρχές του 2019, μόλις το καλοκαίρι του 2021 φάνηκε φως στην άκρη του τούνελ, με την κατ’ αρχήν αποδοχή της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp).
Για να λυθεί η δύσκολη εξίσωση, απαιτήθηκαν 12 τροποποιήσεις της αρχικής σύμβασης, ώστε να κλείσει το κεφάλαιο περί κρατικής ενίσχυσης. Μεταξύ άλλων, προβλέφθηκε ο διπλασιασμός του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος από 10 εκατ. ευρώ στα 20 εκατ. ευρώ, αυξήθηκε και η ετήσια πληρωμή του παραχωρησιούχου προς τον κύριο του έργου, δηλαδή τη ΓΑΙΑΟΣΕ, από 2,51% σε 5% επί των ακαθάριστων ετήσιων εσόδων για όλη την περίοδο παραχώρησης. Επίσης, το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα διπλασιάστηκε από 350.000 ευρώ σε 700.000 ευρώ.
Το πρότζεκτ για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στην έκταση των 588 στρ., ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, περιλαμβάνει αποθήκες και υποστηρικτικά κτήρια συνολικής έκτασης 235.000 τ.μ. Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Στη νότια πλευρά εντός του πάρκου θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή για τη σύνδεση με το εθνικό δίκτυο.
www.worldenergynews.gr
Στόχος της κοινοπραξίας ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair που έχει αναλάβει το εμβληματικό έργο είναι μέσα στην άνοιξη του επόμενου έτους να πέσουν οι υπογραφές με τον κατασκευαστή για να ξεκινήσουν οι εργασίες ανέγερσης εντός του 2024. Σύμφωνα με την ετήσια δημοσιογραφική ενημέρωση που έκανε εχθές ο Όμιλος Goldair, η Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο έχει ήδη καταθέσει στο Υπουργείο Ανάπτυξης τον φάκελο για την αδειοδότηση του έργου. Οι τελικές μελέτες βρίσκονται σε φάση πλήρους ολοκλήρωσης.
Η ιστορία ενός υπερδεκαετούς οράματος
Το φιλόδοξο πρότζεκτ της δημιουργίας του πρώτου logistics hub της χώρας, ξαναμπήκε σε τροχιά το 2022, με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Η αυλαία στο σήριαλ, που κρατούσε από τον Νοέμβριο του 2018 οπότε και μπήκε η αρχική υπογραφή με τον ανάδοχο, έπεσε μετά από μακροσκελείς διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν. Όμως η ιστορία του πρότζεκτ δεν ξεκίνησε τότε.
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τρείς φορές. Στην τελευταία πράξη, η «κόκκινη κάρτα» της Κομισιόν στην αρχική σύμβαση παραχώρησης φρέναρε την επένδυση τριάμισι χρόνια. Από τις αρχές του 2019, μόλις το καλοκαίρι του 2021 φάνηκε φως στην άκρη του τούνελ, με την κατ’ αρχήν αποδοχή της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp).
Για να λυθεί η δύσκολη εξίσωση, απαιτήθηκαν 12 τροποποιήσεις της αρχικής σύμβασης, ώστε να κλείσει το κεφάλαιο περί κρατικής ενίσχυσης. Μεταξύ άλλων, προβλέφθηκε ο διπλασιασμός του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος από 10 εκατ. ευρώ στα 20 εκατ. ευρώ, αυξήθηκε και η ετήσια πληρωμή του παραχωρησιούχου προς τον κύριο του έργου, δηλαδή τη ΓΑΙΑΟΣΕ, από 2,51% σε 5% επί των ακαθάριστων ετήσιων εσόδων για όλη την περίοδο παραχώρησης. Επίσης, το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα διπλασιάστηκε από 350.000 ευρώ σε 700.000 ευρώ.
Το πρότζεκτ για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στην έκταση των 588 στρ., ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, περιλαμβάνει αποθήκες και υποστηρικτικά κτήρια συνολικής έκτασης 235.000 τ.μ. Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Στη νότια πλευρά εντός του πάρκου θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή για τη σύνδεση με το εθνικό δίκτυο.
www.worldenergynews.gr