Κρίσιμη τηλεδιάσκεψη αύριο Παρσκευή 17/3 ή Σάββατο 18/3/2017
Να αποσυνδέσει τα εργασιακά από το υπόλοιπο «πακέτο» προαπαιτουμένων της δεύτερης αξιολόγησης επιχειρεί η κυβέρνηση ώστε να ανοίξει ο δρόμος αν όχι στο Eurogroup της προσεχούς Δευτέρας 20 Μαρτίου, τότε στο άτυπο που θα συνεδριάσει στην Μάλτα στις 7 Απριλίου.... για μια πρώτη συμφωνία.
Εάν ξεπεραστεί αυτό το εμπόδιο - για το οποίο δεν υπάρχει ακόμη επίσημη τοποθέτηση από τους δανειστές - τότε οι πιθανότητες για τεχνική συμφωνία (Staff Level Agreement) τις επόμενες πέντε ημέρες είναι πολύ μεγάλες, από τη στιγμή που οι συζητήσεις για όλα τα μείζονα θέματα της αξιολόγησης (αφορολόγητο, συντάξεις, πλεονάσματα, ομαδικές απολύσεις, συλλογικές διαπραγματεύσεις και αντίμετρα) θα μετατεθούν για αργότερα.
Ίσως ακόμη και για μετά τις γερμανικές εκλογές τον Σεπτέμβριο.
Έτσι, στην τηλεδιάσκεψη που θα έχει Παρασκευή ή Σάββατο 17 ή 18 Μαρτίου (σ.σ. δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί) το οικονομικό επιτελείο υπό τον Ευκλείδη Τσακαλώτο με τους επικεφαλής των δανειστών θα συζητηθεί η ατζέντα με τις αμιγώς μνημονιακές δράσεις της δεύτερης αξιολόγησης και όχι τα δημοσιονομικά μέτρα τα οποία έβαλε εμβόλιμα πάνω στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο «τορπιλίζοντας» την προοπτική για συμφωνία.
Από αυτές τις δράσεις οι πιο ουσιώδεις είναι αυτές που αφορούν την ενέργεια, τον «εξωδικαστικό συμβιβασμό», την λειτουργία του νέου Ταμείου των αποκρατικοποιήσεων και μια σειρά από άλλα ζητήματα δευτερευόντως όμως σημασίας.
Πηγές του οικονομικού επιτελείου επιβεβαίωναν ότι οι εκκρεμότητες για τα όλα αυτά τα ζητήματα έχουν κλείσει στον μεγαλύτερο βαθμό με τα τεχνικά κλιμάκια των δύο πλευρών να «χτενίζουν» τις τελευταίες λεπτομέρειες των διατάξεων που θα πάρουν την μορφή νόμου το επόμενο διάστημα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση που η δεύτερη αξιολόγηση κλείσει χωρίς τα μεγάλα «βαρίδια» αυτό δεν θα είναι και το καλύτερο σενάριο για την χώρα και την ελληνική οικονομία που επιθυμεί διακαώς την ένταξη των ομολόγων της στο σύστημα ποσοτικής χαλάρωσης (QE) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ).
Από την άλλη παρατείνει την αβεβαιότητα σχετικά με τον ρόλο που θα έχει τελικά το ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα ενώ απομακρύνει την εξειδίκευση των μεσοπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του χρέους.
Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ανέφερε χθες 15/3 στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι εξετάζονται δύο σενάρια για τα πρωτογενή πλεονάσματα μετά το 2018: 3% του ΑΕΠ για 5 χρόνια (έως το 2023) ή 3,5% του ΑΕΠ για 3 χρόνια (έως το 2021), με την Αθήνα να τάσσεται υπέρ του δεύτερου.
Όπως φάνηκε από την ενημέρωση των βουλευτών η κυβέρνηση επιχειρεί να πείσει την κοινοβουλευτική πλειοψηφία να ψηφίσει τα νέα μέτρα, προβάλλοντας υπεραισιόδοξες προβλέψεις για το πρωτογενές πλεόνασμα, που θα ανοίξουν το δρόμο για γενναιόδωρα «αντίμετρα».
Ειδικότερα, όπως αποκάλυψε το bankingnews το οικονομικό επιτελείο υποστηρίζει ότι, ακόμα και χωρίς τα πρόσθετα μέτρα ύψους 2% του ΑΕΠ που ζητούν οι δανειστές, οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα θα ξεπεραστούν και το πλεόνασμα θα ανέλθει στο 2,3% του ΑΕΠ φέτος (έναντι στόχου 1,75%), στο 3,8% το 2018, στο 4,3% το 2019, στο 4,5% το 2020 και πάνω από το 5% από το 2021 και μετά - υπερβαίνοντας κατά πολύ τον στόχο για 3,5% του ΑΕΠ από το 2018 και μετά.
Μάλιστα, μαζί με τα πρόσθετα μέτρα, το πλεόνασμα θα ξεπεράσει το 5% του ΑΕΠ από το 2019, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, άρα θα μπορούν να ληφθούν «αντίμετρα» ύψους 1,4-2,7 δισ. ευρώ την περίοδο 2019-2021.
Πηγή: Bankingnews.gr
www.woeldenergynews.gr
Εάν ξεπεραστεί αυτό το εμπόδιο - για το οποίο δεν υπάρχει ακόμη επίσημη τοποθέτηση από τους δανειστές - τότε οι πιθανότητες για τεχνική συμφωνία (Staff Level Agreement) τις επόμενες πέντε ημέρες είναι πολύ μεγάλες, από τη στιγμή που οι συζητήσεις για όλα τα μείζονα θέματα της αξιολόγησης (αφορολόγητο, συντάξεις, πλεονάσματα, ομαδικές απολύσεις, συλλογικές διαπραγματεύσεις και αντίμετρα) θα μετατεθούν για αργότερα.
Ίσως ακόμη και για μετά τις γερμανικές εκλογές τον Σεπτέμβριο.
Έτσι, στην τηλεδιάσκεψη που θα έχει Παρασκευή ή Σάββατο 17 ή 18 Μαρτίου (σ.σ. δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί) το οικονομικό επιτελείο υπό τον Ευκλείδη Τσακαλώτο με τους επικεφαλής των δανειστών θα συζητηθεί η ατζέντα με τις αμιγώς μνημονιακές δράσεις της δεύτερης αξιολόγησης και όχι τα δημοσιονομικά μέτρα τα οποία έβαλε εμβόλιμα πάνω στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο «τορπιλίζοντας» την προοπτική για συμφωνία.
Από αυτές τις δράσεις οι πιο ουσιώδεις είναι αυτές που αφορούν την ενέργεια, τον «εξωδικαστικό συμβιβασμό», την λειτουργία του νέου Ταμείου των αποκρατικοποιήσεων και μια σειρά από άλλα ζητήματα δευτερευόντως όμως σημασίας.
Πηγές του οικονομικού επιτελείου επιβεβαίωναν ότι οι εκκρεμότητες για τα όλα αυτά τα ζητήματα έχουν κλείσει στον μεγαλύτερο βαθμό με τα τεχνικά κλιμάκια των δύο πλευρών να «χτενίζουν» τις τελευταίες λεπτομέρειες των διατάξεων που θα πάρουν την μορφή νόμου το επόμενο διάστημα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση που η δεύτερη αξιολόγηση κλείσει χωρίς τα μεγάλα «βαρίδια» αυτό δεν θα είναι και το καλύτερο σενάριο για την χώρα και την ελληνική οικονομία που επιθυμεί διακαώς την ένταξη των ομολόγων της στο σύστημα ποσοτικής χαλάρωσης (QE) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ).
Από την άλλη παρατείνει την αβεβαιότητα σχετικά με τον ρόλο που θα έχει τελικά το ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα ενώ απομακρύνει την εξειδίκευση των μεσοπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του χρέους.
Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ανέφερε χθες 15/3 στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι εξετάζονται δύο σενάρια για τα πρωτογενή πλεονάσματα μετά το 2018: 3% του ΑΕΠ για 5 χρόνια (έως το 2023) ή 3,5% του ΑΕΠ για 3 χρόνια (έως το 2021), με την Αθήνα να τάσσεται υπέρ του δεύτερου.
Όπως φάνηκε από την ενημέρωση των βουλευτών η κυβέρνηση επιχειρεί να πείσει την κοινοβουλευτική πλειοψηφία να ψηφίσει τα νέα μέτρα, προβάλλοντας υπεραισιόδοξες προβλέψεις για το πρωτογενές πλεόνασμα, που θα ανοίξουν το δρόμο για γενναιόδωρα «αντίμετρα».
Ειδικότερα, όπως αποκάλυψε το bankingnews το οικονομικό επιτελείο υποστηρίζει ότι, ακόμα και χωρίς τα πρόσθετα μέτρα ύψους 2% του ΑΕΠ που ζητούν οι δανειστές, οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα θα ξεπεραστούν και το πλεόνασμα θα ανέλθει στο 2,3% του ΑΕΠ φέτος (έναντι στόχου 1,75%), στο 3,8% το 2018, στο 4,3% το 2019, στο 4,5% το 2020 και πάνω από το 5% από το 2021 και μετά - υπερβαίνοντας κατά πολύ τον στόχο για 3,5% του ΑΕΠ από το 2018 και μετά.
Μάλιστα, μαζί με τα πρόσθετα μέτρα, το πλεόνασμα θα ξεπεράσει το 5% του ΑΕΠ από το 2019, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, άρα θα μπορούν να ληφθούν «αντίμετρα» ύψους 1,4-2,7 δισ. ευρώ την περίοδο 2019-2021.
Πηγή: Bankingnews.gr
www.woeldenergynews.gr