Οι μεταφορτώσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου ξεκίνησαν ξανά στα ανοιχτά του νησιού Kildin κοντά στο Μούρμανσκ
Οι αυξανόμενες δυτικές κυρώσεις έχουν καταστήσει άχρηστα τμήματα του δικτύου logistics της Novatek, συμπεριλαμβανομένων δύο πλωτών μονάδων αποθήκευσης LNG.
Η επανεκκίνηση έρχεται περίπου ένα μήνα νωρίτερα σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Το αγκυροβόλιο Kildin βρίσκεται στα ανοικτά των ακτών της χερσονήσου Κόλα στην ανατολική Θάλασσα Μπάρεντς.
Το πρώτο STS του χειμώνα 2024/25 περιλαμβάνει το σκάφος Arc7 ice-class Nikolay Urvantsev και την κινεζική νέα κατασκευή Wen Cheng. Οι μεταφορές συνήθως διαρκούν περίπου 48 ώρες.
Δορυφορικές εικόνες δείχνουν τον Nikolay Urvantsev και τον Wen Cheng στο East Kildin στις 18 Νοεμβρίου. Μπορούν να αναμένονται πρόσθετες μεταφορές με τον αερομεταφορέα της Σιγκαπούρης Gui Ying που προορίζεται για Kildin και βρίσκεται κοντά μετά το ταξίδι στη νορβηγική ακτή με βάση πληροφορίες AIS.
Η μεταφορά του εν λόγω καυσίμου σε ανοιχτά ύδατα θα αποκτήσει αυξανόμενη σημασία το 2025 καθώς η απαγόρευση μεταφόρτωσης της ΕΕ θα τεθεί σε ισχύ τον Μάρτιο.
Ο μελλοντικός ρόλος του Kildin
Επί του παρόντος, περίπου το 20% της ρωσικής παραγωγής LNG της Αρκτικής από το έργο Yamal επανεξάγεται μέσω ευρωπαϊκών τερματικών σταθμών.
Εάν η Ρωσία σκοπεύει να μεταφέρει παρόμοιο όγκο μέσω επιχειρήσεων STS, το αγκυροβόλιο Kildin θα μπορούσε να δει 55 επιπλέον επαναφορτώσεις κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους.
Σε ένα τυπικό έτος, ο ιστότοπος βλέπει περίπου 20 μεταφορές (κυρίως κατά τη διάρκεια του χειμώνα), όταν οι συμβατικοί μεταφορείς LNG δεν μπορούν να ταξιδέψουν στο Yamal LNG.
Η Novatek στο παρελθόν βασιζόταν σε ένα σημείο μεταφόρτωσης πιο δυτικά σε προστατευμένα νορβηγικά ύδατα κοντά στο Nordkapp.
Μετέφερε αρκετές δεκάδες φορτία κοντά στο Honningsvåg μεταξύ 2018 και 2020 προτού μεταβεί στα ρωσικά ύδατα στα ανοικτά του νησιού Kildin τον Αύγουστο του 2020.
Η επίδραση των δυτικών κυρώσεων
Η εταιρεία εγκατέλειψε τις μεταφορτώσεις στη Νορβηγία ως συνέπεια της σημαντικής «δυτικής πίεσης», δήλωσε τότε η Novatek.
Η Νορβηγία είχε επίσης αντιμετωπίσει σημαντική κριτική από τις Ηνωμένες Πολιτείες επειδή φιλοξένησε τη μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου «που υπονομεύει τις προσπάθειες ενεργειακής διαφοροποίησης της Ευρώπης».
Οι κυρώσεις των ΗΠΑ απέτρεψαν το αρχικό σχέδιο της Novatek να αρχίσει να βασίζεται στη μεγαλύτερη πλωτή φορτηγίδα LNG στον κόσμο (τη Saam FSU), για τη μεταφορά φορτίων καθ' οδόν προς την Ευρώπη.
Είναι εκτός ορίων για προϊόντα από το Yamal LNG και παραμένει σε μεγάλο βαθμό αχρησιμοποίητο, εκτός από μια χούφτα δοκιμαστικές εκφορτώσεις με επιτρεπόμενα φορτία από το Arctic LNG 2 νωρίτερα αυτό το καλοκαίρι.
www.worldenergynews.gr